
ПДР у них називаються Highway Code. Ось вони на офсайті:
http://www.direct.gov.uk/en/TravelAndTr ... /DG_070202
Ось в зручному ПДФ-файлі... (написано що "проект" (draft) але вони вже впроваджені)
http://www.dsa.gov.uk/Documents/consult ... _Draft.pdf
Загалом там куча флуда типу "будьте обережними, не стріляйте собі з пістолета в голову - це може похитнути ваше здоровя"... наші правила стократ лаконічніші і ... складніші

В їхньому Highway Code - 307 правил (статей). В них же коротко описані штрафи і загалом система покарань (в балах), що робить якщо сталась ДТП, яка "перша допомога" потрібна (якщо це можна назвать першою допомогою - бо вона скудновата... все орієнтується на те що ти зателефонуєш в швидку і вона зразу ж примчить).
От для себе виділив цікавими статті що стосуються велосипедистів.. і не тільки (чур не обсирать за переклад, лінк на оргиінал я дав, курсив - моє перефразування, решта - переклад оригіналу):
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
п.25 "тукен" перехід. Суть в тому що це той же пішохідний перехід з світлофором, але окремо є світлофори для велосипедиста і велосипедисти можуть переїджати його а не вести велосипед біля себе...
http://en.wikipedia.org/wiki/Toucan_crossing - ось він з фоткою
п.60 - ...вночі має бути задній червоний катафот окрім фари і жовтий катафот на педалях (якщо випущений пізніше 1985 року) - бугога, привіт контактним педалям

п.61 Коли їздите на велосипеді використовуйте велошляхи та велообладнання такі як розширені лінії зупинки, велоплощі та "тукен" переходи за першої нагоди, так як вони можуть зробити вашу подорож безпечнішою.
У них в правилах розрізняють велотропи (cycle tracks) і велодоріжки (cycle lanes) і все це називають велошляхами (cycle routs)
п.62 Велотропи як правило розташовані окремо від проїжджої частини, але іноді можуть бути поруч з тротуарами або пішохідними доріжками. Велосипедисти та пішоходи можуть бути розділені або можуть використовувати спільний простір (нерозділені). Коли використовуються розділені доріжки ви повинні триматись сторони відведеної для велосипедистів, а пішоходи відповідно займають тротуар або пішохідну доріжку. Будьте обережними коли проїжджаєте повз пішоходів, особливо дітей, людей похилого віку або інвалідів та залишайте їм достатньо місця. Треба бути готовим пригальмувати і зупинитись якщо виникає потреба.
п.63 Велодоріжка позначена білою лінією (може бути переривчастою) вздовж проїжджої частини. Будьте в межах велодоріжки за першої нагоди.
п.64 Забороняється рух велосипедистів по тротуару.
п.65 Більшість автобусних доріжок можуть використовуватись велосипедистами якщо вказано дорожніми знаками. Будьте уважними до людей що здійснють посадку/висадку з автобусу. Будьте дуже обержними при випередженні автобуса або коли залишаєте автобусну доріжку так як ви будете виїджати на більш завантажений транспортний рух. Не проїжджайте між бордюром та автобусом якщо він зупинився.
п.66 ....дозволено їздить парами, але треба їздить по одному на вузьких або завантажених дорогах (що таке "вузька" - не сказано). Рекомендують їздить з велодзвоником. Бути уважним до інших учасників руху, сліпих, з поганим зором пішоходів. Дайте їм знати що ви там, наприклад, подзинь-дзинькавши.
п.124 ...в "забудованих територіях" (built-up areas) (очевидно міста і села) максимальна швидкість для будь-якого транспорту - 48 км/год (це найнижче обмеження по європі здається... як правило в західній європі обмеження швидкості в містах 50 км/год здається). Наявність дорожнього освітлення головним чином означає що встановлене обмеження 48км/год якщо інше обмеження швидкості не вказане.
п.140 (стоянка та зупинка для моторних транспортних засобів) Велодоріжки. Вони позначені дороожною розміткою та знаками. Забороняється їздити або ставити на стоянку на велодоріжці позначеній суцільною лінією дорожньої розмітки в часи її функціонування (мабуть є таке типу "ця полоса - велодоріжка з 7:00-19:00"). Забороняється їздити або ставити на стоянку на велодоріжці позначеній переривчастою лінією дорожньої розмітки якщо цього можна уникнути.
п.146 ...треба передбачати як можуть діяти пішоходи та велосипедисти.
п.147 (прям так і написано, ридаю

- намагатись ставитись з роумінням якщо інші учасники дорожнього руху чинять проблеми. Вони можуть бути недосвідченими або погано знати місцевість
- бути терплячими. пам"ятайте, що всі роблять помилки
- не дозволяйте собі бути збудженим або поводитись погано на дорозі. Це лише погіршить ситуацію. Зупиніться, заспокойтесь, коли відчуєте себе розслабленим продовжуйте подорож.
- пригальмуйте та затримайтесь якщо учасник дорожнього руху виїдждає на ваш шлях на перехресті. Дайте їм проїхати. Не реагуйте гостро шляхом їзди позаду на дуже близькій відстані щоб налякати їх.
- не кидайте нічого з транспортного засобу наприклад, недопалки, банки, чи пакет. Це може наражати на небезпеку інших учасників дорожнього рузу, особливо мотоциклістів та велосипедистів.
п.163 ...випередження (маневр для випередження): дати мотоциклістам, велосипедистам та наїздникам на конях щонайменше стільки ж місця скільки б ви дали якби випереджали машину.
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ну і т.д. і т.п.
там навіть є розширені лінії зупинки (Advanced stop lines) для того щоб велосипедисти або автобуси (дивлячись яка доріжка позначена) ставали попереду на перехресті і стартували першими

Рух на велосипедах по автомагістралях заборонений... такого поняття як "дорога для автомобілів" там немає, що таки логічно... до речі на автомагістралях дозволена максимальна швидкість аж цілих 112 км/год



Повертати направо (у нас наліво) велосипедистам можна з будь-якої смуги.
Таких статей як п.147 - реально багато, дуже часто пишеться "будьте обрережними, впевніться що немає велосипедистів та мотоциклістів адже їх важко помітити", також пишеться постійно що "треба враховувати що велосипедист може обїжджати люки та інші перешкоди" або що велосипедист буде переїжджати колії під прямим кутом.. і все в такому дусі... від чого можна просльозиться

Стосовно велодоріжок то там теж особливість... там не написано що "забороняється рухатись по проїжджій частині якщо поруч є велодоріжка", там написано "користуйтесь велодоріжкою за першої нагоди", тобто окремо виділеного червоного MUST NOT там немає, а значить все-таки свобод більше.
Крім того розрізняються велотропа (Cycle Track) і велодоріжка (Cycle Lane) - визначення в п.62,63.
Окремо описані основи системи штрафів в кінці їхніх Highway Code. Покарання суровіше у них передбачається, а враховуючи що у них з невідворотністю покарання проблем особливих немає то залишається лише заздрить...
п.с. надіюсь не буде дебільних коментарів типу "у нас страна дєбільная...", "а у нас збівают і хоть би хни..."