Сванетія за годинниковою (червень 2016)

Для опису покатньок та походів, що можуть стати еталоном
Аватар користувача
Bib
* *
Повідомлень: 58
З нами з: 22.1.11 15:15
Стать: чол
Звідки: Киев, Позняки
Контактна інформація:

Сванетія за годинниковою (червень 2016)

Повідомлення Bib » 2.12.16 16:42

Похід був проведений в період з 18.06.2016 до 25.06.2016.
Країна/регіон проведення: Грузія, Сванетія

Ідея та мета велопоходу: побачити Сванські вежі, подолати перевал Загар, побачити найвище в горах село Ушгулі, вершини Кавказького хребта гори Ушбу і Шхара, Інгурську ГЕС, відвадити Печери Прометея та Заповідник Сатоплія.
запланований і реально пройдений маршрут: Джварі-Хаіші-Латалі–Местія – Ушгулі – Меле- Загери-Кутаисиа
Загальна відстань – 330 км. , 7 ходових днів; набор висоти загальний ~6300 м.

Бюджет поїздки: авиа квитки 2000-2700 грн., харчування, проживання, екскурсії і т. д. -140 USD (на кожного участника);

Ідея виникла в останню неділю літа 2015, під час дводенної покатушки уздовж р. Ворскла від Полтави до Опішні. Вперше тоді поїхав не один, а разом з Миколою. Другого дня, доки їхали, висловлювали ідеї:
- А куди ще можна з'їздити?
- Можемо в Грузію ... або навіть в Європу.
- ... В Європу цікавіше ... але можна і в Грузію.
Якось взимку занадто рано приїхав до клієнта, тому зайшов в магазин, де продавалися мапи. Довго оглядав полиці, а потім згадав і запитав туристичну мапу Грузії. Була тільки мапа автомобільних доріг.
Напевно з моменту розглядання мапи, вже вдома, мрія ставала метою. Почав в інтернеті знаходити звіти про велопрогулянки Грузією та малювати фломастером цікаві місця й маршрути на мапі. У підсумку, з декількох варіантів, вибрав багато разів випробуваний іншими маршрут, що на форумі velokyiv.ua мав назву «Класичне кільце по Сванетії» зі стартом та фінішем в Кутаїсі. Визначальним аргументом на користь Сванетії стало бажання побачити такі POI: Сванські вежі, подолати перевал Загар, побачити найвище в горах село Ушгулі, вершини Кавказького хребта гори Ушбу і Шхара, Інгурську ГЕС, від себе ще додав каньйон Марвілі, і ще заїхати, коли дозволить час, в Печери Прометея та Заповідник Сатоплія.
Склад учасників:
Формування команди відбулося само собою. Особисто дружу або був знайомий з усіма. Нас п'ятеро: я (Олег Котов), Микола Аверін, Іван Невеселий, Саша Колосюк, ще Ігор Борейко.

