Оскільки на вулиці похмуро та дощить, то займусь розгорнутим некропостингом в розпочатій у 2004-му темі.
1. Досвід у період до "свідомої" частини веложиття - зайчик, орлятко, салют (з додатковим переднім гальмом) та різні "підвиди" ХВЗ (Україна, Десна, Урал).
2. Сноубайк ашаноподібний.
1998-й рік, не знав про ризик захворіти велосипедом. Придбав новий на базарі, чудово пам’ятаю про ціну в 130 баксів і той день, коли їхав додому своїм ходом. Рама із каналізаційних труб, обладнання переважно шимано сіс, без ексцентриків (гайки крутити ключами), вилка звичайно ж жорстка, сталеві палки, 6-ти швидкісна (6 * 3) трансмісія, гальма-"краби" з ручками із пластику, які вигиналися так, що здавалося нібито вони почнуть тріскатися як сірники - реально страшно.
В перший же сезон були зламані та замінені: сідло, пластикові педалі (в тому числі лопнула вісь педалі), каретка (насипні кульки стали овальними), а на зірках позаду вивалювалися зубці (заміна на пафосні шимано мегарейнч). Крім того, замінив гальма та ручки на нормальні вібрейки альхонга. В цілому - отримав масу задоволення. Фото відсутнє.
3. Команч томагавк (кастом).
Придбав приблизно у 2000 б/в сталевий фреймсет рама/вилка (в ті часи вилка у стоці ще була жорсткою) та почав обвішувати без чіткого розуміння бажаного (добре що не вистачило грошей на підвіс команч "ураган"...), допомогли поради адекватного продавця, касета семерик, манетки - якісь самі дешеві гріпи, які швидко зламалися та були замінені на альтус, колеса зібрані на втулках паралакс (алівіо), хз які шатуни б/в, але рівнем вище у порівнянні зі стоком, довга підсидільна труба алю калін (рама була замала, зі стоковою короткою зламав та заварив), про інше не пам’ятаю. Довго шукав фото і ледве знайшов.
![03.1_Томагавк.jpg](./download/file.php?id=64749&sid=48b4648b60fa89a961944971445cf932)
- 03.1_Томагавк.jpg (64.9 Кіб) Переглянуто 3655 разів
4. Merida Matts Speed 2002 (стоковий).
Придбано новим влітку 2003. Рама - алю! І навіть батінг! Обладнання по колу (повністю без виключення ) - шимано діор. На вібрейках. Вилка рст з ходом 80мм, на той час вона була із "вдалих" еластомірних моделей, жорсткість регулювалась повітрям, тиск обмежувався здається космічними 15 атм і коли не перекачувати, то вона навіть працювала. Це була ракета у порівнянні з попередніми велосипедами, вперше у житті зважив - десь 12+ кг у стоці. З часом замінив вилку на масляну (мурз мх ета) і вперше зрозумів що таке амортизація. З часом камера вилки почала підтравлювати та не тримала тиск, а через 3 роки нижня труба рами луснула після падіння. До речі, помилився з розміром рами - занадто велика.
5. Гарі фішер шугар 4+ (кастом).
На початку 2006 придбав нову раму із дешевих кантрійних з амортом заради спробувати що воно таке підвіс. Відразу сам перефарбував на кухні із жахливого стокового померанча в чорний (в подальшому по гарантії передній трикутник було замінено, гарантійна версія саме чорна). Вилку залишив мурз з меріди, гальма/манетки - нова гідравліка лх, колеса - на втулках шимано хоне та ободах мач зі спицями дт чемпіон, задній перемикач шимано хоне (монтувався без петуха), шатуни ацера та 540 спд педалі. Відразу ж заглючив аморт (із дешевих рокшокс), був змушений міняти та вліпив не зовсім кантрійний, але повітряний маніту свінгер 4 вей з двома бачками (в решті решт помер і він, скоріш за все тому що довго не сервісився). Ще порвало зірку касети. Влітку лопнув свінгарм (як виявилось, це була хвороба саме цієї моделі) - заміна по гарантії. У наступного користувача також настав гарантійний випадок з переднім трикутником. Пізніше ця рама повернулась мені назад і коли використовував велосипед на її базі як запасний, то на рівному місці палкою вирвало лапу заднього перемикачап хтр (це сталося у пущі по снігу в мороз, поки робив сінгспід змерзли пальці, при поверненні із лісу спрацьовувала підвіска та ланцюг злітав, із-за втративших чутливість пальців я кричав благим матом). І що цікаво - через багато років у іншого користувача знову вирвало цю ж лапу (замовлена окремо на їбеї) на цій же рамі. Ну і звісно з часом померли втулки кочення, своєчасно заміна не була здійснена і із-за цього дещо в рамі роздовбало. На раму було накладено прокляття - це ж вочевидь!
![05.1_Шугар.JPG (99.69 Кіб) Переглянуто 3655 разів 05.1_Шугар.JPG](./download/file.php?id=64753&t=1&sid=48b4648b60fa89a961944971445cf932)
6. Гарі фішер марлін (кастом).
Набридло чекати коли приїде свінгарм, майже одразу придбав з рук б/в раму гарік марлін і все перекинув на неї. Вийшла безпроблемна робоча конячка, яка стала запасним велосипедом та пережила чимало подорожей з баулом. У розмірі 19 з геометрією генезіс вона для мене була занадто довгою - поставив винос 80мм.
7. Скотт дженіус МС-30 (стоковий).
Як з’ясувалось, чекати заміни свінгарма на шугар треба дуже довго, а замість конячки марліна кортіло щось з підвіскою, тому не витримав і спокусився на скоттину з вилкою фокс талас (90-130мм), карборамою, гідравлікою лх, задній перемикач хтр, шатуни діор, колеса мавік х317/діор. Був ефект вау від роботи підвіски та можливості регулювання ходу за допомогою манетки на кермі (локаут-90-125мм). Якось тріснув свінгарм... але замінили по гарантії напрочуд швидко (за 2 тижні), при цьому поставили з моделі більш висого рівня (МС-10). Із недоліків - ексклюзивний аморт, який працює на розтягнення, коли з часом він заглючив, то виявилося, що в Україні його не обслуговують і через дилера за 50 євро треба відправляти за кордон, їздив він туди двічі, відправляли не окремо, а лише коли їде машина по своїм справам, тобто чекати на сервіс аморта треба декілька місяців. Ну а розповіді дилера що нібито у них завжди є запасний аморт і на час сервісу дадуть у тимчасово користуватия... виявилися казочкою.
Далі буде.