+1
Рад что лисапедист признал свои ошибки и глубоко расскаивается в содеянном.
не продав
Меня например радует, что уже не видите везде заговоры и согласились с моими доводами про чисто рыночные причины массовости перекидок по сравнению с планетарками.
Ви щось сплутали. Заколоти - це про когось іншого)
З самого початку (коли дискусія була реально по темі велоіндустрії) написав повідомлення про "теорію заговору".
По-перше, саме у лапках, бо це деяке припущення яке планувалося пообговорювати, а по-друге - власне це не про змову виробників з кимось іншим, а про те що маркетинг впливає на виробництво і розвиток індустрії.
І він таки впливає. От тільки наскільки сильно - цього ми знати не можемо. От і все.
А, ще написав що якби була планетарка зі зручними для мене параметрами і за невелику ціну то я б її спробував і можливо б залишив.
Але ж це КЕП, так про все можна сказати. Типу про ідеального коня у вакуумі.
А вже потім чомусь почалося "перекидки лайно купуй планетарку".
І тут вже топік статер і ви (чомусь) почали намагатися натягнути цю (насправді взагалі у своєму сегменті доречну) планетарку на все що завгодгно - на мтб, на шосе, навіть, блін, на автівку вже ледь не натягнули.
Справа у тому, що т.з. "ринкові причини" популярності перекидок - це наче кінцевий результат всіх-всіх-всіх факторів: ціни, параметрів (типу маса, діапазон передач), ремонтопридатність, складнійсть виробництва і т.д. і т.п. - будь яких факторів які ми можемо фантазувати.
Результат однозначний - планетарок НАБАГАТО менше. Все. Це факт. Тобто Ринок обрав масово використовувати звичайні перекидки, а планетарки працюють у своїй відповідній галузі.
Давайте (стосовно беспосередньо вас я ще вірю у можливість аргументованої адекватної дискусії) спробуємо відсегментувати ринок споживачів велосипедів (хоча б України як "умовної" зменшеної копії загального ринку) та спробувати визначити їх мотивацію по вибору.
Хто у нас є:
1. Неактивні катальці.
Я б їх так характеризував "стоїть велосипед у гаражі/на балконі/на дачі... і іноді я на йому катаюся".
Вони не читають форумів, вони не розбираються і не хочуть розбиратися (і вони праві у цьому) у перекидках, касетах, колесах... Їм взагалі байдуже на чому їздити. Можна на Україні. Можна на Спеш Епік 2019 за 3К+ баксів. Так, вони відчують різницю. Але включається інший фактор - ціни. Тобто питання не "хочеш бест оф зе бест велосипед?", а скоріше "чи потрібен тобі велосипед за 3000/1000/500/300 доларів якщо ти користуєшся ним раз на три тижні щоб відвезти мешок картоплі у сусіднє село і можна купити ашанбайк за 120 доларів для цього?". Сюди і виїзди у парк, і прогулянки навколо дому.
Тобто, імхо, тут фактор ціни першочерговий (нє, ну ще на вел потрібно у магазині крила повісити і лихтарики, ну і вилку з двома коронами
). І виявляється, що прості перекидки виграють тому що девшевші (від ноунейм з жесті для тих "хто економить кожну гривню" до нижньої лінійки того самого шимано для "тих хто хоче надійності" - так вам продавець скоріше за все буде презентувати).
Далі пішли групи активних - тих хто купив велосипед для конкретної мети або декількох
2. "Байк-ту-ворк". Тобто ті люди які купують велосипед в першу чергу "для справи", а вже потім - для задоволення і т.п. Хтось на роботу, хтось на рибалку, хтось ще кудись. Але тут велосипед це наче наслідок, а не першопричина (цілком можливо що з часом люди можуть переміщуватися між сегментами, наприклад, у сегмент покатушників, або навпаки - у неактивні катальці). Що важливо для цієї групи? Ці люди вже мають якийсь сценарій використання велосипеда і тому підбирають відповідні моделі. Скоріше за все, доїхати комфортно і чистими для цих людей важливіше ніж швидше, тому наврядчи вони поїдуть спеціально по кущах і говнах - краще асфальтом. А якщо буде крута гора - то можна і зайти пішки. Тому що як почнеш маслати на велі вгору - будеш мокрий. Ці люди вже готові заплатити за певні речі більше грошей. От тут якраз імхо - гарний сегмент для планетарок. Можна їхати на ремені замість ланцюга і не забруднити штани, можна перемикатися стоячи і не потрібно вчити техніку, можна навіть забити болт на здоровий глузд і не доглядати велосипед а якщо він заклинить купити нову втулку. Тобто тут вже планетарки конкурентні, хоча і перекидки звичайні теж купують.
3. Катуни/покатушники.
Гадаю на ЦЬОМУ ресурсі - їх більшість.
Люди, які "шукають пригоди". Щось там збираються, малюють маршрути, потім їдуть десь.
Я б відніс сюди тих хто виїжджає катати впродовж дня + пвд (легкі).
У них вже свої вимоги до обладнання і починається фонтан різних варіантів.
Хтось катає мтб - їм важливі передачи (і часто маса), хто шосе - маса (і передачі звісно, але гадаю за однакових варіантів передач мало хто захоче повісити зайві півкіло на вел), щось змішане - ще якісь вимоги, ну і т.д.
Тут теж, безумовно, є місце для планетарок. Але якщо (зараз про себе) велика частина твоїх виїздів проходить з під девізом "бажано подалі у є%%ня", а там "тояматоканава", то вода, то бруд, то гора. Так навіщо мені тоді брати перекидку яка не може тягнути мене бо передачі не вистачає? Можливо інші параметри і схожі, і півкіло мені не шкода (хоча теж ще питання), але цей фактор критичний.
