А у меня таки проблема с коннектом через WebLink не решается.
Вкратце, для английсконеговорящих. При заливке файлов с полара на комп через микрофон-WebLink этак на 40% прогресса (т.е. передача сама по себе происходит, со звуковым каналом все, вроде, ок) в окошке веблинка появляется сообщение "Ошибка соединения". Всевозможные ухищрения с микрофоном и настройками не дают результата.
Вот моя переписка с поларовским хелпдеском (сорри за многобукав):
Great device indeed!
However I constantly cannot transfer files from my Polar CS200 to Desktop Computer. Data transmitting is OK (WebLink software displays progress in its window). But when achieving about 40% completed the WebLink displays error message "No answer from your Polar CS200, click Restart to start transfer again".
When I click "Restart" nothing happens at all: "Now listening..." message hangs. Only restart of the program makes it hear. But not receive files! The behavior of the software is different depending on transfer mode: All files or single file. When transfering All on ~50% completed the following error message is shown: "Errors in connection, click Restart to try again". On separate transfer "No answer" error message is displayed. No changes in sound settings (both system and software itself - Communication Port) help to fix the problem.
WebLink log information:
Polar WebLink 2.4.0.373 started.
Using hrmcom.dll version 1.63
Autodetected proxy server Proxy.ciklum.net:3128
Detected language RUS (Russian)
Using language en
Could you please answer me is it, by any chance, possible to transmit data using your software? Or did I waste my money?
Thank you for prompt response,
Vadim
Dear Vadim,
Thank you for your email and I am sorry for late reply.
Usually when the data transfer starts and interrupts in some phase, just restarting should work. If the error message is "No answer from your wrist unit" the start of the data transfer is not correctly recognized. In that case make sure the data transfer is first started from the WebLink
software and after that from your wrist unit.
Try to adjust your microphone sound settings so that the bar indicating the
sound level stays in the middle of the bar in WebLink software. You can do that either by adjusting your microphone sound level or moving the wrist unit away or closer to microphone.
Please check the following document links for further instructions:
How to transfer data from CS200 to
http://www.polarpersonaltrainer.com
http://support.polar.fi/PKBSupport.nsf/ ... enDocument
If CS300/CS200/F11/F6/RS200 data transfer does not work
http://support.polar.fi/PKBSupport.nsf/ ... enDocument
If the problem persist, please inform your microphone and sound card type.
Best regards,
Global Help Desk/Mirja
Polar Electro Oy
Finland
Hi!
I really appreciated your replay!
Unfortunately your suggestions did not make a trick. I constantly get "Errors in connection, click Restart" messages on different mic volume levels and with different microphones.
I noticed that all the errors occur about 40-50% of transfer just when crisping sound of the Polar device changes slightly for a second or less: it becomes not so "versatile" but monotonous and rhythmic like a ratchet. The crackling becomes "interesting" again up to 100% of transfer.
Hope it will give your enough input to make a conclusion about operability of the device or suggest me some special workaround.
Thank you,
Vadim
Неделя прошла, и я ответа пока не получил.
У кого работает поларовский линк? Какие могут быть грабли?

1: Можно ли как-нибудь устроить тестирование на вашей рабочей платформе, чтоб я подъехал с девайсом, и на вашем компе с микрофоном проверить? Разумеется, небездвоздмездно
Как показывает опыт, Землячка, продав товар, в подобных случаях открещивается, и ждать от них помощи бесполезно
Хотя было бы интересно узнать, покрывается ли данная функциональность гарантийным обязательством, и вообще, в чем выражаются эти обязательства в случае с Землячкой? Я, чуть што, смогу поменять девайс? Что-то меня заставляет сомневаться…
---
И еще немного о самом девайсе.
С тех пор, как я начал его использовать (это мой первый пульсомер), поездки, какими бы они по сложности ни были, стали более ровными и комфортными. Той же енергии хватает, по крайней мере, на те же дистанции и подъемы, но гораздо уверенней. Если со своей старой сигмой я поглядывал на показания спидометра, то сейчас, в первую очередь, взгляд падает на число HR. Поэтому-то, почувствовав сдвиги к лучшему, очень хочется настроить связь с polarpersonaltrainer.com, чтобы иметь возможность отслеживать прогресс и полностью раскрыть потенциал системы.