09.05.2013 (R) Печерні міста і фортеці Криму

Для організації комерційних покатушек. Теми без узгодження з адміністрацією, видаляються за замовчуванням.
Аватар користувача
projdusvit
* * *
Повідомлень:454
З нами з:26.9.06 15:52
Стать:чол
Звідки:Київ, Виноградар
09.05.2013 (R) Печерні міста і фортеці Криму

Повідомлення projdusvit » 27.1.11 19:26

09.05.2013

Маршрут: Бахчисарай – Качи-Кальйон – церква Луки в селі Лаки – Сюйренська фортеця – печерне місто Мангуп – Чорноріччя - Балаклава - Фіолент - Севастополь

Зображення
Туди їдем 8 травня потягом №28 (20.21 з Києва, в 12.05 в Бахчисараї)
9 травня.
Перший день дивимось наскельні малюнки на скелях Качинської долини, Качи Кальйон, руїни церкви Луки в Лакській долині. Недалеко від руїн церкви розбиваєм табір на ночівлю.
10 травня
Зранку, після підйому до села Ашага-Керменчик (сучасне Високе) насолоджуємось затяжним швидкісним спуском в Куйбишево. не забудьте рукавички, навіть влітку через швидкий спуск мерзнуть руки;) Неподалік на столовій горі знаходятся руїни Сюйренської фортеці. Від фортеці на Мангуп їдемо через ліс по столовій горі, піднімаємось на плато і оглядаєм печерне місто Мангуп. Ночуємо на вершині плато.
11 травня
Зранку спускаємось в мальовничу Адим-Чокракську долину. За Мангупом почитається затяжний 25-кілометровий спуск в Чорноріччя:) На ночівлю зупиняємось у Балаклаві біля фортеці Чембало. за бажанням можна скупатись на Срібному пляжі.
12 травня
Cніданок, купання у весняному морі.
Їдемо у Севастополь на потяг.

Назад їдемо 12 травня потягом № 40 (з Севастополя відправлення в 13.00, прибуття в Київ в 7.08 ранку)

Загальна дистанція близько 125 км по гірським, лісовим дорогам і асфальту.

Вартість туру: 945 гривень
- прокат велосипеду - плюс 100 грн до ціни
- прокат спорядження (спальнику, намету, велобаулу) - плюс 50 грн до ціни


У вартість туру входить:
квитки на потяг Київ-Бахчисарай і Бахчисарай-Київ (плацкарт)
доставка велосипедів на вокзал і з вокзалу в Києві
послуги інструктора
харчування згідно програми
групова медична аптечка
групова велосипедна аптечка
страховка на весь час подорожі[/b]

Сбор: 19:20 жд вокзал
Старт: 19:00
Километраж: 125
Грунт/асфальт: 20/80
Темп: екскурсійний
Связь: 093-745-00-98

Регистрация
Зарегистрировано: 3
Участники: projdusvit  +2  27.01.2011 19:26
- Як підемо, брате? - спитав другий.
- Найнадійніше йти за зорями та небесними світилами, спускатись уздовж перестуджених річищ та прямувати за пташиними тінями, що летять крізь туманні перевали.
Але на всяк випадок я купив атлас автомобільних доріг.

Аватар користувача
projdusvit
* * *
Повідомлень:454
З нами з:26.9.06 15:52
Стать:чол
Звідки:Київ, Виноградар