А ще обслуговування. Що на звичайній перекидці: змащуєш ланцюг за 5-7 хвилин один раз на приблизно 100-150 км. Для мене це раз на тиждень, іноді два. Ну, буває що частіше - але ж це тому що багато кілометрів, а не просто по годиннику.
Якщо потрібно підлаштувати - крутиш бовтики. Все.
Хто хоче - на власний розсуд змінює ланцюги по колу (теж змінюю), хтось парафинить і т.д. Але це за власним бажанням. Багато людей на одном ланцюзі їздять років під 10 якщо не занадто активно (ото під ту 1000 км на сезон про яку все мріє топікстатер)
Тепер планетарка (виправте мене якщо я не правий): доглядати її потрібно (хоч той самий топікстатер пише навпаки) - для цього потрібно зняти колесо, розібрати втулку і щось зробити ВСЕРЕДЕНІ механізму. Не вивчав як все це влаштовано і, звісно, якщо буде необхідність, зможу вивчити. Але зі сторони відчуття наче - щоб витерти пилюку з телевізора, потрібно зняти його корпус. Втім, не можу судити - можливо все і просто.
Однак - у цьому сегменті є місце для планетарки, але сказати що вона універсальна - не можна.
4. Похідники.
Люди що їздять у багатоденні походи.
Вимоги схожі у чомусь із катунами, але з поправками. Хтось більше катає у гори - йому понижені передачі ще більш необхідні, бо не просто у гору, але ще й з речами.
Те саме по масі - коли їдеш у похід, то намагаєшся зменшити вагу речей. Багато людей намагається купити намет на півкіла легший і спальник на 300 грам: поскидав по 200 грам у різних місцях - і вже кіло скинув. І це важливо.
А тут - раз і накинув півкіло.
Але є і зворотні приклади. Якщо, наприклад, їхати Європою та виключно по велодоріжках і не пертися у гори - то вже і не так критичні передачі можливо, і зайва вага.
Тобто і тут планетарка підходить. Але не завжди.
5. Профіки.
Ягбе натякає що це люди професійно займаються велоспортом.
Тут (виправте мене якщо я не правий) планетарки немає взагалі, або є у дуже рідких випадках. Тому що результат залежить і від маси, і від передач. А на
Я якби легше не було на місці перемикати передачу - це нікому не важливо. А на ресурс взагалі пофіг - аби етап протимало, а там і змінити можна.
Підсумковуючи, реальний сегмент де планетарка дійсно конкурентна - це "байк-ту-ворк". Ось вони там і є.
Взагалі, не можна казати що планетарка "не заслуговує на життя", але потрібно визнати, що вона - компромісне рішення для багатьох.
Головна проблема планетарки (імхо) - менша універсальність.
Перекидка одна та й сама може стояти і на кантрійному байку, і на ендуро, і не кросі, і на турінгу, і на сіті-байку, і на кроїзері і ще десь - знай собі підбирай потрібні зірки і ланцюги. Відповідно з цим і ремонт спрощується: багато запчастин продається - замовляєш що потрібно і замінюєш, часто навіть самостійно.
І головне - не така кількість проблем з перекидкою щоб шукати інший варіант, особливо дорожчий/важкіший.
Чому адепт планетарки не може цього визнати?
У меня четыре велосипеда на перекидке.
...
Компоненты не меняю, потому что на одном электромотор, пофиг, другой имеет уже и другие проблемы, поэтому больше просто стоит.
...
там уже 2-3 раза почти все компоненты трансмиссии менялись по кругу и опять надо менять.
...
На нем перекидка деор и .... она говно.
...
Это просто оркестр разных звуков из трансмиссии, один скрежет меняется, другим, тот третьим и тд.
Может быть если его перед каждой поездкой смазывать, оно не будет таким музыкальным .... но.
...
Мой пятый велосипед на планетарке который в несколько раз дешевле, в три раза старше и не издает никаких звуков, хотя каждый рабочий день я еду по пересеченке и песку. Он уже отьездил зиму, весну и лето без обслуживания вообще, это больше сотни поездок. Если быть совсем честно, один раз сбрызнул ведешкой цепь и тросик, если это считается. По системе переключения передач он на две или даже три головы выше чем все те четыре велосипеда на перекидке. Это факт.
...
А кто с этим спорит, просто не имеет возможности сравнить и не представляет что может быть иначе. И продолжает кататься с ремпкомплектом для своего велосипеда.
У дівчат є таке прислів'я: якщо другий чоловік б'є по пиці, то питання не у чоловікові, а у пиці.
І ще одне є: дай дураку %%й скляний, він і %%й розіб'є, і пальці поріже.
Батєнька, здається ви просто не вмієте користуватися велосипедом.
З однієї сторони - не вмієте, з іншої - не хочете його доглядати.
Ось і результат.
Те що вел на планетарці досі їздить (хоча ми цього напевно не знаємо) - це скоріше фарт, везіння, шара.
Радійте поки їздить.
Я однажды попал под проливной дождь, это было поздней осенью, дождь был без надежды на окончание, последние километров 20 добирался домой под дождем, промокший до костей. Вел оставил в кладовке как попало, поэтому цепь заржавела и мне пришлось ее заменить (это единственный раз, когда менялась цепь). Планетарка живее всех живых. Года 3-4 с тех пор уже прошло.
До чого це?
Писалося ж про поради виробника.
У багатьох тут є дофігіща прикладів коли велосипед був мокрий і що?
Чудны дела твои. Планетарка, которая закрывает все механизмы от попадания воды сальниками и имеет единственную
Клініка...
Сальник - вже панацея від усього...