Їжа.
На цю тему було теж багато балачок… а вийшло з цього наступне:
Ціни в Норвегії в 4 – 10 разів вище ніж в Україні…тому їжу потрібно було брати з дому.
Для приготування їжі на 10 чоловік, потрібен був великий пальник багато газу та великій казан. Виходячи з цього було прийняте рішення розбити харчування по палатках. Хто з ким спить, той з тим й харчується
Як показала практика, рішення було 100% вірне.
По палатках розбились виходячи з наявності палаток: дві палатки 4х місцеві
та одна 2х місцева.
Та повернемося до їжі…
Ми з моєю дівчиною планували жити у 2х місцевому наметі, тобто й харчуватись ми повинні були окремо, з цього виникло декілька питань… Чим годуватись на протязі 12 ходових днів і де це брати?
Для вирішення цих питань, було витрачено багато часу, та проведено два експериментальних походи (Київ – Трахтемирів – Київ, та Сколє – Скелі Довбуша - Сколє). Після яких у моєї дівчині чітко сформувалась думка про сублімовану їжу: «Сублімована їжа – це зло» ))))
. Що до мене, то все було добре…деякі каші навіть сподобались
.
При виборі їжі до уваги потрібно брати ще й те, що у Норвегії не дозволяється розводити кострище де душа забажає… тому їжу потрібно буде готувати на газу…котрий треба було купувати в перший день, та возити весь похід на собі. Тому , чим швидше вариться їжа, тим менше газу потрібно купувати , та возити.
Отже -зло не зло, а їсти щось треба)
В більшості раціон складався з: брикетованих супів, сублімованих каш, вівсянки із згущеним молоком, мівіна пюре та макарони, каша кус-кус… з основного харчування у учасників групи ще підгледіли сало, сушене м’ясо, та сушені овочі для борщу, все ж таки національне блюдо, без нього ні як
. В загалі раціон у всіх в групі більш менш був однаковий.
Для зручності їжу розфасували у різні пакети, та розбили по днях.
У Норвегії купували хліб, овочі, фрукти та щось солодке. Декілька порад: якщо Ви бажаєте не витрачати зайвих грошей шукайте продукти з надписом first price наприклад: звичайний хліб коштує 30 крон ~ 90,6грн, в той же час first priсe 6-8 крон ~18-25грн, його не так легко знайти у деяких магазинах, однак краще спитати, бо ми проїхавши пів Норвегії не знайшли його тільки в одному магазині. Питання води в Норвегії практично не стоїть, тому що практично на кожному кроці джерела. В магазинах асортимент води дуже невеликий та середня ціна становить 27-30 крон за 1,5 літра мінеральної води є і там first priсe приблизно 9 крон, з солодкого купували печиво Марія 6-8 крон та джеми в пластиковій банці ціна 16 крон за 1кг. У Норвегії дуже смачний сир, це мабуть єдиний продукт, що коштував дешевші ніж в Україні 50крон за 1кг (150грн), в нас такий сир коштує понад 200грн за 1кг, також купували рибні консерви по аналогічним українським цінам.
Крім основної їжі усі ще брали якісь «шняжки» або «допінг» який злісно з’їдався на протязі дня, або коли залишали сили… В більшості це були цукерки або горішки, деякі узяли спортивні гелі.. важко оцінити їх на результативність, отже на смак вони досить бридкі)
Ровери.
Велосипеди були у всіх двоколісні
але різни… тому був розроблений загальний список того, що треба було брати особисто для свого байка: запасний півень, замок для ланцюга, декілька спиць, камер та інше, а що повинно бути хоча б на декількох учасників групи: мультітул, насос, замок для велосипедів, розподілялось згідно того, у кого що є в наявності.
Також велосипед повинен бути справним.
Що до мене, то ще пару років потому, в одному з походів до Грузії, з’явилось чітке правило стосовно стану велосипеду для закордонних вело походів: Якщо хоч трішечки не впевнений в якомусь вузлі велосипеда, то ліпше його замінити на новий!!!
Пам’ятайте, що поломка велосипеда за кордоном – це як мінімум зіпсований настрій, та необхідність покупки в 3 – 5 – 10 раз дорожчих запчастин. В гіршому випадку, це затримка групи, або навіть схід групи з маршруту або травмування… а щорічну відпустку всі хочуть провести з максимальнім задоволенням.
Тому влаштуйте своєму «коню» перед походом добре ТО.
Але все одно, як би ви за велосипедом добре не слідкували, а транспортування його в літаку, зборка та розборка… та цілоденні поїздки під дощем дадуть о собі знати…
Дякувати Богу, але суттєвих поломок в групі не було, пару раз пробили колесо, у зв’язку з постійною їздою під дощем частково повимивало змазку з коліс, та вже не так чітко працювали перемикачі, здається в когось заклинило вилку… Взагалі можна сказати, що несправностей в поході не було.