Ведомир, хотел у вас спросить насчет ТЕРНА на планетарке на 7 скоростей: как он в эксплуатации? есть ли необходимость обслуживания планетарки кроме смазки цепи? надежна ли она? заранее благодарю за ответы
ещё любопытен вопрос, как бы вы сравнили с практической точки зрения Эксперссвей и Терн?
З планетаркою нема ніяких проблем. З обслуговування треба тільки міняти тросик, коли зноситься (сезон-два), часом підстроювати (дуже просто). Чистка ланцюга — як завжди, тільки одношвидкісний ланцюг в принципі менш вибагливий.
З переваг Експресвея:
— по-перше, він вдвічі дешевший за Терн =)
— Незважаючи на це, рама і система складання якісні, надійні.
— Котиться помітно легше (динамо- і планетарна втулки Терна мають менший ККД).
— Хороші сідло, ґріпси, педалі.
Недоліки:
— через малу довжину між передньою і задніми зірками є вроджена проблема з перемиканням передач: як не налаштовували, змінювали довжину ланцюга, якісного перекидуання на всьому діапазоні досягнути не вдалося.
— Ще не дуже зручною виявилася форма багажнику: не всі велосумки підходять.
— Через тонкі колеса досить жорстко на нерівностях.
— Не можна поставити товсті покришки.
— Не підходить для високих (треба перевіряти, але вищим за 180 см вже буде низько сидіти).
Переваги Терна:
— дуже якісні рама і система складання.
— Широкі покришки помітно амортизують (можна поставити Big Apple 2", і буде ще краще), пробивалися лише раз — і то на бездоріжжі великим рослинним шипом.
— Проста і надійна трансмісія
— хороші сідло, ґріпси, захист на ланцюг, задній ліхтар.
— Ліхтар на динамці рятує, коли основний ліхтар сів, або сліпить перехожих на тротуарі.
— Підходить під мій зріст (здається, 183 см), але це вже максимум.
Недоліки:
— занадто пласкі й слизькі педалі (зате не царапаються),
— відносно важкуватий хід планетарки и динамо-втулки (хоча порівняно з багатьма іншими динамками ця просто чудово котиться).
— Морока з гальмами: на заміну потрібно купувати короткі колодки, важкувато і занадто тонко налаштовуються.
— Коли велосипед мокрий і брудний в погану погоду, погано працює ексцентрик підседелу (намагаюся в таких ситуаціях або не складати, або відпускати-затискати підседіл гвинтом за допомогою мультитула).
— Дорогий.