Повідомлення Katod » 8.10.11 19:29
цікаво, тільки ШАпірус підійшов до питання з аналітично, виходячи з властивостей найнера і 26" гірняка
зараз я вам розкажу всю правду, на Землі кінчається нафта....
чому найнером важче викатуватись на гору ніжз 26 дюймів колесом?
в 29" більший діаметр колеса, а отже більший момент інерції, а так як рух велосипедиста ззовні здається рівномірний, а насправді він поступальний з мікроприскореннями, які відповідають кожному аркту оберта каретки, то чим більший момент інерції тим більше енергії витрачається на прискорення обертання колеса, навіть при однакових масах коліс, на 29" більше піде енергії
ще, довжина спиць, в 29" довші спиці, а отже, при однакових матеріалах 29" і 26", в 29" буде менша торціальна жорсткість, тому що більше енергії іде на десипативні сили пов"язані з розтягом-стисканням спиць
ще, коли рухаєшся вверх по грунту особливо ненадто твердому, важливо вгризтися в шар, та ще й поглибше, щоб не ялозити на зірваному верхньому шарі грунту
тобто, 29" має більшу пощу контакту, а отже і меншу силу тиску на грунт, тобто, його протектори не будуть так глибоко як 26", звичайно тут є нюанси, пов"язані зв"язку в грунті, якщо сили зв"язку будуть достатні щоб втримати атнгенційне прискорення, то цього мінуса просто не буде
звичайно, плюси найнера вилізають з його мінусів, прохідність в нього вища, і накат по горизонталі більший, бо тиск менший, а отже менше зусиль треба витрачати на диформацію резини, бо кут на який вона гнеться під час руху менший
ще він плавно іде, і запас енергії в нього більший, наприклад, під час розгону перед гіркою
є напевне якісь нюанси, на які я ще не звернув уваги, особиста думка така, що і 29" і 26" бувають гарні і зручні велосипеди, і до всього потрібна техніка, з тими самим горами, можна натренуватись, вибрати зручну передачу, і все буде ок