Вибір велосипеда. Коротко про велосипедні гальма.

Як правильно вибрати гірський велосипед, де купити дитячий велосипед,
Прихований текстпоказати
где недорого купить велосипед on-line, как выбрать велосипед подростку, женские велосипеды - чем они отличаются. Где лучше купить велосипед, цены на велосипеды, как купить велосипед б.у. Почему велосипед лучше покупать в специализированном магазине. Какая гарантия на современные велосипеды. Чем отличается шоссейный велосипед от кроссового - ответы на эти и многие другие вопросы вы найдёте в этом форуме

Аватар користувача
ВелоКиїв
*********
Повідомлень: 2477
З нами з: 9.11.06 21:51
Звідки: "ВелоКиїв" м.Київ,вул. Комбайнерів, 3-а
Контактна інформація:

Вибір велосипеда. Коротко про велосипедні гальма.

Повідомлення ВелоКиїв » 5.4.16 10:19

Вибір велосипеда. Коротко про велосипедні гальма.

"Гальма придумали боягузи", так часто жартують більшість, але ті, хто багато катають на байках, знають, що гальма це не тільки безпека, але і можливість більшого контролю над велосипедом, що відповідно дає більше можливостей при катанні на велосипеді.

Тому гальма є одним з найважливіших компонентів велосипеда, і вибір велосипедних гальм дуже важливий момент в процесі вибору велосипеда.

Зображення

Існує досить багато різних типів велосипедних гальм - барабанні (так званий ножні гальма на Сітібайки), о́бідні: V-Brake, mini V-brake, кантилеверні гальма, о́бідні гідравлічні гальма, дискові механічні та гідравлічні гальма. Це не враховуючи деякі взагалі екзотичні варіанті і того, що зазначені типи гальм мають ще й підвиди. Але, купуючи свій перший велосипед, майбутні велосипедисти зазвичай стикаються лише з трьома типами - дискові механічні гальма, дискові гідравлічні гальма і о́бідні гальма V-Brake (вібрейки). У відмінностях між ними ми і спробуємо розібратися в цій статті.

В інеті є дуже багато різноманітних статей про гальма, тому про побудову велосипедних гальм і принципи їх роботи я писати не буду - це є як в технозоні, так і в FAQ-е. Коли ж мова заходить про різницю між гальмами, то виявляється, що є безліч помилок, народжених як застарілими статтями з давно неактуальною інформацією, які дружно копіюють не розбираючись багато сайтів, так і порадами некомпетентних товаришів, а то і просто відвертим маренням, яке поширюють по форумам і бложикам деякі «гуру».

Почнемо з о́бідних. Вібрейки мають досить просту конструкцію і тому досить низьку вартість. Всупереч досить поширеній думці, сили гальмування хороших V-Brake вистачить абсолютній більшості велосипедистів. Якщо ж мова йде про спорт, екстремальні дисципліни або затяжні гірські спуски, то їх не вистачить, але на велосипеди такого використання вібрейки вже давно не ставлять.

Зображення

Дискові механічні гальма, всупереч поширеній думці, працюють приблизно на рівні вібрейків і також є долею недорогих велосипедів. Майже всі виробники перестали випускати дискову механіку високого рівня - виняток хіба що Avid BB7, який гальмує вже майже, як гідравліка, але і коштує навіть дорожче деяких моделей гідравлічних гальм.

Зображення

Дискові гідравлічні гальма найбільш прогресивні з того, що зараз є на ринку. У них найбільша потужність і найкраща модуляція, але вони і найдорожчі в виробництві. А для більшості людей, які катають по вихідним без фанатизму, їх можливості надлишкові.

Зображення

Якщо у вас бюджет дуже обмежений, то я б радив взяти велосипед на вібрейках. Цей тип гальм найдешевший і при інших рівних велосипед на V-Brake буде дешевшим, ніж велосипед з дисковими гальмами. Хоча вібрейки стрімко йдуть в минуле, і дуже ймовірно, що через пару років вони взагалі зникнуть з ринку.

