читай уважніше, мова йде про рух вгору, а не по горизонталіЭто, должно быть, шутка?
Значит по мягкому/сыпучему лучше всего ехать на накачанном до дуба шоссере? Чтобы "вгрызалось"?
Увеличенная площадь контакта, уменьшенное давление, широкие покрышки - все эти факторы нацелены на одно - уменьшить удельное давление на поверхность. Меньше давление - меньше и деформация грунта/песка/щебня под колесом, а значит энергия уходит в движение велосипеда вперед, а не в оставление после себя колеи. В самых экстремально-сыпучих условиях это также означет, что "зірваного верхнього шару грунту" меньше, а значит случается меньше холостых прокрутов, которые сжирают множество сил.
Шоссер же можно качать до страшных атмосфер потому, что он движется (предназначен двигаться) по асфальту (условно ровному), который не деформируется вообще, а потому спущенные покрышки уже сами будут отжирать энергию при своей деформации
коли рухаєшся під кутом до горизонту, то зразу падає тертя, а без тертя ти рухатись не зможеш, тобто, сила тертя прямопропорційна силі реакції опори, а та дорівнює добутку ваги на косінус кута нахилу площини до горизонту
по сипучому вгору взагалі складно рухатись, візьмемо ідеальний варіант, бархан, так я не уявляю велосипеда, який на нього викотить, він має бути дуже специфічним
щодо шосейніка, то є випадки поганих дорожних умов, коли він виявляється ефективнішим, наприклад свіжий сніг, якщо порівняти затрати енергії на прорізання снігу до землі, чи асвальту з деформацією тієї самої широкої резини, причому без прорізання, то енергія яка йде в широкої резини буде більша, та ще й керованість нижча, тому що котишся по рухливому шару снігу