Зображення
Досвіду велопоходів у всіх було небагато: у мене чотири дводенних велопоходи з ночівлею в садибах «зеленого туризму», один з них з Миколою; Ігор їздить на роботу на вело (планетарка), але походів, як і у Саші, не було. У Івана, правда, було чимало піших багатоденних походів в Крим і Карпати.
Наступним етапом підготовки стало придбання авіаквитків. У 20-х числах лютого МАУ оголосив акцію: квиток в одну сторону Харків-Кутаїсі - 999грн. Вау! Нам туди і треба. Не всі встигли купити за такою ціною, Іван через три дні вже купував за 1300грн., Але все одно це дуже хороша ціна в порівнянні з сьогоднішньою осінньо-зимовою «акційною» ціною 3500 грн. Всі лають, а я похвалю МАУ - чи не єдина авіакомпанія, яка безкоштовно везе спортінвентар. Велосипеди входять у вартість квитка. Єдина вимога: попередити МАУ, що в якості багажу буде велосипед. Вони надішлють на email ось таке підтвердження з обмеженням за масою і розмірами коробки:
Зображення
На реєстрації в аеропорту на розміри коробки уваги не звертають (у мене коробка була довжиною 150см., хоча в правилах максимум 130 см.), А от вагу перевіряють і суворо. На сайті МАУ позначено обмеження щодо маси: 23 кг. (А не 18 як в підтвердженні). Коробка з ровером йде як одне багажне місце за квитком, інші речі з собою в рюкзак в салон. Рюкзак повинен вписуватися в дозволені розміри.
Навесні було довге листування в групі Messenger'а між усіма учасниками: хто що бере, скільки і якого одягу, що на перекус, який і де купити багажник і Велобаул, скільки грошей брати (ночівлі планувалися тільки в гестхаузі, харчування в кафе, крім перекусів ) і ще багато іншого. Я періодично «постив» посилання, знайдені у звітах стосовно того ж маршруту, підтримуючи загальний інтерес до нашої майбутньої поїздки. У квітні-травні для всіх постало питання щодо тренування м'язів. Гори не тільки вабили, але й лякали своїми підйомами. Я підбадьорював себе думкою: всі, чиї звіти я читаю, змогли. Чому ми не зможемо? Але тренування-розкочування потрібні. Сам проїхав 1 тис. км. за весну-літо до цього велопоходу. Правда, все рівниною, але все ж.
Розписав план: точка старту і фінішу, місце ночівлі, що дивимося і т.д. Не вистачало кілька деталей - пару місць ночівлі. Не було контактів гестхаузів в селі Хаіші ні в звітах, ні на booking.com, ні на інших сайтах. У Ушгулі контакти гестхаузів були, але вирішив, що ми один раз знайдемо за місцем. Поділився своїми планами за чаєм з організатором комерційних велопоходів Наталією Тулюлюк (velovuiki.com). Вона мені порадила рухатися в зворотному напрямку (якщо дивитися на карту - за годинниковою стрілкою), саме так вони ведуть групи. Її аргументи: піднімаєтесь хорошою бетонкою з невеликим кутом нахилу, а спускаєтеся в більшій мірі по кам'янистій грунтовці з крутішим схилом. Перші три дні, піднімаючись, бачите перед собою хребти гір з засніженими вершинами. Якщо перевал закритий або так заливають дощі, що їхати неможливо, можна по тій же хорошій дорозі повернутися (все одно якісь дива вже будуть побачені), а якщо рухатися проти годинникової можна «обламатися і повернутися», нічого не побачивши. Я згадав: за прочитаними звітами, дійсно, іноземці проходять цей маршрут саме за годинниковою. Ну ОК, викидаю з маршруту каньйон Марвілі, переробляю денний план в зворотному напрямку, переношу точку старту ближче до гір в Джварі (замість Зугдіді), щоб вкластися в 7 днів, з фінішем в Кутаїсі (у Миколи тільки тиждень часу, так і куплені квитки. У всіх інших зворотний виліт на 29.06, і ми плануємо ще 4 дні на морі). Про всяк випадок тримаю альтернативний план зі зворотним спуском до моря своїм ходом, якщо раптом дощі, перевал закриють.
кінцевий варіант нашого маршруту на мапі:
<iframe src="https://www.google.com/maps/d/embed?mid ... BeY0qfZ5vY" width="640" height="480"></iframe>
або клік сюди -> https://www.google.com/maps/d/viewer?mi ... sp=sharing
або просто картинка маршруту
Зображення
Маршрут готовий, але питання: а як доїхати до точки старту Джварі? Адже в первісному варіанті «проти годинникової» передбачалося, що зі Зугдіді Коля поїде маршруткою в Кутаїсі, а ми на море або через ущелину Мартвілі в сторону Кутаїсі. Наташа розповіла про Ксенію Парджіані, яка допомагала з ночівлею у всіх місцях, вона може допомогти і з трансфером. Я зустрічав її сторіночку - http://svaneti.livejournal.com/. У неї дуже цікава історія, вийшла заміж за свана, любить свою нову батьківщину і розвиває свій туристичний бізнес. Подружився в Facebook з Ксенією, вона і дала мені контакти водія буса Нукрія [тел. +995 599703433, +995 597668668, є Viber] . Заходячи наперед - він і відвіз нас на своєму Ford Transit з аеропорту Кутаїсі в Джварі за 190 ларі.
Останній день перед вильотом. У рюкзака завжди чемоданний настрій, у мене легке хвилювання. Напередодні в «Ашані» куплені українські прапорці, які несподівано отримали згодом подвійне застосування.
:friends:
Зображення
В аеропорту на реєстрації маса коробки виявилася 23.8кг. На домашніх вагах було рівно 23. Треба доплатити 50 €. Знаходжу у пасажира ніж (він здавав його на зберігання), розпаковую коробку, виймаю сумку, що вішається на кермо, знову замотую коробку скотчем. Сумку пристібаю до рюкзака (вийшло як єдине ціле). Роблю poker face, типу частину рюкзака. На реєстрації проходить. Ф-у-у-у-у-у-х. На контролі ручної поклажі: "А що у Вас за ліхтарик?" Знову?!. Якраз в пристебнутій сумці. Показую. Віддають, все ОК. Виявляється: не можна ліхтарики з шокером. Видихаю в зоні посадки. У хлопців та ж історія. Розпаковують так добре заклеєні скотчем коробки, переупаковують речі, щоб укластися в 23 кг, з третьої спроби це вдається. Частину речей Микола віддає дружині в аеропорту, хтось щось навіть викидає. Один і той же прокол. На домашніх вагах все було в нормі, а на вагах в аеропорту забагато.
Проходять контроль. Ігор відстав. Довго немає. Проходить без рюкзака і «схудлий» на 50 €. Виявилося, що він ще вдома весь велосипедний інструмент склав в рюкзак (він був призначений веломеханіком, як найдосвідченіший), на контролі ручної поклажі його завернули. Попросили здати «залізяки» в багаж. Але ж багажем вже був оформлений велосипед в чохлі, то за рюкзак довелося доплатити ті самі 50 €. Прикро.Не врахували цей момент, а Ігор сам розгубився, зіткнувшись з проблемою. Треба було залишити в аеропорту на зберігання або віддати тим, хто проводжав ...

День 1. Літак затримується на 1.5 години. прилетіли о 3:00. В результаті ніхто вночі не спав, але обличчя в усіх живі й усміхнені, а настрій піднесений.
. :roll:
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Вантажимо коробки на дах старенького Ford Transit. По дорозі пробуємо подрімати сидячи. Доїжджаємо до Джварі близько 5:00. Село спить. Розпакування. Починає сіріти. Перехожий дідусь з цікавістю спостерігає за нами. Потім підказує, де набрати воду. Спасибі Миколі- він в коробку з велосипедом кинув п'ять порожніх пластикових пляшок, з якими ми і проїхали весь маршрут з запасом води. Віддаємо Нукрію коробки і відпускаємо його назад в Кутаїсі.

