1. Водії необачно повертають праворуч.
За статистикою, близько 12% смертельних ДТП за участю велосипедів сталося через те, що автомобіль, повертаючи праворуч, задавив велосипедиста, що рухався паралельно і продовжував їхати прямо. Винними в таких аваріях завжди визнають автомобілістів. Справа в тому, що ПДР наказують їм займати при повороті направо максимально крайнє положення. Щоб уникнути подібних аварій, водії повинні завжди позначати маневри поворотниками і постійно стежити за ситуацією на дорозі по дзеркалах. Велосипедисти між тим повинні бути внутрішньо готові, що з крайнього ряду машина може різко піти направо.
2. Велосипедисти їздять по тротуарах.
Як би важко не було власникам двоколісних транспортних засобів на проїзній частині, а на тротуарі велосипеду не місце - це безпосередньо прописано в пункті 6.6 ПДР. Випадки зіткнень велосипедистів з пішоходами відбуваються постійно. І якщо ви думаєте, що звільнитися можна парою саден, ви сильно помиляєтеся. При мені мого приятеля збив велосипедист, що наїхав на нього ззаду. В результаті людина при падінні сильно поранила руку об осколок пляшки і потім півроку був змушений її лікувати, перебуваючи у вимушеній відпустці. Ні писати, ні друкувати на клавіатурі комп'ютера з такою травмою неможливо. Примітно, що велосипедист просто втік з місця аварії і залишився безкарним. Адже у нього немає ні номерів, ні документів!
3. Водії не поступаються дорогою на перехрестях.
Всі водії знають про те, що знак у вигляді перевернутого червоно-білого трикутника вимагає пропустити автомобілі, що їдуть по головній дорозі. Але більшість з них не підозрюють, що пропускати також належить і велосипедистів! Адже велосипед - це такий ж транспортний засіб, як і машина.
4. Велосипедисти не використовують ліхтарі і світловідбивачі.
Як ми вже знаємо, велосипед - це повноцінний транспортний засіб. А значить, його водій зобов'язаний дотримуватися правил дорожнього руху поряд з автомобілістами. Зокрема, ніхто не звільняє велосипедистів від необхідності обладнати свій транспорт ліхтарями і завжди вмикати їх при русі по дорогах загального користування! Вдень і вночі, в населених пунктах і на трасі - велосипед повинен бути позначений світлом білої фари спереду і червоного ліхтаря ззаду. Звичайно, інспектори ДАІ навряд чи стануть карати велосипедиста за відсутність світлових приладів. Але зате нехтування Правилами дорожнього руху нерідко призводить до ДТП. Особливо часто відбуваються нещасні випадки за містом. Власники велосипедів часом настільки легковажні, що не мають навіть світловідбивачів. Таким чином, водій може помітити двоколісний транспорт на відстані 100 - 200 метрів і не встигне зреагувати. Велосипедистам залишається порекомендувати зробити себе максимально помітними на дорогах.
5. Велосипедисти переїжджають пішохідні переходи на колесах.
Навряд чи комусь із автомобілістів прийде в голову перетинати проїжджу частину по пішохідному переходу. Це небезпечно, а до того ж незаконно. Але зате велосипедисти в масовому порядку форсують «зебри», не злізши з сідла. Звичайно, пішки переходити дорогу довше. Але ж ПДР придумали не просто так! Велосипедист, який несподівано вирулив на дорогу в зоні переходу, ризикує дуже швидко потрапити під колеса. В результаті двоколісний може отримати важкі травми або навіть загинути, а водій змушений буде нести за це відповідальність. Довести, що велосипедист був верхи і з'явився несподівано, досить важко. До того ж Цивільний кодекс визнає машину джерелом підвищеної небезпеки, що автоматично накладає додаткові зобов'язання на водіїв. Якщо навіть шоферу вдасться уникнути кримінального переслідування, лагодити пошкоджений автомобіль йому доведеться самостійно.
6. Водії не можуть оцінити швидкість і гальмівний шлях велосипеда.
Серед автомобілістів існує помилкова думка, що велосипед не може розганятися до пристойної швидкості, зате здатний практично миттєво зупинятися. Насправді ж середня міська швидкість велосипедиста становить від 25 до 30 км/год. При бажанні байк можна розігнати і до 40 - 45 км/год. Та й гальмівний шлях у велосипеда теж досить довгий, хоча і дещо коротший автомобільного. Так, рухаючись на швидкості 20 км / год, велосипедист може зупинитися через 3 - 4 метри, а з 40 км / год - вже за 7 - 8 метрів. Все це необхідно враховувати водіям автомобілів при перестроюванні і інших маневрах поблизу велосипедистів.
7. Водії збивають велосипедистів відкритими дверима.
Людська неуважність не знає кордонів: частенько водії, зупинившись на узбіччі, безтурботно відкривають двері, не дивлячись на всі боки. Якщо в цей момент повз проїжджає автомобіль на небезпечній відстані, двері можуть «закритися» у зворотний бік. Наслідки цього будуть малоприємними: доведеться розоритися на виправку і фарбування декількох елементів. А ось якщо замість машини мимо поїде велосипедист, то все може закінчитися набагато гірше: в результаті подібних аварій двоколісні нерідко отримують важкі травми.
9. Велосипедисти здійснюють непередбачувані маневри.
Обладнати велосипед стоп-сигналами і поворотниками неможливо. Тому дії велосипедиста часто стають сюрпризом для інших учасників руху. Об'їзди перешкод, уповільнення і перестроювання двоколісним слід здійснювати максимально обережно, по можливості - інформуючи автомобілістів про це спеціальними жестами.
10. Велосипедисти повертають наліво на загальних підставах.
На вулицях, що мають більше двох смуг руху в обидва боки, велосипедисти не мають права повертати наліво разом з машинами - це абсолютно недвозначно прописано в пункті 3 розділу 24 Правил дорожнього руху. Нехай це і незручно, але великі перехрестя двоколісним безпечніше форсувати через пішохідні переходи. Велосипеди, що повертають наліво із загальним потоком, сильно заважають оточуючим і наражають себе на небезпеку.
джерело
G+
