Наскільки розумію, то у кожного ідеальний ку-фактор індивідуальний (залежить від ніг, ширини тазу і т.д.), але для абсолютної більшості він все рівно менше 150, тому і стараються його зменшити. Як впливає на педалювання - сам можеш уявити розставивши ноги ширше або вужче. В більшості випадків більший від ідеального ку-фактор не дає ідеально колінам ходити, м"язи не під оптимальним кутом на ногах працюють і т.д. Кількісно порахувати втрату цих 0,000476% ефективності звичайно по-нормальному не вийде.

Про ХХ і взагалі МТБ, то ку-фактор по суті визначається шириною МТБ покришки і грязевим зазором у рами. 156 у спец.версії ХХ - це тільки для деяких рам у яких дуже вузько пір"я розташовані. 164, 166 - підходять для абсолютної більшості МТБ-рам.
На шосе покришки вузькі, тому там ку-фактор можна зробити менше. Є і 130мм.
Задачі підбирати шатуни за ку-фактором як правило не стоїть (ніколи не чув щоб за ним обирали

). Обирають шатуни по іншим параметрам (ціна, вага, колір, тип) і катаються вже з тим ку-фактором який виходить, так як він у них приблизно +- однаковий в районі 175мм.
Коли анатомічно визначається, що ку-фактор замалий (тобто коліна при їзді дивляться зовні, при правильно виставленій посадці по іншим пунктам) то продаються такі проставки для збільшення ку-фактору
http://screencast.com/t/mAE6YrS2g
Під спойлером значення q-фактора деяких шатунів для МТБ і шосе:
МТБ

Шосе