Після невеликої рівнинної ділянки селом почався перший серпантинний підйом. Переходимо на знижені передачі. Я намагаюся якісь позитивні розмови вести. Коля потім зізнався, що тоді подумав: «... так, всю дорогу буде ?! На фіга я сюди приперся! ». Ось за поворотом перша Сванська вежа.
Зображення
Фотографуємо. Вже майже розвиднілося. Але якось сіро. Це навіть по фото видно. Підйом триває. Ось поворот на Інгурську ГЕС.
Зображення
Розміри вражають. ГЕС працює для Грузії і для Абхазії, яка на протилежному березі. Уже вийшло сонце, настрій поліпшується. Від ГЕС по тій же дорозі, по якій тільки що «заповзали», зі свистом летимо вниз, акуратно пригальмовуючи через високу швидкість на спуску. Починаються гарні краєвиди. Сонце піднімається, стає вже зовсім тепло. Зелень на схилах гір виглядає вже зовсім по-іншому. Вдалині вже видно високі гори, покриті зеленими лісами.
DSCN4696.JPG
DSCN4696.JPG (38.68 Кіб) Переглянуто 3161 раз
Зображення
Зупиняємося закип'ятити чай і на перший перекус.
печка_1.JPG
Перший раз використовуємо «грубку Бонда» на трісках, а точніше грубку Миколи. Чай з печивом бадьорить, і вже зовсім оптимістичні розмови й перші враження.
Зображення
Зображення
Минуло лише 2 години шляху. Саша: «... Олег, спасибі, що ти нас сюди витягнув.»
Рухаємося хорошою дорогою уздовж річки Інгурі (на картах Google Патара Енгрі).
Зображення
Інколи повз нас проїжджають мікроавтобуси, всі вітально сигналять. Ми у відповідь піднімаємо руку. Ті, хто нас обганяє, сигналом ніби попереджають, але водії і зустрічних машини вітають. Після чергового витка дороги відкривається красивий водоспад.
Зображення
Біля нього стоять мікроавтобус і бортова вантажівка. Пасічники, які вивозили вулики в гори, запросили нас на сніданок зі смачним сиром, хлібом, ковбасою і чачею. Вийшла перша приємна зустріч. Ось таке просте спілкування з місцевими жителями - дуже приємна частина будь-якої подорожі
Зображення
На дорозі видно сліди обвалів, постійно їздить трактор, який прибирає каміння з дороги.
Зображення
Саша та Ігор їдуть трохи вперед, ми часто зупиняємося, фотографуємо. Біля нас зупиняється VW Golf , в ньому літній чоловік і його дружина. Виявилось, що це господар нашого першого гестхаузу Гурам. Він вже поговорив з Сашком і Ігорем, які чекають нас біля кафе. Гурам сказав, що чекатиме нас у своєму кафе в центрі Хаіші: «Мимо не проедите». Домовляємося про ціну 35 ларі з людини за нічліг, вечерю і сніданок. Гурам обіцяє дуже смачну вечерю з вином і чачею. На питання Івана: «А скільки буде вина?» Відповідь Гурама з посмішкою: «Чачі і вина буде багато».
Ми наздоганяємо Ігоря і Сашу біля кафе «Lake shore», воно там одне по дорозі. Жінки, які там працюють, погано говорять російською, вірніше розуміють, але не говорять. Замовляємо відповідно меню кубдарі, хачапурі. Поки чекаємо замовлення, ділимося першими враженнями, дивимося на бірюзову поверхню річки з тераси кафе. За перекус заплатили 24 ларі.
Знову рухаємося уздовж річки, незвичайний колір води вражає. На схилах гір помічаємо водоспади.

Зображення
Уже накочує втома першого дня, всі питають у мене, скільки залишилося до ночівлі. Ось і покажчик «Хаіші».
Зображення
Гурам (тел. +995 551 174 141) нас вже чекає на вході в кафе. Розсідаємося на терасі під вишнею і відразу беремо 2л. холодного пива.
Зображення
Кафе відразу біля гірської річки, чуємо постійний шум водоспаду. Потім селимося в великі кімнати на другому поверсі в будинку Гурама, він нас чекає на вечерю о 19:00. Те, що ми спочатку прийняли за кафе, виявилося магазином. У ньому продавалося все: хліб, пиво, цукор, сіль, сірники, пральний порошок, мило, якийсь одяг і всілякі господарські товари. Такий собі «сільмаг». На круглих пластикових столах вже тарілки з гарячим харчо, величезна миска салату (помідори, огірки, кінза), сир сулугуні та дуже смачний хліб.
Зображення
Гурам щедро розливає вино і чачу. Після першого дня ми щасливі! Після якоїсь за рахунком випитої чачі Коля вимовляє фразу: «Я зараз розумію, що перший раз в житті випиваю в магазині під шум водоспаду».
За день проїхали 46км.
набір висот загальний ~ 1350 м.
Востаннє редагувалось 16.1.17 15:15 користувачем Bib, всього редагувалось 6 разів.
Жити необов'язково. Подорожувати - необхідно. У. Берроуз

Аватар користувача
Bib
* *
Повідомлень: 58
З нами з: 22.1.11 15:15
Стать: чол
Звідки: Киев, Позняки
Контактна інформація:

Re: Сванетия по часовой (июнь 2016)

Повідомлення Bib » 2.12.16 17:13

День 2
Іван: «Ми чого сюди приїхали? Ми за стресом сюди приїхали.
Нам потрібен відпочинок для мізків і стрес для тіла »

У кімнаті з польським прапором залишили наш. І далі ми будемо дарувати прапорці як сувеніри - на знак визнання якості закладу, хоча вимоги у нас були невисокі.
:mosking:
Зображення
Вранці шикарний сніданок свіжим хачапурі в тому ж магазині-кафе у Гурама. Фотографуємося і прощаємося.
Зображення
Починаємо уздовж річки, настрій дуже гарний, втоми немає, хочеться співати. Через 15 хвилин, фотографуємося біля мосту.
Зображення
Зображення
Зображення
Рухаємося на підйом, але кут не критичний. Красиві види дозволяють не помічати підйом.
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Нас знову почали обганяти мікроавтобуси, також вітаючи сигналом. Перекус в кафе, фотографії якого я бачив у багатьох звітах.Там ми купили кубдарі з вином. А ще там ми набрали нарзану.
Зображення
Зображення
За сусіднім столиком на перекус розмістилися школярі з Батумі, у них екскурсія в Местію. Вони пригостили нас смачною випічкою, яку привезли з собою. Відчули себе подорожніми, яких пригощають місцеві жителі. Поспілкувалися трохи з їх вчителем і поїхали далі.
Зображення
Зображення
Сонце вже припікає. Вода закінчилася. Вирішили зупинитися відпочити в тіні і пообідати, на повороті біля моста з надією скупатися. Але течія дуже сильна, та й до води не підійти, дуже крутий спуск. Іван і Коля набирають перший раз воду з струмка, розкопуючи дно, щоб занурити стакан. Набираємо, даємо відстоятись,щоб осів дрібний пісок, і фільтруємо через бинт.
Зображення
На обід кубдарі (з кафе), ковбаса (з дому), чай із снікерсами. У Івана болить коліно - перев'язуємо і затягуємо бинтом.

