З 2 грудня по 20 грудня 2016«Йду і повертаюсь» - це назва живописного твору Гліба Вишеславського, написаного 1989 року, саме в той час, коли в Україні відбувалися незворотні соціо-політичні зміни, а мистецтво стало найпомітнішим маркером цих процесів. Молоді художники, до кола яких належав і Вишеславський, своєю творчістю, способом життя, пошуком нових форм презентації своїх робіт розхитували віджилу радянську систему і закладали підґрунтя для появи нової інфраструктури мистецтва.
Зміни в суспільстві рухалися паралельно з виникненням незалежної арт-критики, об’єднань художників, галерей, меценатів, - і зрештою корпоративних колекцій, серед яких найвагомішим є зібрання Градобанку. Тому для першого показу робіт з колекції Градобанку відібрані саме роботи художників постперебудовного покоління, зібрання яких засвідчує новаторський характер підходу до формування колекції.
Сьогодні є рідкісна можливість оглянути найбільш «ризиковану» частину колекції Градобанку – тобто мистецтво другої половини 1980-х – 1995 років, що демонструє коло визнаних на початок 1990-х імен, і нині дуже фрагментарно представлене в публічних колекціях. Ця частина позначена високою художньою якістю, вражає глибиною експертного підходу, охоплює найцікавіші явища тогочасного мистецтва. Твори, котрі близько двадцяти років були приховані від глядача, а значить, - вилучені з історії мистецтва, повертаються в поле нашої уваги тепер, коли особливого напруження набувають дискусії щодо необхідності створення Музею сучасного мистецтва та об’єктивного та всебічного висвітлення всіх мистецьких процесів минулого століття.
На виставці буде експоновано близько 100 творів як широко знаних митців – Іллі Чічкана, Арсена Савадова й Георгія Сенченка, Олександра Ройтбурда, Анатолія Криволапа, Дмитра Кавсана, Тіберія Сільваші та ін., так і менш відомих, роботи яких розкривають широту творчих пошуків того часу. Виставка розкриє основні теми, що домінували в художній свідомості: активне повернення і різнобічне переосмислення релігійних сюжетів, нові підходи у фіксації повсякденного життя, своєрідні «подорожі» у часі й просторі. Подолання будь-яких обмежень в сфері образотворчості позначилося на пластичній розкутості, зверненні до нефігуративного живопису, інтенсивному освоєнні новітніх світових тенденцій.
Гліб Вишеславський (нар. 1962 р.) – український художник, критик, куратор, теоретик. Кандидат мистецтвознавства. Належав до кола української Нової хвилі, але стояв дещо осібно, вільно дрейфуючи між Києвом і Москвою, між сквотами й угрупованнями, між різними мистецькими тенденціями й медіа. Протягом 1990-х був ініціатором і головним редактором мистецького часопису Terra Incognita, який регулярно висвітлював актуальні проблеми вітчизняного й світового мистецтва.
Картина «Йду і вертаюсь» належить до серії робіт, в яких Вишеславський зобразив власну київську майстерню в знаменитому Будинку письменників, що впізнається за характерними великими аркоподібними вікнами.
Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей