
То, правда, не велика трьохоктавна Сузукі, а маленька, 13-діркова. Але звучання в них схоже, чисто сузуківський стиль. Я уже розпізнаю всі свої гармошки за звучанням на слух. Вони таки досить різні. Хонер грає об'ємно, розливисто, на ньому добре виходить гра акордами або терціями, мабуть, вона під акорди і настроювалась. Сузукі - дзвінкий насичений звук, вона найкраще темперована (перевіряв усі гармошки тюнером), тому на ній краще грати окремими нотами, чисте доскональне звучання окремих нот в мелодії, а от акорди не зливаються так красиво, як у хонера - сузукі заточена під сольну гру. Томбо - щось таке середнє між ними - темперування непогане, але чуть-чуть (на пару центів по тюнеру) розлітається від ідеальних частот, на які мають настроюватися ноти, тому непогано грає і соло окремими нотами і акордами також непогано, але до хонера не дотягує. До сузукі по чистоті нот - теж. Такий собі компромісний варіант. Що, в принципі, досить непогана ідея універсальності, але звучання не ідеальне.
Сузукі, до речі, дуже складно записати на мікрофон - вона в реальності звучить набагато краще, а при запису вилазять якісь артефакти, якісь скрипи, якийсь свист... Того всього в реалі нема. Інші гармошки більш-менш нормально пишуться... Цікаво було би записати на студійний мікрофон, але в мене такого немає, я завжди писав на вбудовані мікрофони, максимум на звичайну петличку - воно голос пише добре, а музику - так собі. Щоб послухати себе зі сторони - того достатньо, а щоб зробити концертний запис - ніт. Ну, я ще не доріс до того рівня виконання, щоб собі музичну студію заводити. От зіграю нормально "Чардаш" Монті - тоді, можливо, і про студійний мікрофон задумаюсь...
Сузукі
"Тихо над річкою"
https://drive.google.com/file/d/12W9m9R ... sp=sharing
ps. Колись давно, коли ще освоював гітару, помітив одну цікаву штуку - якщо її настроюєш по тюнеру - вона класно грає сольні партії, але акорди чомусь звучать так собі, типу, гітара не строїть... Настроюєш на слух по струнах на п'ятому ладу - акорди звучать шикарно, зате точність окремих нот, як грати соло одразу на кількох струнах - не ідеальна. Копнув тоді теорію, розібрався. То древня проблема музики, ще з тих часів, відколи придумали рівномірно-темперований стрій (можна в інтернеті ту тему копнути глибше, не буду тут детально розказувати). Та сама штука проявляється і в гармошках - одні настроєні на акордову гру, інші на соло. Гітару, правда, можна перенастроїти, а гармошку ні. Як та гармошка з заводу настроєна, така вже вона і буде. Але прослідковується акордовий чи соло стиль у різних виробників, що я описав вище. Не знаю, чи то стосується всіх їхніх гармошок, але навіть те, що я накопав - мабуть таки має певний тренд.