Відразу ж з місця стоянки починається серпантином крутий підйом. На перевалі дуже красиво.
Зображення
Зображення
На протилежному схилі видно нитку гірської річки, яка починається від сніжної вершини і до низу стає все ширше і ширше. І водоспадом падає в річку, вздовж якої ми рухаємося вже другий день.
Зображення
Зображення
Небо затягли хмари, з'явився вітер. Як би не потрапити під дощ! дві фото зроблені з різницею 20-30 хв.
Зображення
Снігові вершини все ближче.
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Злітаємо з останнього перевалу і ось ми в Латалі. Знаходимо і заселяємось в хостел у Ксенії (+995 599 134 011). Проживання в хостелі 6 €. За проживання з вечерею 185 ларі за чотирьох. Вечеря (картопля, чахохбілі, сир, салат) в будівлі основного готелю.
Зображення
Зображення
Крім нас, в хостелі двоє хлопців - альпіністів зі Словаччини (була велика група, але один перепив і впав з тераси напередодні, тепер відлежується. Другий теж нікуди не пішов, тому що альпіністи завжди в парах-зв'язках.
Проїхали 59км.
набір висот загальний ~ 1845 м.
Це був, напевно, найважчий день, але краса навколо все компенсувала.
Крилатою фразою дня знову ж стали слова Колі: «Краєвиди очманіти. У мене вже очі "болять" від такої краси ».
Востаннє редагувалось 15.1.17 11:35 користувачем Bib, всього редагувалось 2 разів.
Жити необов'язково. Подорожувати - необхідно. У. Берроуз

Аватар користувача
Bib
* *
Повідомлень: 58
З нами з: 22.1.11 15:15
Стать: чол
Звідки: Киев, Позняки
Контактна інформація:

Re: Сванетия по часовой (июнь 2016)

Повідомлення Bib » 2.12.16 17:33

День 3.
Сьогодні маємо проїхати всього 10 км до Местії, там у нас днювання. Тому не поспішаємо, на сніданок мівіна, вівсянка і кави.
Зображення
Проїхали зовсім небагато, і ось на околиці Местії побачили Сванські вежі. Краса!
Зображення
Зображення
Зображення
На в'їзді в Местію зустрічаємо перших велосипедистів.
Зображення
Реально круті хлопці, один з Туреччини, другий з Ірану. Вони разом проїхали 2200км. Старт зі Стамбулу, були в Єревані, Баку, Тбілісі. Велосипеди дуже прості. Один був навіть босоніж. На велосипедах великі сумки. Ми комфортно проїхали дорогами з невисоким трафіком, а хлопці їдуть між містами, іноді по вузьких дорогах, з великою кількістю транспорту на великій швидкості.

В'їхали на головну площу і парк. П'ять велосипедів з українськими прапорцями відразу привертають увагу інших туристів. На головній площі до нас відразу підійшли словаки, як зазвичай знайомимося, розпитуємо один одного. Головне питання, що турбувало Роланда: "А ми (вони) проїдемо перевал?». Він і його друзі довго з'ясовували це в туристичному інформ. центрі, але 100% впевненості ніхто їм не дав.

Зображення
Потім підійшов хлопець з України - піший турист, він йде в зворотному напрямку. Уже спускається, сказав, що перевал вже сухий, і всі зможуть проїхати. У інформ. центрі взяли прекрасні мапи регіонів Грузії. Нам в Україні потрібні такі ж. Заселилися у Лаші Фаліані (+995 571 771 167). Вірніше в будинку його батьків, з 20-и поторгувались до 15 ларі без харчування. Смачно пообідали в ресторанчику над річкою, був дуже гарний вид на скелястий берег (як я сказав - декорації до фільму «Аватар»).
Зображення
Про Местію не пишу, вона описана в багатьох звітах.
Зображення
Зображення
Наше днювання ми провели активно - пішки піднялися 8 км., А потім на підйомнику - на вершину 2340м. Взимку тут гірськолижний курорт Хацвалі. На вершині посиділи в ресторанчику Zuruldi з вином і з видом на Ушбу.
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Увечері в Местії посиділи в ресторанчику Laila в центрі міста. Між іншим, там були всі, кого ми бачили на вершині. Вечір запам'ятався жартами офіціанта над Ігорем: він замовив «тільки помідори розміром, шоб влазили в рот» і корж, який з'їв Саша, сприйнявши як щось із свого замовлення. Для Колі було розчарування - шашлик в Грузії може бути на сковорідці або кеце. Він думав, що шашлик завжди повинен бути на шампурі (ось як в нас сидять штампи). По дорозі в гестхауз милувалися Сванськими вежами (кожна була підсвічена). Знавці рок-музики Іван і Сашко вели суперечку:
хто написав knock knock to the sky, Нас це дуже веселило, як кожен переконував іншого у своїй правоті аргументами типу «вір мені, я більш переконливо говорю», але в підсумку обидва помилилися. Уже вночі пустився дощ. Спалося, як і в усі дні, дуже добре :roll:
Прїхали 10 км. набір висоти загальний ~300 м.
Востаннє редагувалось 15.1.17 11:37 користувачем Bib, всього редагувалось 2 разів.
Жити необов'язково. Подорожувати - необхідно. У. Берроуз

Аватар користувача
Bib
* *
Повідомлень: 58
З нами з: 22.1.11 15:15
Стать: чол
Звідки: Киев, Позняки
Контактна інформація:

Re: Сванетия по часовой (июнь 2016)

