Спала на думку цікава ідея (з епідемією не пов'язана).
Як зробити тролейбус конкурентом маршруткам? Відомо, що тролейбус у Києві неповороткий і тихохідний. Чому так? Через те, що у нас не впроваджують швидкісні тролейбусні контактні мережі; швидкісні стрілки, які тролейбус може долати зі швидкістю до 45 км/год; швидкісні ділянки кривих тролейбусної контактної мережі, які б міг долати тролейбус не повільніше, ніж автобус на поворотах і кривих.
Конретно моя ідяея така. Окрім того, що треба реконструювати тролейбусну контактну мережу для усунення тихохідності тролейбуса, я пропоную робити експресові тролейбусні маршрути! Такі наприклад як: Дорогожицька-Шулявська-Індустріальний міст-Короваєві дачі-Севастопольська площа-Автовокзал-метро Дружби Народів-Русанівка-Дарницька площа-метро Чернігівська. Причому, тролейбус має робити зупинки саме у цих місцях, але не у інших. Бо це ж експрес, тобто їде майже без зупинок.
Таким чином, долати цю відстань стане можливим пасажирам тролейбусу значно швидше, на великій швидкості. Частина пасажиропотоку таким чином стане орієнтуватися на такі експрес-маршрути, що дозволить розвантажити основні тролейбусні і автобусні маршрути, а також створить суттєву конкуренцію маршруткам, що програвали б у тому, що вони не є експресами (хоча і більш маневренні через те, що не прив'язані до контактної мережі і можуть обганяти будь-який транспорт попереду).
Більше того, експреси можуть стати навіть конкурентами метро і індивідуальних автомобілів, проте відбутися це може лише з часом - пасажиропотік змінюватиметься не відразу, велику роль відіграватиме психологія пасажирів. Не секрет, що саме відсутність у Києві стратегії і виразної політики громадського транспорту штовхає багатьох автомобілістів до вкрай нераціонального використання індивідуального транспорту у межах міста! З часом можна очікувати зменшення такої практики автолюбителями і використання їми громадського транспорту для власних потреб частіше, а значить автомобілів на дорогах Києва стане менше!
Тролейбуси-експреси усі мають бути у відмінному технічному стані і швідкисні, і жодний експрес не повинен затримувати інший, що їде позаду.
Для реалізації задуму, необхідна дублююча тролея (тобто по дві з обох боків вулиці): від однієї отримуватимуть струм звичайні тролейбусні маршрути, а по лівішій - експреси.
Пропоную також у якості тролейбусів-експресів використовувати тролейбуси менших габаритів і маневреніші. Це ж дозволить залагодити проблему працевлаштування маршруточників, яких тепер можна пересадити на міні-тролейбуси. Питання власності таких транспортних засобів і цієї системи тролейбусних експресів також можна вирішити, аби тількі не бюрокритчні перепони.
Не виключено, що багато пасажирів використовуватимуть звичайні тролейбусні маршрути як підвозку до експресів і далі пересідатимуть на них. І це треба врахувати при розробці нової системи квитків: квитки по годинам, а не під конкретний борт.
Також абсолютно необхідно набагато суворіше карати за виїзд індивідуальним транспортом на смуги громадського руху! Інакше вся ця ідея з експресами стане безглуздям і буде зведена на нівець! Необхідні драконівські заходи, що мають не лише розчистити шлях для громадського транспорту, а і спонукати автолюбителів до використання саме громадського транспорту у власних потребах! І це можна зробити з користю для усіх киян, в тому числі і власників авто: менше пробок - менше нервів - швидше опинишся вдома і менше ти і твої діти отримаєте щоденну дозу вихлопів у легені!
Якщо автобус не матиме переваг перед тролейбусом (реконструкція тролейбусної мережі) і маршрутки не матимуть переваг перед тролейбусами-експресами, то це дозволить суттєво розширити тролейбусну контакну мережу! Багато тролейбусів замінять існуючі автобусні маршрути шляхом надання їм властивостей електробуса: зарядка відбуватиметься під тролею штангами під час руху, а решту шляху на окраїни тролейбус з автономним ходом долатиме за рахунок акумуляторів (50/50 - тролея/автономний хід - вже реальність). Далі - можна буде навіть пускати тролейбуси з автономним ходом на приміське сполучення. Використання чистих електробусів з підзарядкою на стоянці на данний момент є вкрай неефективною справою і електробуси як такі можуть мати зараз лише дуже другорядне значення.
І на останок. Перед ким еспреси не матимуть пріоритету, так це перед велосипедами! Велосипедисти були першими, велосипед це здоров'я і найкращий транспорт! Легко пересвідчитися, що велосипеди набувають у нашому місті значної популярності дуже стрімко і уся транспортна інфраструктура має плануватися під перспективне збільшення цього виду транспорту у багато разів!