Повідомлення haccker » 1.3.16 11:04
Можливо варто таки почати з кінця - покупців крадених велосипедів і запчастин.
Ввести послугу добровільної реєстрації і зняття з обліку велосипедів з платним супроводом від громадської організації, наприклад вже існуючої АВК.
Суть в тому, що власник велосипеда добровільно надає необхідні документи для неофіційної реєстрації велосипеда: документи щодо купівлі/продажу та документ що засвідчує особу. Громадська організація перевіряє достовірність документів купівлі/продажу (шляхом контакту з магазином, іншого учасника договору купівлі/продажу, перевірка митної декларації) і видає наліпку з голограмою, що свідчить про підтверджене походження велосипеду. Звичайно реєстрація/перереєстрація коштує грошей, але не думаю, що дорожче за дрібний аксесуар до велосипеда.
З часом - при зустрічі в групі, власники велосипедів без цієї наліпки будуть викликати косі погляди інших учасників і відповідне ставлення.
На вулиці 2016 рік, відкрита онлайн база зареєстрованих велосипедів обов*язкова, це найпростіша складова задумки. Такі підтверджені власники також мають право поставити статус свого велосипеда як "крадений" (копія заяви в міліцію) - ось і максимально достовірна база, по якій можна "пробити", що вам продають. Фактично це громадський дубляж функцій держави.
Звичайно будуть непрості питання - як реєструвати велосипеди, офіційно придбані в ломбарді - ну почнемо з того, що в нашій країні така практика не рекомендується, по зрозумілим причинам. Чи затримувати "реєстрацію" велосипедів, придбаних в ломбарді на 1-6 місяців (поки не об*явиться реальний власник) чи не реєструвати взагалі, щоби не "девальвувати бренд" реєстрації.
Що робити з тими велосипедами, які ввезені чи придбані дуже давно і документів (договір куплі\продажу на друга не рахується) немає - ну мабуть так і їздитимуть без наліпки, зрештою у тих, хто активно їздить, парк хоч повільно, але оновлюється.
Коли народ почне вимагати у продавців на olx хоч якісь документи - ринок розділиться на дві частини (як з мотоциклами) "з документами" і "бездок", що відповідно впливає на вартість. Так, "бездоки" будуть існувати завжди, але вони будуть публічно "мічені" відсутністю наліпки. Досвід показує, що для соціальної групи середнього класу і вище, репутація і громадська думка мають значення.
Окремо стоїть питання розборок і майстерень, але тут також можливий розвиток. Як мінімум, в тій же онлайн базі власник може добровільно вести бортовий журнал (заміна запчастин, ремонт, кілометраж) - у випадку продажі, це буде велосипед з відкритою історією. Окрім того, цілком можливо, що переважна маса велосипедистів не кастомізує свій вел і не робить самостійну заміну дорогих запчастин.