Печерні міста і фортеці Криму на 8 березн

Повідомлення projdusvit » 27.1.11 19:38

На весною вже традиційно Їдемо в Крим. Де ще в цей час відчуєш справжній подих весни? Їздити у променях сонця в шортах і футболці, споглядаючи на крокуси і підсніжники на фоні ще засніжених далеких яйл.. і з думкою про ще холодний Київ)
Пропоную такий маршрут: (Бахчисарай – Таш Аїр - Качи-Кальйон – церква Луки в селі Лаки – Сюйренська фортеця – печерне місто Мангуп – Чорноріччя - Балаклава - Севастополь).
______________________Таш Аїр ______________________________
Зображення
Поруч з дорогою знаходиться Качинський навіс - стоянка людини верхньопалеолітичного часу (35000 - 11000 тисяч років тому), далі - стоянка печерних людей Таш Аїр(Окремий камінь). На цій багатошаровій стоянці жили люди з мезоліту (VI тисячоліття до нашої ери) і до раннього середньовіччя.
Тут на стінах рукою людини епохи енеоліту - ранньої бронзи (IV - III тис. до н.е.) були нанесені наскельні малюнки. Червоно-бурого охрою зображені сцени полювання та військових подій, загадкові знаки й фігури людей.
______________________ Качи-Кальон ______________________________
Зображення
Проїхавши якихось 700 метрів опиняємось біля підніжжя величезного скельного масиву Качи-Кальон з двома природніми гротами. Піднімаємось нагору, до залишків печерного міста.
Повітряна архітектура сходів, майданчиків, мостів, веранд, печер, гротів, будівель при скелях – це місце не може не вражати.
У нижній частині скелі нависали над поселенням і у великих її уламках, розкиданих по схилу, вирубані штучні печери. У них розміщувалися виноробя, комори; іноді вони використовувалися під житло. В кам'яній брилі при дорозі вирубано церкву.
Життя в поселенні завмерла в кінці XVIII століття. І зараз ще помітні обриси садиб. На багатьох з них видно залишки виноградних пресів, що являють собою дірки в стіні, в які вставлялись колоди, що слугували ричагами для виноробного пресу.
______________________ Лакі ______________________________
Зображення
Далі по програмі - руїни церкви Луки в неіснуючому грецькому селі Лакі. Церква розташована на перевалі між горою Святого Іллі та Татар-Ялга. Коли ми з’їхали з асфальту, виявилось, що наша дорога дуже болотиста. Ідеальне кримське болото. Воно брутально налипало на колеса, вилку, баул, багажник, взуття.. Клей Момент очевидно роблять саме з цього різновиду кримської глини. Отож, до церкви замість години, ми діставались всі три.. Табір розбили лише в 19.00. На вечерю Іра приготувала нам смачнючий борщ, що в похідних умовах вже подвиг.
Зранку оглянули руїни церкви. Храм був побудований і освячений в ім'я святого апостола і євангеліста Луки в 1904 році замість обветшавшей церкви, за рішенням сходу мешканців села Лаки.

У Лаках жили греки ще з часів раннього середньовіччя. Зараз села Лаки (пізніше Горянка), не існує. У нього була трагічна доля. У роки ІІ Світової війни село разом з мешканцями, за зв'язок з партизанами, спалили німці.
Страшна історія села, на місці якого розоране поле (нечисленні вцілілі жителі села, що називалось вже Горянка, були виселені звідси в 50-ті роки XX століття в процесі депортації греків)
Ще пів години і ми в селі Високе (колишній Ашага-Керменчик)). Само село отримало свою назву від невеликої фортеці Кермен-Кале, руїни якої ще можна знайти на найближчій горі. Семиметрова ділянка стіни в п'ять метрів висоти - все, що збереглося від середньовічного укріплення. У селі здавна жили православні греки - піддані князівства Феодоро.
Звідси ще трохи вгору, а далі – швидкісний 8-кілометровий спуск в Куйбишеве. Це була достойна винагорода за практично піший підйом по болотистій дорозі.
______________________ Сюйренська фортеця ______________________________
Зображення
Зображення
Сюйренська фортеця стоїть на вузькій столовій горі, власне від фортеці залишилось трохи муру і досить мальовнича вежа, що стоїть над урвищем в сторону Бельбекського каньйону. На краю плато є ніби острів, що з усіх боків обривається п’ятдесяти метровими стінами. З основного плато на нього можна перейти по неширокому перешийку. Краєвиди звідти особливо вражають.

