Більше десяти років триває боротьба за порятунок і відновлення славетного Київського велотреку – найстарішого спортивного об’єкта Києва (відкритого у 1913 році) та одного із найстаріших велотреків Європи.
Після Революції Гідності кияни подвоїли зусилля, і в результаті було вирішено юридичні проблеми велотреку. Почали обговорюватись плани реконструкції, яка мала відбуватись за результатами конкурсу проектів.
Чому саме конкурсу? В Україні не має багатофункціональних центрів розвитку велокультури, і Київ з нашим унікальним велотреком в центрі міста має стати першим. Але правильно запроектувати і якісно реалізувати такий Центр можливо тільки за результатами конкурсу.
20.08.2015 на велотреку відбулась презентація концепції створення Центру велосипедної культури Києва, розробленої Департаментом архітектури КМДА (спільно із волонтерами-архітекторами та активістами громадського руху). Концепція була схвалена мером Кличко та ним були дані вказівки її реалізовувати. Вона передбачала наземну парковку на 10 місць, але не будівництво підземного паркінгу.
Під цю концепцію Київрадою було виділено із міського бюджету 35млн.грн (із них на 2016рік – 26млн.грн) на „Реставрацію з пристосуванням споруд велотреку з благоустроєм прилеглої території в межах вул. Б.Хмельницького, М.Коцюбинського та В.Липинського”. Жодної згадки про гроші на будівництво підземного паркінгу.
В грудні 2015 громадськість підготувала відкритий лист до київського міського голови щодо забезпечення прозорості всіх процесів навколо велотреку та організації конкурсу проектів реконструкції. Вже на момент виходу публікації (15.12.2015), лист мав масштабну підтримку і отримав широке розповсюдження (офіційної відповіді на нього так і не надійшло). 16.12.2015 всі викладені у листі ініціативи були підтримані депутатами Київради на засіданні Постійної комісії з питань освіти, науки, сім’ї, молоді та спорту.
17.12.2015 вийшло розпорядження КМДА №1214 про реставрацію велотреку із пристосуванням для сучасного використання та благоустроєм прилеглої території, замовником робіт визначено КП «Житлоінвестбуд-УКБ». Керуючу проектом компанію було призначено без відкритого конкурсу. І знову жодного натяку про будівництво підземного паркінгу.
Реакцією на тиск з боку громадськості стала організована 23.12.2015 зустріч деяких представників КМДА з активістами. Зустріч не була відкритою, вибірково запросили лише декілька активістів та представників деяких організацій.
На ній були показані передпроектні розробки КП «Житлоінвестбуд-УКБ», і вперше було оголошено про наміри побудувати підземний паркінг на 40 місць площею 938кв.м, який згодом передати до КП „Київтранспарксервіс”, а не на баланс треку.
Представники громадського руху виступили категорично проти, оскільки: 1) підземного паркінгу не було передбачено в публічно затвердженій мером первинній концепції розвитку велотреку та не передбачено в міському бюджеті; 2) на ділянці перед велотреком небезпечно і недоцільно будувати подібну капітальну споруду, тим більше шляхом нецільового використання бюджетних коштів, виділених на велотрек.
Більш детальну інформацію та всі документи можна знайти на сторінці
https://www.facebook.com/velodrome.kiev/
Зараз на велотреку вже йдуть не тільки вишукувальні, але і повномасштабні демонтажні, земляні та будівельні роботи без належним чином оформленої і погодженої проектної і дозвільної документації, завезене важке обладнання та конструкції, зроблені перші свердловини і закладні для будівництва паркінгу. Вимоги громадськості щодо конкурсу проектів ігноруються, повним ходом йде освоєння бюджетних коштів з метою здати „реставрований” велотрек (а фактично - непотрібний велосипедистам і неналежний велотреку паркінг) до Дня Києва. Це взагалі дуже погано — будувати паркінг для авто за гроші велосипедистів.
Не дамо закатати велокультуру в асфальт!
Наші вимоги:
- негайно зупинити розпочате будівництво підземного паркінгу перед велотреком, як і взагалі будь-які будівельні роботи до повного погодження проектної документації;
- зупинити нецільове використання бюджетних коштів, виділених Київрадою на реставрацію Київського велотреку, більшість яких КП «Житлоінвестбуд-УКБ» фактично планує використати на будівництво підземного паркінгу;
- зупинити відведення земельних ділянок велотреку (та поруч з ним) для потреб підземного паркінгу;
- створити постійно діючу робочу групу з питань велотреку із представників громадськості, КМДА, Антикорупційної ради при міському голові, депутатів Київради, інших зацікавлених організацій;
- оголосити та провести конкурс проектів створення Центру велосипедної культури Києва та реконструкції велотреку, будівельні роботи проводити тільки після конкурсу та погодження проектної документації;
- провести за рахунок виділених коштів повноцінну реконструкцію будівлі та реставрацію полотна з використанням сучасних технологій, виконавців робіт визначити в порядку відкритого відбору серед досвідчених фахівців;
- забезпечити публічні обговорення всіх питань велотреку та конкурсного завдання на проектування, а також участь представників громадськості в усіх робочих процесах, доступ до всієї документації, а також на територію велотреку під час реконструкції.