Вибір величини велосипеда .................................................................4
Правила безпечної їзди велосипедом ................................................6
Основи експлуатації…………….........................................................7
Основні механізми у велосипеді .........................................................8
1. Руль ..................................................................................8
2. Підшипник руля .................................................................8
5. Колінчастий механізм .........................................................10
6. Гальмо ..........................................................................11
7. Педали .......................................................................15
8. Передній місток ........................................................15
9. Задній місток ...............................................................16
10. Амортизована виделка ..............................................18
Чищення та зберігання …....................................................................19
Параметри закручування гвинтів ......................................................19
Чинності перед продажем ...................................................................24
Зберігання і складування .....................................................................24
Гарантійна карта ....................................................................................25
Велосипеди виробляються відповідно до найновітніх технологій із застосуванням велосипедних частин світових виробників. Завдяки застосуванню рам різних величин та різноманітному оснащенню моделей оснащення (передачі, рукоятки, гальма та ін.), кожний користувач має можливість вибору велосипеда відповідно до індивідуальних вимог.
Siodło – сідло
Jarzemko - хомутник
Zacisk sztycy – затискач штуцера
Sztyca - штуцер
Hamulec - гальмо
Wielotryb – багатошестірня
Przerzutka przednia – передня передача
Łańcuch – ланцюг
Oś przekładni –вісь передачі
Pedał - педаль
Korba - ручка
Przerzutka tylna – задня передача
Rama - рама
Linka - трос
Mostek – міст
Manetka – рукоятка
Dźwignia hamulca – важіль гальма
Linka hamulcowa – гальмовий трос
Łożyska kierownicy – підшипник руля
Widelec - виделка
Opona – покришка
Obręcz - шина
Piasta - мотошина
Вибір величини велосипеда
Для правильного вибору розміру рами необхідно стати з велосипедом поміж ногами і заміряти відстань між промежиною та верхньою трубою рами, вона має бути біля 7,5 см.
- 3 –
Зразкові розміри рам:
Зріст Розмір рам шосейної і треккінгової (мм) Розмір рами МТВ (см/дюйм)
120-135 - 30-33/12-13”
136-165 - 38-46/15-18” (S)
166-175 482-508 48-51/19-20”(М)
176-192 533+ 53-58/21-23”(L)
Це дані приблизні, якщо ви купуєте велосипед, необхідно враховувати свій стиль їзди, звичку і уподобу.
Регулювання висоти і положення сідла та регулювання висоти руля дозволяють припасувати підпору підчас їзди, а тим самим збільшити комфорт їзди. При регулюванні необхідно звернути увагу на позначення, нанесенні на кронштейні руля і на штуцері сідла. Порушення кінцевих пунктів може бути причиною ушкодження велосипеда, а також серйозного інциденту.
-4-
Правила безпечної їзди на велосипеді.
1. Велосипедист, який їде публічною дорогою та поза нею зобов’язаний додержуватися правил дорожнього руху.
2. Їзда на велосипедом вимагає повного панування над напрямом їзди та швидкістю, яка повинна бути відповідна актуальним обставинам та вмінням велосипедиста. Необхідним є те, щоб велосипед був у доброму технічному стані, а особливо мав справні гальма.
3. Підчас їзди на велосипеді треба використовувати захисну каску. На публічних дорогах не можна їздити на велосипеді без освітлення.
4. Підчас їзди у дощ велосипедист повинен бути особливо обережний, тому, що у дощ порівняно слабко діють гальма і зменшується зчеплення покришок.
5. У випадку раптового гальмування, передусім треба користуватися заднім гальмом. Підчас гальмування продовж довгих відрізків їзди, найкраще застосовувати обидва гальма одночасно.
6. Зміни швидкостей за допомогою передач треба робити без навантаження ланцюга. Підчас зміни швидкості треба зменшити силу натискання педалі.
7. Перед початком їзди треба:
- перевірити правильність діяння гальм,
- перевірити стан гумової покришки,
- перевірити кріплення коліс, руля, сідла і колінчастого механізму з педалями.
- 5 –
Основні експлуатаційні частини
Використовуючи велосипед необхідно пам”ятати про необхідність вчасного виконання основних положень, що дозволяє утримати велосипед у доброму технічному стані. Добрий технічний стан велосипеда гарантує безсумнівність роботи його базових механізмів, від яких залежить безпека їзди.
Основні положення, які треба вчасно виконувати наступні:
1. Перевірка зазорів у всіх елементах, що мають підшипники, а особливо в мотошинах коліс, руля і на осі колінчастого механізму. Добре відрегульовані підшипники дозволяють вільно обертатися елементам навкруги осі оберту. Експлуатація велосипеда з погано відрегульованими підшипниками може призвести до знищення частин і підшипників, які їх сполучають.
2. Перевірка стану всіх гвинтових сполучень, які укріплюють окремі механізми велосипеда з рамою, а особливо колеса, механізм руля і колінчастий механізм з віссю і з педалями.
3. Перевірка стану гальмової системи, а особливо стану гальмової колодки і ефективності гальмування.
4. Перевірка стану гумової покришки. Треба пам’ятати, що їзда на пошкодженій (потрісканій) покришці або надмірно зношеній створює загрозу безпосередню для велосипедиста.
5. Перевірка ефективності дії велосипедного освітлення, якщо їзда буде відбуватися публічною дорогою.
У статті “Основні механізми у велосипеді” подано додаткові інструкції, яких треба додержуватися підчас виконання положень зв’язаних з експлуатацією велосипеда.
- 6 –
Основні механізми у велосипеді.
1. Руль
Після вставлення у відповідну позицію, руль з містком треба міцно скрутити з вилкою через шляхом підкрути конусного гвинта (4) з силою 20 Нм. При використанні мостів типу „спереду” докручуємо всі гвинти, які з”єднують міст руля з трубою виделки.
Треба пам’ятати, що міст руля не може бути висунений з труби виделки поза позначення на мості.
1- гайка
2- перстень
3- підкладка
4- конусний гвинт
2. Підшипник руля
Підшипники руля повинні бути закручені таким чином, щоб рух руля був плавний, вільний і без відчутних зазорів. Після підтвердження зазорів треба докрутити верхній перстень (2) і блокувати гайкою (1).
-7-
Регулювання зазорів підшипників руля в двополичному амортизаторі.
Щоб відрегулювати зазор підшипників руля в двополичному амортизаторі треба:
а) відпустити гвинт кронштейна руля (1) та всі гвинти верхньої полиці амортизатора,
б) докрутити стягуючий гвинт кронштейна (2) до такого моменту, щоб можна було вільно крутити (макс. 4 Нм). Треба пам’ятати, щоб не було зазорів,
в) докрутити гвинт кронштейна (1),
г) докрутити гвинт (3) верхньої полиці, починаючи від центрального гвинта (момент крутіння 9 Нм).
3. Колеса
Підшипники, які знаходяться в матошинах коліс, поза мащенням, вимагають точного регулювання зазорів. Надто великий або надто малий зазор у дійсний спосіб впливає на зловживання матошин, а тим самим на безпеку їзди. Правильно відрегульовані підшипники дозволяють вільно обертатися колесам у велосипеді. Дуже легко відчуємо існуючий надмірний зазор на підшипниках колеса, коли ми попробуємо підчас стоянки рушити колесом на боки. Підшипники у матошинах регулюються через заміну встановлених конусних гвинтів, які після врегулювання блокуються контргайкою. Змонтовані у велосипеді колеса повинні бути в одній лінії, мають створити одну площину разом з рамою. У правильно виконаних колесах всі спиці натягненні з однаковою силою і мають однакову негнучкість. Вільні спиці треба підтягнути так, щоб колесо оберталося в одній площині без “биття” променевого і на боки. Регулювання підшипників та натягнення спиць у колесах найкраще доручити механікові з сервісу.
-8-
4. Сідло
Сідло треба встановити так, щоб сидяча особа на сідлі діставала ногою до ґрунту. Сідло регулюємо через вставлення або висунення штуцера сідла в раму велосипеда. Штуцер не можна висувати з рами поза позначення, які знаходяться на ній. Хомутник сідла дозволяє установити бажане схилення сідла та пересувати його ближче або дальше від руля, а тим самим поліпшити комфорт їзди.
5. Колінчастий механізм
У велосипедах застосовуються колінчасті механізми, які вимагають осі з чотирикутним конусом і з підшипниковими чашками прикрученими до рами. Усування зазорів проводиться в колінчастих механізмах з підшипниковими чашками, затиснутими через підтягування конртгайки 1 – (лівий гвинт), потім докрученні конуса і знов блокуванні контргайкою 1.
Колінчастий механізм з втисканими мисками.
1 – контргайка
2 – клин
3 – гайка клина
4 – прикриття конуса і підшипників
УВАГА! Перевірка і укріплення гвинту, який укріплює шатун з віссю шатуна перевіряється що 50 км через перші 150 км, а потім що 200 км.
Уживання механізму зі зазором спричиниться до знищення ручки і осі!
-9-
Колінчастий механізм з вкручаними мисками, який має надмірний зазор, регулюємо через травлення конртгайки (1 – правий гвинт), докрученні наставної миски підшипника (2) і блокувані міцно контргайкою (1). Ручки укріпленні на осі клином вимагають особливої дбайливості про це сполучення.
Ручку встановляємо горизонтально до переду так, щоб голова клина знаходилась від сторони верхньої голови ручки. Потім ударяємо міцно молотком (мідяним, алюмінієвим, сталевим) через кусок твердої деревини, у голову клина і міцно докручаємо гайку (3).
Колінчастий механізм з вкручаними мисками
1 – контргайка
2 – миска підшипника
3 – гвинт або гайка, яка укріплює ручку
4 – миска підшипника – права
А – місце ударіння
Колінчастий механізм з ручками укріпленими на осі з чотирикутником, гвинтом або гайкою вимагає особливої увагу. Елімінація зазорів у тим випадку полягає на ударі молотком через м’яку підкладку (алюміній, тверда деревина) у ручку і міцним докрученні гвинту або гайки (3), яка укріпляє ручку на осі.
Ручки укріплені на осі з клином
5-гайка клина
А – місце ударіння
- 10 -
6. Гальма
ГАЛЬМА КЛІЩОВІ ТА ВАЖІЛЬНІ
Гальма кліщові та важільні дотискані ручно важелем, який знаходиться на рулі буде діяти ефективно тоді, коли їхні колодки працюють одночасно цілую своєю поверхнєю з бічними стінами шин колес. У правильно врегулюваним гальмі після натиснення на важіль колодки гальма (5) затискаються впевно на шині колеса, а важіль затиснена на 2/3 відстані. Після звільнення важеля, колодки гальма повинні повернути в свої первинні положення.
Установлення властивого положення гальмових колодок (5), яке дає властиву співпрацю зі шиною (паралельно до шини, прилягання ітд) полягає на травленні гайки (4) і повторним її докрученні після зкоруґування положення колодок. Установлення відстані колодок кліщів від шини колеса треба травити гайку (3), натягнути трос (2) і знов докручити гайку (3). Точне врегулювання гальма можна виконати з допомогою регулювального гвинту (1) або такого самого елементу, який знаходиться при важелю гальма у велосипедах типа МТВ або подібних.
1- гвинт і контргайка до докладного встановлення кліщів
2- трос гальма
3- гвинт і гайка до укріплення троса
4- гайка до вкріплення колодки
5- гальмові колодки
6- гальмові кліщі: правий і лівий
- 11-
2 – трос, який сполучає кліщі
3 – гайка до укріплення троса
4 – гайка до укріплення колодки
Важільне гальмо
5 - гальмові колодки
6 – гальмові важілі
7 - хомутник
МЕХАНІЧНІ ГАЛЬМА ДИСКОВІ
ВСТУПНЕ РЕГУЛЮВАННЯ
Перед початком їзди треба з особливою увагою перевести вступне регулювання.
З допомогою шруб (Н) пересунути внутрішнію гальмову колодку до такого моменту, щоб делікатно доторкнула гальмового диска. При докручанні шруба (Н) гальмової колодки приближаються до диска, при відкручанні віддалають. Щоб одержати вимагану щілину поміж зовнішньою гальмовою колодкою а диском, треба вжити регулювального шруба важеля гальма.
Увага ! Після переїхання біля 50 км треба безумовно перевірити докручення гвинтів (Р). Недоповнення цих чинностей може спричинитись до серйозного ушкодження або знищення механічних дискових гальмів!
-12-
РЕГУЛЮВАННЯ ДОТИСКУ ГАЛЬМОВИХ КОЛОДОК
Підчас уживання дискового гальма наступає спрацювання гальмових колодок. Тому, щоб дорога гальмування не була довжа, треба строково перевести регулювання дотиску гальмових колодок. Регулювання дотиску гальмових колодок довершуємо з допомогою шруба при гальмовому важелі. Якщо обсяг регулювання цього шруба вичерпався треба:
а) вкручити шруб при гальмовим важелі до позиції початкової
б) скручати шруб (Н) до моменту, коли гальмова колодка зіткнеться з гальмовим диском
в) викручати гвинт, який сполучає (L) з раменем гальмового затиску (М) з допомогою 3 мм шестикутного ключа.
г) вживаючи 2,5 мм шестикутного ключа, вкручити внутрішній гвинт, який провадить (N) згідно з напрямом вказівок ходинника, до моменту, коли гальмова колодка делікатно зіткнеться з гальмовим диском.
Увага! Не тягнути за гальмовий трос!
Не можна зміняти позиції рам’я М.
-13-
ґ) замонтувати гвинт сполучаючий L
д) перевірити, чи гальмо діє правильно.
Якщо після цілого регулювання гальмова важіль має задовгу відстань треба вирегулювати гальмо за допомогою регуляційного шрубу гальмового важеля. Повторити регулювання дотиску гальмових колодок аж до моменту їх повного спрацювання. Потім треба їх обмінити на нові.
Увага ! Обмін гальмових колодків треба доручити авторизованому сервісові.
КОНЦЕРВАЦІЯ
Строково треба чистити гальмовий затиск, відповідньо до способу вживання велосипеда (довжина догоги, погодові обставини), вживаючи стосовного засобу для чищення, який підлягає біодеградації.
Обережно чистити всі рухомі частини!
Олія
Ні
-14-
Увага! У моменті мащення, прикрити диск та гальмові колодки перед випадковим контактом з мастилом. Будь-які зажирування спричиняються до ковзання гальмових колодок на диску!
Увага! Рекомендується стосування силіконової олії.
Увага! Ні в якому випадку не демонтувати самостійно рам’я гальмового затиску (М).
ДИСКОВЕ ГАЛЬМО LOGAN
Дискове гальмо DX-2001 запроектовае так, щоб не було вимогливе у вживанні. Після 10 000 гальмувань, гальмові колодки повинні бути обмінені, щоб забезпечити добру якість гальмування. Часто велосипедистам рекомендується систематичну перевірку спрацювання колодок і обмін їх коли це є потрібним.
Увага! Просимо перевірити, чи гальмо працює правильно, перед виїздом на дорогу. Якщо працює неправильно, просимо відправитися до сервісу.
Центрування диска виконуємо через травлення гвинту, який укріпляє кліща за допомогою 4 мм шестикутного ключа. Коли притягнемо рам’я гальма в гору, так щоб колодки доторкнули диска з обох сторін, докручиємо гвинт, який укріпює кліща. Диск повинен бути ідеально зцентрований.
-15-
УКРІПЛЕННЯ ТРОСА ДО ГАЛЬМОВОГО КЛІЩА
Треба впевнитися, що клямка гальма і трос добре закладені. Якщо ні, треба закласти їх так, як при стандартним гальмі V-Brake. Потім перекласти трос через прямоточний отвір, прикриття, затисковий гвинт і його докручити. Закласти кінцівку троса і затиснути.
Потім треба випробувати гальмо, щоб мати впевність, що діє правильно. Якщо все у порядку можна виїхати на дорогу.
ОБМІН КОЛОДОК
Щоб обміняти колодки треба відділити трос від гальмового кліща. Потім відкручити гвинт, який укріплює кліща, щоб виняти кліща зі сполучника.
Потім треба відкручити гвинт, який укріплює гальмові колодки за допомогою 2 мм шестикутного ключа. Спіймати кліща, підтягаючи у гору рам’я гальма і вийняти два гальмові колодки разом з спираючою бляшкою.
Укласти затиск поміж дві нові колодки і вмістити їх у гальмових кліщах, докручити гвинт укріпляючий колодки.
При кінці треба вкласти кліща на сполучник без докручування гвинта, який укпіпляє її повторити все як у центрованні диска і при укріпленні троса до гальмового кліща.
-17-
7. Педали
Зважаючи на великі сили, які діють підчас їзди на педал, оба педали повинні бути міцно докручені до ручок. Травений педал спричиняється до вирвання гвинтової нарізки у ручці, що може спричинитися до серйозного випадку. Коли докручаємо травлений педал треба пам’ятати, що вісь правого педалу має правий гвинт (докручаємо в право), а вісь педалу лівого має гвинт лівий (докручаємо в ліво).
Вісь правого педалу має правий гвинт позначений на чолі буквою „R”. Вісь лівого педалу має лівий гвинт позначений на чолі буквою „L”.
Увага! Погане докручення спричиняється до травлення гвинтового сполучення, чого паслідком може бути знищення гвинтів осі педалу і ручку!
8. Передня перекладка
Завданням передньої перекладку є перекудання ланцюга на довільно вибраний диск колінчастої передачи. Працею передньої перекладки керує важіль (рукоятка), яка знаходиться з лівого боку руля. Зміняючи положення важеля при докрученні без навантаження колінчастим механізмом, перекудаємо ланцюг на довільний зубчастий диск. Малий диск колінчастої передачи вживається до їзди у горбстої місцевості.
Великий диск до їзди на плоскій і гладкій дорозі. Перекладка керувана важелем повинна плавно перекидати ланцюг на довільний зубчастий диск. Після обміну положення, ланцюг повинен залишатися на вибраному диску, а підчас натискання на педал переноситься привод на колесо. Якщо перекладка погано керує з важеля або ланцюг шумить підчас їзли, треба віддати його до сервісу. Самостійне виконання регулювання перекладки вимагає дослідження і є важким до виконання через менш справного користувача велосипеда.
-18-
Передня перекладка на рамі повинен бути укріплений у такий спосіб, щоб поміж найбільшим ланцюговим колесом колінчастого механізму а направляючою частиною містка (2) залишити відстань 1-3 мм.
1- гвинт, який укріпляє трос
2- напрвляюча частина перекладки
УСТАНОВЛЕННЯ НАЙНИЖЧОГО ПОЛОЖЕННЯ
Установлення найнижчого положення передньої перекладки, відбивається після встановлення ланцюга на найменшим ланцюговим колесі колінчастого механізму і найбільшим зубчастим колесі тихохідного колеса.
Таке встановлення добиваємо через крайнє положення рукоятки, яка керує перекладкою та затискання гвинтом І (рисунок №

Напрями обороту гвинтом і пересув кондуктора
4-регуляційний гвинт
2-кондуктор перкладки
3-ланцюг
УСТАНОВЛЕННЯ НАЙВИЩОГО ПОЛОЖЕННЯ
Установлення найвищого положення задньої перекладки відбивається після встановлення ланцюга на найбільшим ланцюговим колесі колінчастого механізму і найменшим
-19-
зубчастим колесі тихохідного колеса через відповідні встановлення рукояток керуючих перекладкою передньою і задньою.
Після такого встановлення перекладення ланцюга (3) треба регуляційним гвинтом (5) відповідно кручити так, щоб підчас обороту ручкою ланцюг не спадав назовні ланцюгового колеса і плавно працював без трісків і обтирання.
Напрями обороту гвинтом і пересув кондуктора
5-регуляційний гвинт
2-кондуктор перекладки
3-ланцюг
9. Задня перекладка
Завданням задньої перекладки є перекудання ланцюга на довільно вибраний диск багатошестірні в заднім колесі і напруження надміру ланцюга. Працею задньої перекладки керує важіль (рукоятка), яка знаходиться з правого боку руля. Зміняючи положення важеля підчас обертання без навантаження колінчастим механізмом, перекудаємо ланцюг на довільну багатошестірню.
1-статина перекладки
2-регулюційний гвинт
3-рам’я перекладки
4-гайка або гвинт до укріплення троса
5-кондуктор перекладки
6-ролик перекладки
-20-
Великий диск багатошестірні вживається до їзди у горбстої місцевості. Малий диск до їзди на плоскій і гладкій дорозі. Перекладка керувана важелем повинна плавно перекидати ланцюг на довільний триб, підчас натискання на педал переносити привод на колесо. Якщо перекладка погано керує з важеля або ланцюг шумить підчас їзли, треба віддати його до сервісу. Самостійне виконання регулювання задньої перекладки вимагає дослідження і є важким до виконання через менш справного користувача велосипеда. На рисунку нижче передставлено спосіб регулювання крайних положень задньої перекладки за допомогою гвинтів (7) і (8).
Погано врерулюване обмеженості обсягу праці перекладки можуть бути причиною спадання ланцюга з найменшого триба або впадання поміж найбільший триб і спиці.
До точного встановлення найвищого положення є регуляційний гвинт (7). Коли ми вкручаємо або викручаємо гвинт, треба вставити ролик перекладки (6) згідно з рисунком. (У площині найменшого тихохідного колеса).
6-ролик перекладки
5-кондуктор перекладки
7-регулюційний гвинт
Напрями обороту гвинтом (7) і пересуву кондуктора (5)
Увага! Треба уникати таких уставлень на колінчастої передачи і на багатошестірні, при яких ланцюг буде працювати під великим скосом до площини зубчастих дисків. До співпраці з великим диском передачі перезначенні чотири найменші триби багатошестірні. До співпраці з малим диском предачі перезначені чотири найбільші триби багатошестірні. Центральному дискові передачі треба вживати з чотирма центральними трибами багатошестірні.
-21-
Точного встановлення найнижчого положення задньої перекладки вживається гвинта (8). Щоб довести до положення передставленого на рисунку, треба гвинт (8) вкручити або викручити згідно з напрямомо 1 і 2 що спричинитися до відповіднього встановлення кондуктора.
8-регулюційний гвинт
6-ролик перекладки
5-кондуктор перекладки обороту гвинтом і пересуву кондуктора
Перекладки передня і задня дають можливість регуляції провода тросів гайками, які знаходяться у рукоятках або регулюційних гвинтах, які знаходяться у перекладках.
Якщо так проведена регуляція не дає результатів, треба звернутися о пораду до сервісу.
А,В – напрями обороту регуляційною гайкою і пересув кондуктора, який їм відповідає
А,В – напрями обороту регуляційною гайкою і пересув кондуктора, який їм відповідає
-22-
Таблиця усування деякий неправильності
Місце виступання Недолік Спосіб усування недоліків
Колінчастий механізм Ланцюг спадає з великого ланцюгового колеса в сторону правої ручки Вкручити регуляційний гвинт
Ланцюг не дається зазубити з великим ланцюговим колесом Викручити регуляційний гвинт
Ланцюг спадає з малого ланцюгового колеса в сторону рами Вкручити регуляційний гвинт
Ланцюг не дається зазубити з малим ланцюговим колесом Викручити регуляційний гвинт
Ланцюг обтирається о одну зі сторон полозу Невеликий пересув важеля рукояток
Встановити паралельність полоза до лінії ланцюга через оборіт цілого містка (обойми) на рам’я
Урегулювати провод на рукоятці
Заднє тихохідне колесо (багатошестірня) Ланцюг спадає з малого тихохідного колеса в сторону рами Вкручити регуляційний гвинт
Ланцюг не зазубляється з найменшим тихохідним колесом Викручити регуляційний гвинт
Ланцюг спадає в сторону спиць Вкручити регуляційний гвинт
Ланцюг не зазубляється з найбільшим тихохідним колесом Викручити регуляційний гвинт
Шумлива праця на центральних тихохідних колесах Перевести регуляцію провода троса на рукоятці або на містку з регуляційної гайкою
10. Амортизована виделка
У моделях велосипедів з переднім або заднім амортизованої виделкою вимагається додаткового, строкового сервірування амортизаційного механізну, який вбудований у виделки. Кожний передній та задній амортизаційний механізм складається з гільзи (нога), кондукторів і амортизаційно-заглушливого матеріалу, яким може бути пружина, еластомер, олія, пневматична подушка або сполучення тих матеріалів.
-23-
Елементи амортизатора треба строково мастити, спрацюрані ущільнення обміняти, а травлення усувати. Сервірування треба переводити що 20 – 100 годин їзди, залежно від навантаження підчас їзди. До переведення правильного сервірування потрібні спеціалізовані обладнання, для того найкраще виконати їх у велосипедному сервісі.
Чищення і консервація
Велосипед треба зберігати в доброму технічному стані. З тою метою треба всі групи чистити після преїхання кожних 200 кілометрів, а після вичищення намастити рухомі частини. Найкраще чистити велосипед змивати бруд сильним потоком води, а потім висушити витираючи до сухого. Після висушення велосипеда треба доповнити мастило в підшипниках. Підшипники матошин передніх і задніх мастимо що 6 місяців, а підшипники руля і колінчастого механізму що 12 місяців. Троси в бронях, пружини в перекладках і ланцюг мастимо олієм, який запобігає окисленні поверхні. Підчас інтенсивної експлуатації велосипеда, ланцюг повинен бути чищенний і мащенний два разу в рік. Не можна чистити насухо лакованих поверхні а також стосувати хімічних розчинників, які можуть знищити чищену поверхню.
Увага! Всякі сліду корозії, зігнення, заглиблення конструкційних елементів, шумна або нетипова праця частин повинні бути для користувача сигналом до проведення перевірки, ремонту, консервації або регулювання частин велосипеда. У випадку коли не має можливості самостійного виконання необхідних праць, треба звернутися до сервісу.
Параметри докручання гвинтів
1.гвинт, який укріплює перекладку типа ahead на трубі виделки (2 шт.)
2. верхній гвинт, який блокує перекладку ahead – 4-5 Нм
3.гвинт обойми перекладку, який укріплює рулі (2 шт.) – 10 Нм
-24-
4.гвинт хомутника сідла – 15 Нм
5.гвинт, який укріплює роги рулі – 10 Нм
6.гвинт обойми кронштейна сідла – 10 Нм
7.гайка, яка укріпляє вісь заднього колеса – 17 - 20 Нм
Чинності перед продажем
Роздрібний торговець зобов’язаний переказати покупцеві справний велосипед, який може бути негайно експлуатуваний. З тою метою зобов’язаний до:
- розпакування велосипеда з транспортного упакування,
- змонтування педалів і руля,
- докручення гвинтових сполучень у тому спиць і гайок,
- регулювання гальм і перекладок,
- доповнення повітрям у гумової покрушці,
- усунення з поверхні слідів забрудження,
- виповнення гарантійної карти: дату продажу, найменування устактування, тип, модель, № рами, дані покупця і дані продажного пункту.
Зберігання і складування
Велосипед треба зберіхати в сухому і прохолодному місці. Треба звернути увагу, що велосипед повинен бути до цього відповідно приготуваний.
Приготування велосипеда до зберігання полягає у тому:
- очищення і висушення всього охоронного покриття (яке запобігає перед корозією),
- законсервування охоронного покриття, яке консервує (технічний вазелін ітп.),
- поверхні, які співпрацюють (підшипники, предачі ітп.) перемити нафтою і законсервувати доступними засобами.
-25-
Гарантійна карта
Дата продажу:
Найменування речі:
Модель:
№ рами:
Просимо детально познайомитися зі змістом цієї гарантійної карти та про поводення згідно з вказівкою
↓Строк гарантії – 12 місяців.
Розраховується від дня доконання купівлі користувачем підтвердженого вписом до гарантійної карти. Продуцент забезпечує 14 – дневий строк гарантійного ремонту виробу. У випадку коли необхідний складний ремонт, а також коли необхідний привіз запасного деталлю з-за кордону продавець залишає за собою право продовження строку ремонту.
↓Строк гарантійного ремонту продовжає відповідно строк даної гарантії.
↓Продавець зобов’язаний до переказання покупцеві продукту цілком справного, який може бути негайно експлуатуваний.
↓Рекламоване устаткування треба постачити у оригінальному упакуванні, чистий без забрудження завданого у часі експлуатації (наприклад болота).
↓Умовою одержання гарантії в гарантійному строці є достачання устаткування до продавця або авторизованого сервісу разом зі заповненою гарантійною картою. Гарантійна карта заповнена правильно тоді, коли складається з: дату продажу, фірмового штампу продавця і підпису особи, яка виписала гарантійну карту та підпису клієнта. Гарантійна карта на якої присутні які-небуть виправлення буде не дійсна і не буде уважана продавцем.
↓Виконування всяких перевірок, консервації, регулювання і чищення устаткування це обов’язки покупця, які включенні в правилах обслуговування.