Коли з`явилась ця фортеця єдиної думки у істориків немає. Є версії що вона була закладена візантійцями в VI столітті, є версія що хазарами у VIII – IX. Але чисельні археологічні знахідки біля фортеці дають підставу датувати її вік ХІІ століттям.
Цілком достовірно те, що розквіт Сюйреня припадає на XII – XV століття. В ті часи ця територія належала християнському князівству Феодоро. Столиця цього князівства розміщувалась на Мангупі, що розташований за якихось 5 кілометрів південніше Сюйренської фортеці.
Можливо Сюйрень належала комусь з князів Феодоро як феодальна власність, а можливо це був один з чисельних форпостів князівства, що захищав столицю від набігів північнопричорноморських кочівників. Загальна площа Сюйренських укріплень складає 1,7 гектара. Від самої фортеці залишились дві куртини оборонної стіни ( довжина близько 92 метрів) на стику яких височіє напівзруйнована десятиметрова башта викладена з вапнякових блоків. Діаметр башти близько 8 метрів. Судячи з гнізд для кріплення міжповерхових перекрить вона мала два поверхи.(інформація звідси: http://mskifa.narod.ru/suuren.html)[/i]
Надивившись дорогою крокусів та під сніжників, ідем до печерного монастиря Челтер-Коба.
______________________ Челтер-Коба ______________________________
Зображення
Челтер-Коба,( Çilter Qoba) - один з печерних монастирів Криму. Відомий також як монастир св. Феодора. Назва Челтер-Коба в перекладі з кримськотатарської означає Решітка-печера або печерна решітка (кримск. çilter - решітка, сітка; Qoba - печера). Комплекс монастиря складається з печерного головного храму, келій і трапезної, з'єднаних між собою прорубаними в скелі стежками. На південь від монастирського комплексу знаходиться джерело, розташований початку балки Хор-хор.
Монастир було засновано приблизно в XIII-XIV ст. на північних околицях князівства Феодоро, біля Сюйреньской фортеці. Головний храм монастиря присвячений великомученика Феодора Стратилата. Зруйнований в XV столітті.
З початку 2000-х років ведуться відновлювальні роботи. Відновлено богослужіння в головному храмі, відновлені частина келій та дзвіниця.
Красиве місце, просторі печерні житла, неподалік зі скелі б’є потужне джерело, навкруги ліс, гори захищають від вітрів. Непогані місця для життя собі обирали древні.

______________________ Мангуп-Кале ______________________________
Зображення
Зображення
Зображення
в печері
Зображення
Одразу перед стіною цього печерного по лісу розкидані кам’яні надгробки караїмського цвинтаря. Вже багато століть вони зберігають вибиті в камені імена древніх воїнів, ремісників, селян і князів. Хто знає, що там ще написано на них незрозумілими словами-ієрогліфами.. Порослі мохом і сплетені ліаноподібною лозою, вони мовчки слідкують за всіма, хто проходить повз них.

Перше, неукріплене поселення виникло на Мангупі ще на початку нашої ери. А в шостому столітті, при імператорові Юстініана, тут виросла фортеця Доріс - ланка обширної оборонної системи, що захищала рубежі Візантії від кочівників.
Потім було захоплення фортеці хазарами у восьмому столітті, невдале повстання місцевих жителів під предводітельством єпископа Іоанна Готського, повернення візантійців. Нарешті, в ХІ столітті тут відбувся катастрофічний землетрус, після якого місто на декілька століть обезлюділо.
Але в XIV сторіччі Мангуп відроджується: стара фортеця стала столицею князівства Феодоро. Це, мабуть, найяскравіша сторінка в історії Мангупа. Князівство, що займало південно-західну частину Кримського півострова, мало авторитет на міжнародній арені: молдавський господарь Стефан Великий був одружений на мангупськой княжні Марії, московський князь Іван III теж намагався висватать своєму синові наречену з мангупськой династії, правда, невдало.
У 1475 р. послідувала нова, військова катастрофа - вторгнення турок-осман до Криму. Якщо візантійська столиця Константинополь лягла під ударами турок через два місяці, то Мангуп зумів протриматись пів року. Потім тут була турецька фортеця, що проіснувала до 1774-го, коли Османська імперія втратила Крим. (http://www.krimea.com.ua/mangul.html)
На плато вже вечоріє. Поки сонце не зайшло, поспішаємо до головного з п’яти пальців-мисів Мангупа – Дірявого мису. Дорогою підходимо до південного краю гори, звідси відкривається чудова панорама на кримські яйли, які ще досі вкриті снігом. Чатир-Даг, Бабуган, Гурзуфська і Айпетринські плато..
Проходимо крізь головні ворота, що разом зі стіною збереглись в досить пристойному стані, опиняємось в адміністративному центрі колись багатолюдного печерного міста. Тепер тут тихо. Спускаємось до печери Акустична. Свою назву вона виправдовує на всі 100. Зустрічаємо на краю урвища захід сонця. Своїм м’яким світлом воно заливає всі навколишні долини.
- Як підемо, брате? - спитав другий.
- Найнадійніше йти за зорями та небесними світилами, спускатись уздовж перестуджених річищ та прямувати за пташиними тінями, що летять крізь туманні перевали.
Але на всяк випадок я купив атлас автомобільних доріг.

Аватар користувача
Marisol
* *
Повідомлень:51
З нами з:5.5.10 12:43
Стать:жін
Звідки:Киев, Позняки

Re: 04.03.2011 (R) Печерні міста і фортеці Криму на 8 березн

Повідомлення Marisol » 14.2.11 10:15

Цікавенька поїздочка... :) Але після "зимової сплячки", навряд зможу відповісти за свою фізичну підготовку до кримського рельєфу... :duma:
Раньше купил Ардис - и доволен, а сейчас SLX - и того уже мало...

Аватар користувача
projdusvit
* * *
Повідомлень:454
З нами з:26.9.06 15:52
Стать:чол
Звідки:Київ, Виноградар

Re: 04.03.2011 (R) Печерні міста і фортеці Криму на 8 березн

Повідомлення projdusvit » 14.3.11 01:40

Багато хто побоявся холоду, адже в Києві в цей час було -7 і скрізь сніг, тому поїхало нас лише семеро, з них п*ятеро - дівчата:)У Бахчисараї, де вийшли з потягу, погода була вже по справжньому весняна. Отож, поїхали!

станція Бахчисарай
Зображення
першим пунктом програми є стоянка первісних людей з наскельними малюнками Таш-Аїр(окремий камінь), ось власне і цей камінь:
Зображення
Поруч з дорогою знаходиться Качинський навіс - стоянка людини верхньопалеолітичного часу (35000 - 11000 тисяч
років тому), далі - стоянка печерних людей Таш Аїр(Окремий камінь). На цій багатошаровій стоянці жили люди з мезоліту (VI тисячоліття до нашої ери) і до раннього середньовіччя.
Тут на стінах рукою людини епохи енеоліту - ранньої бронзи (IV - III тис. до н.е.) були нанесені наскельні малюнки. Червоно-бурого охрою зображені сцени полювання та військових подій, загадкові знаки й фігури людей.
Зображення

Біля джерела стали свідками татарського велілля, молодий і молода буди у національних татарських строях:
Зображення

Зовсім поруч з Таш-Аїром знаходиться печерне місто Качи-Кальйон.
Зображення
Качи-Кальйон - це п*ять гіганських гротів, розмішених один за одним, в яких видовбані рукотворні печери.
Зображення
Зображення
панорама четвертого, найбільшого гроту:
Зображення
в цьому гроті така вистота стелі, що це місце облюбували роуп- і бейс-джампери.(стрибки з природних чи рукотворних об*єтків з мотузкою і парашутом, відповідно)
Зображення
церква в камені:
Зображення
на задньому фоні - Киз-Кермен
Зображення
підйом по грунтовій дорозі до села Лакі
Зображення
ночівля неподалік руїн церкви:
Зображення
потішна історія сталась вночі.
Коли ми вже повечеряли і почали пити чай, до табору підійшло троє з ліхтариками.
Один з них у рясі, два інших на вигляд - два гопніка, що довго живуть в лісі ,як виявилось, послушники:)
Ми привітались:
- Доброго вечора!
- почему вы разговариваете не по русски?
- хороша погода в Криму, чи не так?
- ты что, по разговорнику украинский выучил?
- ні, це моя рідна мова.
з вами крім як про мови поговорити немає про що?
- туристы?
- так, подорожуємо по Криму на велосипедах ,цієї ночі зупинились тут
- если нужна помощь - обращаетесь, можем молока дать.
ночью могут приехать из паломничества наши братья ,если будуть спрашивать почему вы здесь, скажите, что вас благословил отец Ник из Лак на ночевку тут. :))
За 10 хвилин спілквання виявляється що один з них з Богуслава, інший з Києва, чудово не лише розуміють ,а і спілкуються українською.

В Криму люди чомусь часто зазомбовані на питаннях мови, це був наш не єдиний діалог на цю тему на 4 дні.
При тому, з нами їздили дві чудові дівчини, що мешкають у Москві, Катя та Наталя , мовного бар*єру практично не було ніякого, їм навпаки було цікаво трохи вивчити українську.
Зображення

Вже 6 років в Лаках живуть монахи ,але за цей час, зі слів послушника Бориса, "жоден камінь не було поставлено на своє місце". Через брак коштів, монахи не реставрують церкву, а будують господарські приміщення навколо неї. От Борис "отримав блаословіння на будівництво трапезної". Але ні, здається готуються зараз до встановлення куполу на дзвінницю:
Зображення