Повідомлення Bib » 2.12.16 18:04

День 4
Днювання пішло на користь. Серго (батько Лаші) вранці напоїв чаєм. Я за похід полюбив вівсянку на сніданок. Фотокартки на пам'ять. Даруємо малюкові український прапорець.
Зображення
Починаємо підйом, яким вчора йшли пішки.
Зображення
До перевалу 15км. хорошою бетонкою. З лівого боку милуємося двоголовою Ушбою, селами з вежами, бачимо слід від лавини, що зійшла з гір.
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Піднімаємось по серпантину на перевал.
Зображення
На одній із зупинок турки (їдуть в Ушгулі на позашляховику) пригощають нас абрикосами.
Зображення
На вершині закінчується хороша дорога і починається суперспуск. І ось тут ми відчуваємо переваги наших гірських велосипедів. Всі і особливо Іван отримали задоволення від спуску.
Зображення
так виглядиає спуск на навигаторі
Зображення
Потім місцями бруд.
Зображення
Зображення
Зрідка нас обганяють мінівени Mitsubishi Delica, повнопривідний авто з високим кліренсом. Найбільш розповсюджений автомобіль в Сванетії. На привалі доїдаємо чорний хліб з гірчицею і на печі кип'ятимо воду, запарюємо мівіну. Корови,що пасуться неподалік, проявляють до нас інтерес. Саша та Ігор вирвалися вперед.
Зображення
Зображення
Дорога вздовж гірської річки, вже звичного чорно-сірого кольору, чергувалася з глибокими чорними калюжами. Дорогу перетинає чи то великий струмок, чи то маленька річка з гір. Набрали воду зі струмка.. Побачили у Колі прокол. Іван узяв ініціативу і заклеїв прокол.
Зображення
Рухаємося такою ж грунтовою брудною дорогою. У селі біля мосту кафе. Старий - 79 років, дружині - 75. Готують для нас хачапурі. Беремо пиво, колу і абрикоси. Старий показує своє фото, служив в Новомосковську під Дніпропетровськом артилеристом. Каже, що «танцював на носках» в групі з 15-і грузин, які служили в тій же частині. Їх часто запрошували на концерти до Києва і в інші військові частини. Сказав, що дуже любить Україну, шкодує, що 55 років минуло й він забуває мову. Хмуриться, що вже зовсім старий. Дуже душевні люди похилого віку. Іван: «Ось в таких місцях і треба витрачати гроші.»
Зображення
Зображення
Помічаємо що за цілий день на сонце дуже обгоріли руки. Крем «суворі чоловіки» не взяли, тому мучилися, закриваючи згорілі руки бинтами.
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Рухаємося вгору вздовж річки, милуємось казковими видами. Схили скель поросли кучерявою зеленню, знову чомусь асоціації з декораціями до фільму «Аватар».
Зображення
Зображення
Зображення
Машини ледве розминаються із зустрічними. Водій «Тойоти» з російськими номерами 69 регіон, запитує жестом: «Ви звідти чи туди?». Ми показуємо йому: «Туди» (тобто вгору). Він хитає головою співчутливо. Мабуть, буде підйом. На мосту вантажівка і Мерседес Спринтер не можуть роз'їхатися, вузька дорога і міст, а з Ушгулі вже повертаються каравани машин і автобусів з туристами. Як сюди заїхала вантажівка і навіщо ?!

Зображення
Зображення
Обганяємо велику групу піших туристів з Росії. Вони, мабуть, не помічають наших прапорців, вітають:
- Hi (Хай) - напевно, ми виглядаємо фірмово.
- І вам ХАЙ, хлопці.
- Так ви теж росіяни?
- Україна!
З іншими вже просто вітаємося «Привіт», вони з подивом відповідають «Привіт». Мабуть шоковані, як сюди можна заїхати на велосипедах або спочатку сприймають нас як іноземців. Обганяємо всіх до перевалу, хтось із них питає, звідки виїхали, на якій передачі їдемо, дивуються з того, скільки ми проїхали.
Тим часом за нами вже гримить гроза і насідають хмари. Ми налягаємо, але на крутому підйомі доводиться спішитись. Навколо панорама! А попереду вже видніються Сванські вежі, дахи будинків, корови на схилах, машини біля дворів (всі ті ж Mitsubishi Delica).

Зображення
Зображення
Зображення
У центрі біля мосту озираємося, куди далі. Ігор махає нам з пагорба. Піднімаємося до кафе. Саша п'є пиво, у нього обгоріло обличчя на сонці. Уже помітили, як щодня ми прибуваємо в точку фінішу о 17:00. І так було і буде в кожен день. Платимо за житло (15 ларі) і вечеря в кафе (15 ларі). Господиня гестхаузу погано розуміє по-російськи і зовсім не говорить. Допомагає жінка з кафе, вона колись жила в Сухумі, а зараз працює і живе тут у родичів.

Зображення
DSCN4784.JPG
DSCN4784.JPG (38.71 Кіб) Переглянуто 3137 разів
Зображення
Зображення
Зображення
Йдемо на терасу з видом на Шхару. Тут же бронюємо вечерю. Фотографуємося на тлі засніжених вершин. Там йде сніг. У напрямку, звідки ми приїхали, вже знову гроза, а ми знову щодня ніби тікаємо від дощу. Сидячи на пластикових стільцях на даху кафе, ми потираємо обгорілі руки. Ховаємося від сонця в тінь під парасольку, ділимося враженнями від сьогоднішнього дня і дивимося на красу навколо - тут літо, там зима.
Зображення
Затягуємо вели під навіс, починається дощ. Після вечері в кафе там же з Сашком підходимо до групи англомовних туристів, виявилися голландці та поляки. Коли ми почали називатися, вони засміялися: вже всі знають в Сванетії про «crazy Ukrainian cyclists» - нас помітно на дорозі, котрою вони все обганяли нас в мікроавтобусах.
За день проїхали 46 км.
набір висоти загальний ~ 1270 м.

P.S. Перед сном прогулянка по Ушгулі в супроводі рудої собаки, яка взяла нас під охорону і облаяла корів, що просто проходили поруч по дорозі. У наступні два дні, рижий пес від нас не відставав. Він біг за нами наступні два дні. Як сказав господар наступного місця ночівлі "... часто за туристами з Ушгулі приходить пес. Я не розумію, звідки там в горах стільки собак". На спусках пес не встигав за нами і відставав, а потім прибігав і просто падав від утоми в траву та навіть в річку. Він вирішив, що ми його нові господарі і пробіг за нами 90км, від Ушгулі до Лентехі. Ледве на спуску відірвалися.

Як сказав Коля: «Я думаю він (рижий пес) біжить в Кутаісі «замутити» з гламурними чіками».
Зображення
Востаннє редагувалось 15.1.17 11:38 користувачем Bib, всього редагувалось 2 разів.
Жити необов'язково. Подорожувати - необхідно. У. Берроуз

Аватар користувача
Bib
* *
Повідомлень: 58
З нами з: 22.1.11 15:15
Стать: чол
Звідки: Киев, Позняки
Контактна інформація:

Re: Сванетия по часовой (июнь 2016)

Повідомлення Bib » 2.12.16 18:28

День 5.
Вранці підйом о 6:30. Ще все закрито. Чекаємо окріп в сусідньому кафе. П'ємо чай. Йдемо пішки до Шхари. Дуже далеко корови по одній йдуть стежкою схилом гори. На вулицях в деяких місцях дорога - суміш бруду, гною і каменів. Ми милуємося старими будівлями. Відчуття, ніби опинився в середньовіччі - маленькі вулички, кам'яні дахи ....

Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Повертаємося в гестхауз, пора знову в дорогу, сьогодні у нас перевал Загар. Наші словацькі друзі, ті самі, яких зустріли в Местії, вже поїхали. На виїзді з Ушгулі нас проводжають поглядами військові. Наздоганяємо словаків на черговому повороті. Вони фотографують нас, ми їх.

Зображення

Навколо види на засніжені вершини, які здаються зовсім поруч. З'явився зустрічний вітер. Стало прохолодно. Сонце світить яскраво, але не гріє, і холодний вітер. Де великий підйом, йдемо пішки. Саша намагається штурмувати перевали в сідлі велосипеда.

Зображення

Нас обганяє кілька джипів. Вони дуже акуратно перевалюється з колії на валуни. Як завжди вітаємо один одного. Ось і перевал Загар, 2600м. Лежить сніг. Як потім сказав Бачо, перевал відкрили тільки 10 днів тому. Вітер дуже сильний.

Зображення
Зображення
Зображення

Фотографуємося на сніговій «галявині».
CAM03866.jpg
CAM03866.jpg (28.83 Кіб) Переглянуто 3131 раз
Зображення
Зображення
Зображення

Злітаємо по спуску, а попереду божевільною краси гори. І найголовніше кожен день на різній висоті ми бачимо різні види.

Зображення
Зображення

На повороті біля чагарника вирішили влаштувати перекус, кип'ятимо воду. Саша пробує вперше в житті мівіну. Доїдаємо вчорашній кубдарі і шоколадки. Продовжуємо стрімкий спуск. Через 200м. в гірській річці з Іваном миємо велосипеди. Коля, дивлячись на це, скептично: «А допоможе?» Але потім і сам починає мити свій. Бруду було по самі вуха. Спускаємося по кам'янистій дорозі, весь час повертаючи то вліво, то вправо. Радіємо на спусках як діти. Саша та Ігор на дорожніх велах відстають. Тепер ми на гірських велосипедах з широкими шинами мчимо попереду. Після джерела з нарзаном починається буяння зелені. Дорога з калюжами, але ми в захваті. З вертикальних скель капає вода, як дощ. Зупиняємося набрати води і чекаємо хлопців. Фотографуємося.
CAM03878.jpg
CAM03878.jpg (35.75 Кіб) Переглянуто 3131 раз
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Під'їхав Ігор: "А це в тебе шо?", - і показує на пухир на боковині моєї шини. Порізав шину, камера видулась пухирем. Саша фотографує: «Троє мішленівців знімають одну шину Мішлен». Іван, знову беручи ініціативу в свої руки, клеїть половинку латки для ремонту легкових автомобільних шин. Вона товща і більша велосипедної латки, раджу всім мати в Ремнаборі. Від мого відчаю: «Як же я поїду далі?!» до «Ура! Я знову можу їхати»,- пройшло 10 хвилин. Як Іван здогадався взяти латки ?! Йому величезне спасибі!

Зображення

Далі дорогу перетинала досить бурхлива річка. Я переправився, ступаючи на велике каміння, і поїхав трохи вперед, Іван з Ігорем теж. Ми зупинилися почекати. Повз нас проїжджає караван позашляховиків з дідусями і бабусями з Ізраїлю. За прапорцями вони впізнають українців, ми відповідаємо на вже звичні питання, вони дивуються. Чекаємо хлопців, закрадаються думки: щось могло трапитися або вони розмовляють з тими ж караванниками -джиперами.
А сталося ось що: Коля ризикнув і проїхав через річку на швидкості. Саша вирішив повторити, але, мабуть, потрапив вузьким колесом між камінням на дні і впав на бік.

Зображення

Піднявся і, не побачивши ніяких пошкоджень, поїхав далі. Через 100м., на підйомі у нього ламається «півень» заднього перемикача !!!

Зображення

Як їхати далі? Ігор і Сашко пробують зробити моноспід.

Зображення

Ми з Іваном виїжджаємо вперед шукати гестхауз Бачо в селі Меле (про нього я читав у багатьох звітах і розмовляв ще з Києва). Великий двір і будинок, торгуємося до вже звичних нам 15 ларі за проживання і 15 ларі за харчування. Як завжди наш фініш о 17:00. Саша шле СМС на номер словаків, чи є у них запасний «півень», щоб полагодити перемикач, але, на жаль, у них такого немає. І ось коли ми вже розпаковувалися і мили свої велосипеди від бруду, у двір заїжджає велосім`я. Войтек і Анна з Кракова подорожують Грузією з трирічною донькою. Дочка сиділа в причепі, там же були намет і спальники. Коли вони в'їхали у двір до Бачо, то викликали до себе загальний інтерес, включаючи господарів будинку. Реально круті хлопці. Піднятися і потім спуститися з дитиною в причепі по гірській дорозі з перевалу Загар! Ми вражені. Днем раніше, сидячи в кафе в Ушгулі, ми бачили як по дорозі велосипедист (а це був Войтек) піднімався по дуже крутій дорозі, як сказав сам Войтек "перевірити яка там дорога на завтра". Виявилося Войтек працює гірським рятувальником.

Зображення
Зображення

Вечір у Бачо пройшов за смачною вечерею з вином, за розмовами про велосипеди, історію наших країн і ще багато про що. У такі моменти розумієш, що будь-яка подорож, це не тільки красива природа чи архітектура, а ще цікаві зустрічі з іншими мандрівниками.
Кілометраж за цей день - 38 км.
набір висоти загальний ~1300 м.

Зображення
Зображення
Востаннє редагувалось 15.1.17 11:40 користувачем Bib, всього редагувалось 2 разів.
Жити необов'язково. Подорожувати - необхідно. У. Берроуз

Аватар користувача
Bib
* *
Повідомлень: 58
З нами з: 22.1.11 15:15
Стать: чол
Звідки: Киев, Позняки
Контактна інформація:

Re: Сванетия по часовой (июнь 2016)

Повідомлення Bib » 2.12.16 18:56

День 6

Вранці сніданок, приготування в дорогу. Ігор вкорочує ланцюг на Сашиному велосипеді. Виїжджаємо від Бачо. У селах дороги - жах. Каша з бруду і гною. Можливо були дощі, а може - вода з гір.

Зображення
Зображення

Потім суха грунтовка пішла на спуск, але вся в ямах. Від довгої тряски по камінню, всі сумки на велосипедах розхиталися і бовталися, довелося затягувати і закріплювати заново. У Саші спадає ланцюг, ми все зупиняємося, Ігор ще вкорочує ланцюг, знову встановлює. Через якийсь час все повторюється. На годиннику вже близько 12:00, розуміємо, що проїхали зовсім мало.

Зображення

Вмовляю Сашу взяти таксі і їхати в Кутаїсі. Господарі гестхаузу в селі Panaga погоджуються відвезти його в Лантехі, звідти вже ходять маршрутки. У Саші бажання знайти «півень» в веломагазинах Кутаїсі або Тбілісі і встигнути повернутися на маршрут. Тепер нас четверо. На спусках розганяємося, щоб компенсувати втрату часу. Але, з причини бруду і тряски на поганій дорозі, перемикання швидкостей і настройка гальм вже збилися. Спочатку на велосипеді Івана, потім і в мене. Від тряски в Івана відірвалася одна сумка, добре, що помітили на зупинці, закріпили стяжками. Злетіли по щойно збудованій, дуже хорошої якості дорозі до Лантехі. Ну все, я вже не хвилююся, що не встигнемо до місця наступної ночівлі. Спека відчувається все сильніше. Як сказав Іван: «Тут літо, там (вчора на перевалі) зима».

Зображення

За планом обід. Читав в звітах, що тут готують дуже смачний кубдарі в кафе на крузі з пам'ятником «Меч».

Зображення

Спочатку не помічаємо стару будівлю в радянському стилі та їдемо в недавно побудований магазин-кафе, нам звідти вітально махають, запрошуючи до себе. Замовляємо хінкалі, які із задоволенням з'їли, кубдарі беремо з собою.

Зображення

Поки готували, чистимо, заливаємо маслом і намагаємося налаштувати перемикання швидкостей на велосипеді Івана. Щоб хоч якось працювало.
Рушаємо далі, але їхати дуже жарко. Проїхавши метрів 200, вирішуємо зупинитися в тіні схилу на березі річки біля моста. Перемо, миємося, відпочиваємо. Я фотографую: ящірка на колесі мого вела. Фотографую велозагар Івана і Колі.

Зображення

Дивимося в наші смартфони, скільки нам ще сьогодні їхати: у Івана до Цагері 48км. у мене в додатку maps.me ~ 20км. Не хочеться лізти в сумку за роздруківками плану, щоб перевірити.

Зображення
CAM03890.jpg
CAM03890.jpg (38.58 Кіб) Переглянуто 3124 разів
Придавлюємо на педалі і ... ось ми і в Цагері, який виявився в 14 км.

Зображення

Покружляли по центру і знайшли заброньований заздалегідь міні-готель «Хвамлі 2002». Дуже гостинний господар Gaioz Mushkudiani +995 599194503, +995 599391989 tsageri@gmail.com .. У великому будинку, в якому живе сім'я, чотири кімнати для гостей. У будинку багато книг, видно, що інтелігентна родина. Діти вчать з підручниками англійську у вітальні. Перший будинок, в якому ми ночуємо, з дуже хорошим ремонтом, в кожній кімнаті є кондиціонери. На нижньому рівні велика їдальня з кухнею. Господар Гізо подарував нам пляшку чачі, ми купили кавун, помідори і влаштували перекус, який закінчився у кожного відходом в інтернет, адже wi-fi у нас не було цілих 3 дні. Він розпитує нас, як ми його знайшли, мабуть він зацікавлений привабити туристів. Каже, що планує влаштовувати джипові та кінні прогулянки в гори, в т.ч. і з англомовним гідом. Я показую йому на сайті velorout.ua звіт 2014р., в якому була згадка про його готель і контакти. Він з цікавістю читає.
День завершуємо вечерею тими самими смачними кудбарі з Лантехі з помідорами під навісом у дворі, ближче до ночі йде дощ. У цей вечір кожен починає усвідомлювати, що подорож добігає кінця. І завтра останній підйом і збори. Запам'яталася фраза Ігоря: «... я на наступний рік приїду сюди з двома товаришами».
За день проїхали 57 км. Більшу частину пролетіли на спусках, були невеликі підйоми, але жодного перевалу.
скидання висоти загальне ~1700 м. набор висоти загальний ~100 м.

День 7

Вранці Гізо пригостив нас сніданком. Він ще під враженням і з вдячністю від наших порад по просуванню на TripAdvisor (ми залишили перший відгук про нього). Як завжди фото на пам'ять і виїжджаємо з Цагері.

Зображення

Спуски пролітаємо швидко. Але ось пішов перевал.

Зображення

Перед підйомом зустрічаємо велотуриста Сергія з Пітера. Знайомимося. Ділимося корисною інформацією. Обмінюємося контактами і фотографуємося. Сергій написав цікавий звіт про свій похід не без пригод. Його звіт тут https://vk.com/doc85070481_438307162?ha ... 22890d1d03

Зображення

Зображення

Сонце смажить нещадно. На вершині хтось залишив старий диван, робимо фото. Види красиві, але вже не захоплюють, як в перший день.

