Ось, нарешті, дійшли руки нормально розповісти про своє "творіння" )))
Саморобний Ліхтарик
Подивившись на ціни тих фар що дають достатню як на мене кількість світла, я ледь не гепнувся. Ну за що там 700 євро?? За фару?? Ну ОК, у меріна S вони 1600 євро коштують, так то топовий мерін, а тут велофара, у якої немає іміджевої складової. А ще велофари люблять відкручуватись і раптово падати, таким чином виходячи з ладу.
Коротше кажучи ціна аж ніяк не влаштовувала.
Але ціна не відбила бажання мати достойне освітлення в нічних та вечірніх покатеньках. А ще маючи хист до майстрування та не маючи на це часу, з'явилась сильна мотивація цей час знайти, аби самому змайструвати достойну фару. Натхненниками були ВИ – велокияни, які самі собі зробили світло на велосипед. Без вас я б і не взявся щось вигадувати.
Хендмейд мав відповідати наступним критеріям:
1. Більше світла-краще, незалежно від апетиту.
2. Можливість керування декількома режимами.
3. Всі блоки фари окремо для полегшення ремонту в разі чого і щоб кнопки керування були «під пальцем» аби не знімати руку з керма (для безпеки в темний час це особливо важливо, особливо на бездоріжжі).
4. Аккум поменше, і такий шоб швидко заряджався.
5. Вага, менше - краще.
Ось що вийшло.
4 світлодіоди Cree X-Lamp Q5;
+колломатор на 4 світлодіоди на 12 градусів розсіювання;
+ термопаста;
+гвинти 3,6мм (здається, бо вже й забув);
+шматок банки від Burn (маленької);
+кулер від Pentium 4 з відірваною мідною підошвою;
+кріплення від цього самого кулера;
+кріплення від старої фари Author Xenon;
+бовт від ротора;
+кабель USB;
+короб на 3 батарейки типу АА (для електроніки і кнопок);
+2 драйвери для живлення діодів;
+1 ШИМка для управління драйверами з моніторингом рівня заряду;
+1 кнопка;
+1 перемикач з герметичною гумовою ручкою;
+ 2-х жильний кабель;
+кожух на 8 батарейок типу АА;
+8 аккумів на 2700mAh кожен (у мене SONY, вони в плівці, вона швидко псується якщо часто вставляти-витягати, VARTA Professional ліпші бо в металевій оболонці);
+епоксидний клей;
+клей «Герматик»;
+клей момент; (ну їх до дідька ці клеї!!! фак!!!)
В результаті вийшов ліхтар з головним блоком, блоком керування режимами (можна перемикачем обирати 4 чи 2 діода, а кнопкою регулювати подачу току на ці діоди 1000-650-350-50 міліампер = 8 режимів загалом), ну і звичайно болок з аккумами для живлення всього цього добра. Якщо потримати кнопку 3 секунди то фара повністю вимкнеться, вмикається кнопкою завжди на самому потужному режимі (1000mAh) але від того в якому положенні знаходиться перемикач, залежить скільки діодів увімкнеться, 4 чи 2. Перемикачем можна вмикати всі 4 чи вимикати 2 діоди незалежно від поточного режиму, інші діоди щойно ввімкнені чи вимкнені працюватимуть від поточного току будь то максимум чи мінімум.
Коли напруга падає нижче 8 вольт на широтно-імпульсномку модуляторі починає блимати червоний світлодіод (на фото він на блоці керування під синім склом аби не відволікати від їзди - його й під синім склом достатньо видно).
Аккуми возив в сумочці Deuter Camera Case XS
http://www.deuter.com/en/products/39297 ... 07_ENG.php" onclick="window.open(this.href);return false; яка ідеально пасувала під винос а кріпилась двома ліпучками посередині на кермі (одна-зліва, інша -зправа від виносу).
Оскільки зараз купа всього на кермі, то аккуми в підседільній сумці, а блок керування на верхнуй трубі.
Вага всього комплекту 510г. (з них 245г. аккуми).
Ось як воно було і шо вийшло:
http://i.io.ua/img_aa/medium/0642/36/06423631.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.io.ua/img_aa/medium/0642/36/06423629.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.io.ua/img_aa/medium/0642/36/06423632.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.io.ua/img_aa/medium/0642/36/06423633.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.io.ua/img_aa/medium/0642/36/06423635.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.io.ua/img_aa/medium/0642/36/06423636.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.io.ua/img_aa/medium/0642/36/06423638.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Шкода шо коломатор трохи помутнів через клей «Герметик» властивості якого я не знав (плавить пластик).
Через цей самий клей мені довелось повністю переробляти блок керування, який я повністю зсередини залив цим клеєм аби уникнути проблем з вологою. Десь на третій день цей самий блок керування став схожий на вареник - його так покрутило шо можна було виставляти в галереї сучасного мистецтва)))
Ще повністю не завершив герметизацію роз'єму на самому головному блоці (гніздо надійно залито епоксидкою, але сам вхід ще незагерметизований). Ені айдіаз – велкам.
Час роботи (від 8 аккумів SONY 2700mAh =9,6V):
Fullon (4 x 1000mAh) - 1h:15m - 1h:30m
Half Power (2 x 1000mAh) - 2h:30m
Бімшоти мого ліхтарика в наступному порядку (фотік Nikon S5 на автоматі без спалаху - в ньому просто немає мануалмоду):
1. 4 світлодіода Cree Q5 від 1000mAh кожен.
http://i.io.ua/img_aa/medium/0642/28/06422889.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
2. 2 від 1000mAh кожен.
http://i.io.ua/img_aa/medium/0642/28/06422891.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
3. 4 від 650mAh кожен.
http://i.io.ua/img_aa/medium/0642/28/06422892.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
4. 2 від 650mAh кожен.
http://i.io.ua/img_aa/medium/0642/28/06422894.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
5. 4 від 350mAh кожен.
http://i.io.ua/img_aa/medium/0642/28/06422895.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
6. 2 від 350mAh кожен.
http://i.io.ua/img_aa/medium/0642/28/06422897.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
7. 4 від 50mAh кожен.
http://i.io.ua/img_aa/medium/0642/28/06422898.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
8. 2 від 50mAh кожен.
http://i.io.ua/img_aa/medium/0642/29/06422900.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Для порівняння ліхтарик Author A-Vision 1W LED (тим самим фотіком, в тому самому місці, в той самий час)
http://i.io.ua/img_aa/medium/0642/29/06422901.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
і моя 4 світлодіода Cree Q5 від 1000mAh кожен.
http://i.io.ua/img_aa/medium/0642/28/06422889.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Будь-які пропозиції щодо вдосконалення і просто критика – велкам!
(соррі коли не одразу реагуватиму бо в інеті надто рідко)
ВЕЛИЧЕЗНА ПОДЯКА велокиянам які мене своїми хендмейдами підштовхнули наважитись і посиідіти якийсь час з паяльником та бором.