Звідси ще трохи вгору, до села Високе, а далі – швидкісний 8-кілометровий спуск в Куйбишеве. Це була достойна винагорода за практично піший підйом по болотистій дорозі.
Високе:
Зображення
Зображення
Після затяжного спуску в Куйбишиво, весь бруд, що поналипав на гірських грнтовках як вітром здуло:)
На підйомі до Сюйренської фортеці вперше побачили галявини підсніжників, між плато Сюйрені і Челтер-Коба.
Зображення
на самому плато були і крокуси:
Зображення
на плато:
Зображення
(для масштабу придивіться, на краю урвища стоїть людина)

Зображення
Сюйренська фортеця стоїть на вузькій столовій горі, власне від фортеці залишилось трохи муру і досить мальовнича вежа, що стоїть над урвищем в сторону Бельбекського каньйону. На краю плато є ніби острів, що з усіх боків обривається п’ятдесяти метровими стінами. З основного плато на нього можна перейти по неширокому перешийку. Краєвиди звідти особливо вражають.

Коли з`явилась ця фортеця єдиної думки у істориків немає. Є версії що вона була закладена візантійцями в VI столітті, є версія що хазарами у VIII – IX. Але чисельні археологічні знахідки біля фортеці дають підставу датувати її вік ХІІ століттям.
Цілком достовірно те, що розквіт Сюйреня припадає на XII – XV століття. В ті часи ця територія належала християнському князівству Феодоро. Столиця цього князівства розміщувалась на Мангупі, що розташований за якихось 5 кілометрів південніше Сюйренської фортеці.
Можливо Сюйрень належала комусь з князів Феодоро як феодальна власність, а можливо це був один з чисельних форпостів князівства, що захищав столицю від набігів північнопричорноморських кочівників. Загальна площа Сюйренських укріплень складає 1,7 гектара. Від самої фортеці залишились дві куртини оборонної стіни ( довжина близько 92 метрів) на стику яких височіє напівзруйнована десятиметрова башта викладена з вапнякових блоків. Діаметр башти близько 8 метрів. Судячи з гнізд для кріплення міжповерхових перекрить вона мала два поверхи.(інформація звідси: http://mskifa.narod.ru/suuren.html)


Знову підсніжники на спуску:
Зображення
стоянка первісних людей на шляху до Мангупа:
Зображення

стежка на плато Мангупа повз караїмський цвинтар:
Зображення

знову підсніжники:)
Зображення

Третя лінія оборони, ворота в князівську частину міста:
Зображення
Одразу перед стіною цього печерного по лісу розкидані кам’яні надгробки караїмського цвинтаря. Вже багато століть вони зберігають вибиті в камені імена древніх воїнів, ремісників, селян і князів. Хто знає, що там ще написано на них незрозумілими словами-ієрогліфами.. Порослі мохом і сплетені ліаноподібною лозою, вони мовчки слідкують за всіма, хто проходить повз них.

Перше, неукріплене поселення виникло на Мангупі ще на початку нашої ери. А в шостому столітті, при імператорові Юстініана, тут виросла фортеця Доріс - ланка обширної оборонної системи, що захищала рубежі Візантії від кочівників.
Потім було захоплення фортеці хазарами у восьмому столітті, невдале повстання місцевих жителів під предводітельством єпископа Іоанна Готського, повернення візантійців. Нарешті, в ХІ столітті тут відбувся катастрофічний землетрус, після якого місто на декілька століть обезлюділо.
Але в XIV сторіччі Мангуп відроджується: стара фортеця стала столицею князівства Феодоро. Це, мабуть, найяскравіша сторінка в історії Мангупа. Князівство, що займало південно-західну частину Кримського півострова, мало авторитет на міжнародній арені: молдавський господарь Стефан Великий був одружений на мангупськой княжні Марії, московський князь Іван III теж намагався висватать своєму синові наречену з мангупськой династії, правда, невдало.
У 1475 р. послідувала нова, військова катастрофа - вторгнення турок-осман до Криму. Якщо візантійська столиця Константинополь лягла під ударами турок через два місяці, то Мангуп зумів протриматись пів року. Потім тут була турецька фортеця, що проіснувала до 1774-го, коли Османська імперія втратила Крим. (http://www.krimea.com.ua/mangul.html)



одна з обжитих печер Мангупу:
Зображення
у 80-х роках почався процес повторного заселення печер. Люди приїздили з великих міст, обирали собі печеру, робили двері, пічку і жили тут. Кілька раз всіх звідси виганяли, але дехто й досі не залишив Мангп, тільки довелось перебратись в дальні гроти і печери.