Зображення

Злітаємо з вершини перевалу до села Tskhunkuri. Уже все такі професіонали, ніхто не чіпає гальмо. Летимо. Я регулюю швидкість, тільки піднімаючись, створюючи більший аеродинамічний опір. У селі відповідно до заздалегідь наміченого маршруту звертаємо на бетонку, яка на підйомі переходить в ґрунтовку з великим камінням. Спускаємося до річка Семі. Вона вже не стрімка як ті гірські, які ми бачили до сьогоднішнього дня, а спокійна, навіть із загатою, де ми із задоволенням купаємося.

Зображення

Долаємо підйом по грунтовій дорозі через село Kumistavi, і через 500м. ми біля входу в карстові печери Прометея. Що це - не пишу, інформації багато в інтернеті. Ми з'ясовуємо час початку екскурсії російською мовою. Купуємо квитки і йдемо обідати в ресторанчик поруч. Обід дуже смачний. Замовляємо все, що ще не пробували - лобіо, шашлик, люля, хачапурі по-аджарськи, ну і салат з горіховим соусом. Микола сьогодні відлітає, і хочеться, щоб він спробував всякої всячини. Але знову ж таки: шашлик не смажать на мангалі!

Зображення
CAM03898.jpg
CAM03898.jpg (36.81 Кіб) Переглянуто 3124 разів
Ми залишаємо велосипеди в кафе і йдемо на екскурсію в Печери. Дуже багато людей. Нам якось незатишно. Дивне почуття навіть до спуску в печери. Ми відвикли перебувати серед великої кількості людей. Як сказав Коля: «... ми стали асоціальні за 7 днів». Печера після тих красот, які ми бачили, сильного враження не справила. Побачили заплановану пам'ятку, поставили галочку.
CAM03900.jpg
CAM03900.jpg (41.47 Кіб) Переглянуто 3124 разів
Зображення
Зображення

До Цхалтубо знову підйоми. Проїжджаємо місто. Змішані почуття, пил уздовж вулиць, люди щось продають іноді просто з землі (можливо, ми проїхали вздовж ринку). Вирішуємо відпочити в тінистому парку, переїжджаємо дорогу по пішохідному переходу. Десь позаду коротка поліцейська сирена від пікапа. Розумію, що напевно це нам: мовляв, так робити не треба.
Сидимо на лавочках. Спека. Потім вже на фото побачив втому на наших обличчях. Я намагаюся знайти на мапі в смартфоні коротку і не основну дорогу до Кутаїсі.

Зображення

Виїжджаємо другорядними дорогами до краю міста, щоб бути впевненим, що їдемо правильно. Запитуємо дорогу, і нас повертають на основну автомобільну трасу, показуючи напрям на Кутаїсі. Як вони звикли їздити на машині, так і показали. Я злюся на себе, що зробили зайве коло. Їдемо по основній трасі. Біля самого Кутаїсі поруч з якимось покажчиком нам привітно махає Саша, фотографує нас. Він обійшов весь Кутаїсі, природно ніяких велозапчастин не знайшов, переночував в гестхаузі біля храму Баграта. А сьогодні вирішив маршруткою поїхати до Печері. щоб зустріти нас. Він побачив наші велосипеди і з черговою екскурсійною групою спустився в Печеру. Відірвався від групи, наздогнав наступну, але не нас. Коли вийшов і заглянув у ресторан, ми вже поїхали. Повертаючись в Кутаїсі, у вікно маршрутки побачив нас на трасі і вийшов зустрічати. Пригостив тархуном і пивом. Ми в'їжджаємо в Кутаїсі. Їдемо через місто. Ого, скільки руху! Ми реально відвикли від шуму, пилу і такої кількості машин. Нам погано в місті. Неправильно вибрали вулицю до місця, де зберігалися наші коробки, їдемо по щебеню, кладуть новий асфальт. А нам треба було краще по паралельній. Як завжди закінчуємо свій шлях о 17:00. Робимо фінальні фото. І кожен вже зайнятий розбиранням і упаковкою свого велосипеда. Прощаємося і дякуємо друзям, які всіляко допомагали в Кутаїсі, з вдячністю приймаємо в подарунок домашнє вино і коньяк, а ще як приз на фініші нам дарують смачні кубдарі і хачапурі.

Зображення

Все це ми із задоволенням з'їли з помідорами та сиром, під біле вино, проводжаючи Колю в аеропорт. Дивимося фото в смартфонах. Саша: «... треба проїхати цей маршрут в зворотному напрямку».
Кілометраж за день - 68 км.
скидання висоти загальне ~1500 м. набор висоти загальний ~200 м.

Фініш (написано вранці на ганку гестхаузу в Кутаїсі).

У нас все вийшло. Емоцій і вражень отримали більше, ніж очікували. Від усього: природи, гір, людей, випадкових зустрічей, спортивних навантажень. Навіть погода нас не підвела. Ще рік згадувати будемо, поки нова подорож не накриє новими емоціями.
7 днів нашої подорожі по Сванетії просто пролетіли. 330 км. хороших і поганих доріг, крутих підйомів і стрімких спусків, мільйон фотографій засніжених вершин, гір, порослих лісами, скелястих схилів, водоспадів і гірських річок. А ще дуже смачні хачапурі, кубдарі, сир і помідори. Нові знайомства та пригоди.
Подорож закінчилося. І від цього трохи сумно. Сьогодні не потрібно вставати всім о 6:30, збирати речі, щоб виїхати раніше, не в спеку, й знову крутити педалі. Далі у нас три дні моретерапіі в Батумі ...

Зображення

#Грузия, #Сванетия, #Хаиши, #Латали, #Местия, #Ушгули, #Меле, #Цагери, #Georgia, #Svaneti, #Khaishi, #Latali, #Mestia, #Ushguli, #Mele, #Tsageri
Жити необов'язково. Подорожувати - необхідно. У. Берроуз


Повернутись до “Велощоденник”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 4 гостей