Повідомлення Katod » 12.9.13 10:19
цікава тема.
Якщо рухаєшся на мтб велосипеді, з відповідною резиною, тобто щось таке приблизно зле, по будь-якій трасі, то легко можна уявити, які навантаження переживає сама покришка. Шосе для неї набагато комфортніше ніж грунтово-кам"яний серпантин.
Та й покришка має бути розрахована на багатократне навантаження.
На поворотах звичайно питання інше, бо на ґрунті працюють ґрунтозацепи, а на асфальті вони не збільшують щеплення а навпаки, тому з маневрами на великих швидкостях треба бути обережним.
Це якби КО. Всі про це здогадуються.
Колись в якійсь науковопопулярній передачі про досягнення високої швидкості казали, що межа ефективного застосування коліс 200 км. Чому не пояснили.
А ще колись, читав статтю в журналі Квант, про біжучу хвилю по поверхні покришки. Було давно, треба перечитати.
Можливо, це мається на увазі межа швидкості, при якій гармонічні коливання, які викликані деформацією не релаксують після повного оберту колеса. Але в такому випадку навряд буде резонанс, який грозить руйнуванню шини. І до того ж частота коливань, а отже довжина хвилі, а отже кількість цілих півхвиль, яка вкладається на покришці для різних тисків різний.
Таке, дуже цікава тема, але, той чувак, що казав, що покришки розраховані на якісь швидкості, явно казав неправду.