колишня тюрма в мисі Дірявому:
Зображення
наша група:
Зображення
печери:
Зображення
за Мангупом починається затяжний приємний, швидкісний, красивий, чудовий (і ще всякий дуже-дуже) 7-кілометровий спск до села Хмельницьке:
Зображення
зупинка на дорозі до Фіоленту:
Зображення

за попереднім планом ми мали ночувати біля фортеці Чембало у Балаклаві. Ала бажання покупатись повело нас на Фіолент:)
На ночівлю ми стали над Яшмовим пляжем. Не встигли поставити намети ,як у гості завітала лисичка! Я ще не бачив, щоб вони підходили там близько до людей, мабуть влітку туристи часто її підгодовують і вона звикла до людей:
Зображення

панорама моря з місця ночівлі:
Зображення

Фіолент також називали мисом Святого Георгія, бо за переказами святий з'явився потерпілим від бурі грецьким морякам на скелі Святого Явління біля мису. Моряки що вижили у 891 році заснували на скелях на схід від мису Свято-Георгіївський монастир. Святому мис зобов'язаний ще однією своєю назвою — Манастир-Бурун .

Назва Фіолент (Фелент, Феолент) вперше з'являється на мапах в 1807 році. Існує кілька версій походження сучасної назви. Згідно з першою з них «Фіолент» — це грецький вираз «Божа країна». Згідно з іншою, назва походить з часів панування генуезців і походить від іт. violente — «несамовитий» (біля мису часті морські шторми). Ще одна етимологія виводить назву від тур. felenk (скат для спуску суден на воду). Російський історик, кримський краєзнавець Олександр Бертьє-Делагард вважав, що назву можна перекласти з турецького як «Тигровий мис», бо на скелястому березі чергуються смуги жовтуватого вапняку і темного трахіта, що нагадує тигрову шкуру.


Монастир:
Зображення
Легенда про заснування монастиря на Фіоленті:
В 891 році біля мису Філент грецькі моряки боролись зі стихією, був сильний шторм, вони не могли пристати до берега.Тоді почали молитись святому Георгію Переможцю.Він почув їх молитву і врятував від шторму. На цому місці згодом греки і побудували Свято-Георгіївський монастир




Далі - просто багато фото цього райського куточку:
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
цікаво, що одна зі скель, що входить в море, складається з базальтових стовпів:
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

До зстрічі, сонячний Крим!
- Як підемо, брате? - спитав другий.
- Найнадійніше йти за зорями та небесними світилами, спускатись уздовж перестуджених річищ та прямувати за пташиними тінями, що летять крізь туманні перевали.
Але на всяк випадок я купив атлас автомобільних доріг.

Аватар користувача
projdusvit
* * *
Повідомлень:454
З нами з:26.9.06 15:52
Стать:чол
Звідки:Київ, Виноградар

Re: 09.05.2013 (R) Печерні міста і фортеці Криму

Повідомлення projdusvit » 18.2.13 23:43

Раніше ми регулярно проводили цю поїздку на 8 березня, цього року через холодні весни, переносимо цей маршрут на травневі свята.
Отож, приєднуйтесь, буде класно!
їдемо з 9 по 12 травня 2012 року.

Також є можливість поїхати в в Крим з 1 по 12 травня, сумістивши два маршрути:
1-7 травня
Півострів Тарханкут
(Красноперекопськ - Роздольне - Бакальська коса - Міжводне - Чорноморське - Джангуль - мис Тарханкут - урочище Атлеш - Окунівка - Штормове - Євпаторія)
і 9-12 травня
Печерні міста Криму
Маршрут: Бахчисарай – Качи-Кальйон – церква Луки в селі Лаки – Сюйренська фортеця – печерне місто Мангуп – Чорноріччя - Фіолент- Севастополь

в такому разі, записавшись на поїздку до 8 березня ви отримаєте знижку на дві поїздки в розмірі 400 гривень!
- Як підемо, брате? - спитав другий.
- Найнадійніше йти за зорями та небесними світилами, спускатись уздовж перестуджених річищ та прямувати за пташиними тінями, що летять крізь туманні перевали.
Але на всяк випадок я купив атлас автомобільних доріг.


Повернутись до “Комерцiйнi походи”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 3 гостей