Дискова механіка по роботі майже не відрізняється від вібрейків, а деякі дешеві моделі працюють куди гірше (а на ашанбайках часто взагалі не працюють ніяк) ніж дешевші вібрейки. Але у дискової механіки все-таки є деякі переваги - якщо ви захочете мати потужні гальма (тобто дискову гідравліку), але грошей на них не вистачає, то в майбутньому замінити механіку на гідравліку можна просто замінивши самі гальма. А ось якщо ви захочете перейти з о́бодних гальм на дискові, то вам доведеться замінити втулки (а це тягне ще і заміну спиць і роботу механіка по переспицюванню), що виллється в солідну суму.

Так само всі дискові гальма, тобто і механічні в тому числі, краще працюють в бруді або в снігу. Якщо ви допускаєте можливість катати в будь-яку погоду, то варто брати дискові гальма.

Зображення

Дискові гідравлічні гальма найкращі за якістю роботи, і єдиний їхній недолік - це ціна, але останніми роками вона суттєво впала і різниця між ними і іншими типами гальм вже не така велика. Саме тому на всіх сучасних велосипедах не тільки високого, але і середнього рівня вже відразу комплектується саме цей тип гальм.

Тепер хочеться розвінчати декілька міфів:

1. Дискові гідравлічні гальма не надійні. Так, справді, спочатку у багатьох виробників дискових гальм бували проблеми з якістю. Зараз же у всіх пристойних виробників гальма цілком надійні.

2. Дискові гідравлічні гальма важкі в обслуговуванні. Так, прокачування гідравлічних гальм вимагає деяких навичок і устаткування, і це складніше, ніж обслуговування вібрейків.

Зображення

Але цю процедуру потрібно робити дуже рідко - кому раз на рік, а тим, хто катає трохи і тільки в гарну погоду, то раз в декілька років. Взагалі любителі такого аргументу мені нагадують фанатів радянського автопрому, які беруть новий жигуль за ціною більш якісного авто тільки тому, що запчастини дешевші. Ви купуєте велосипед щоб кататися, а не ремонтувати його :)

3. Зачепившись за щось гідролінією дискового гідравлічного гальма ,можна порвати її і залишитися без гальм. Тому цей тип гальма не підходить для туризму. Звичайна міська легенда - на дискової гідравліки їздять уже десяток років, а в усьому світі випадків розриву гидроліній за цей час одиниці. Екстремали катають даунхіл і фрірайд, і не бояться, а вже у них можливостей порвати гідролінію куди більше, ніж у туристів.

4. Дискові гальма не підходять для туризму, так як через них не можна поставити багажник. Раніше це була істотна проблема, але зараз і туризм змінився, і все більше людей катають без здорових баулів. Та й нові гальма вже менше вилазять за раму (а багато з них взагалі втоплені в неї). До того ж виробники багажників підметушилися, і нові моделі багажників сумісні з дисковими гальмами.

Зображення

Ось темка про встановлення багажника на велосипед з дисковим гальмом.

5. О́бідні гальма завжди гірше дискових і взагалі ні на що не здатні. Таку думку поширили через те, що гальмівні колодки, які йдуть в комплекті практично з усіма вібрейками не дуже хорошої якості. Варто їх тільки замінити на більш якісні, наприклад трикомпонентні гальмівні колодки , як відразу вібрейки починають гальмувати нормально.

6.Вібрейки не гальмують в мокру погоду. Причина помилки та ж, що і в попередньому випадку.

7. Обода коліс з о́бодними гальмами швидко стираються і їх треба замінювати. Так, обода мають свій ресурс, але якщо ви не їздите по бруду з абразивом, то цих ободів вам вистачить на десятки тисяч кілометрів. Хоча в разі затяжного спуску з гори по бруду з дрібними камінчиками, обода можна вбити досить швидко.

Ну і наостанок пару практичних порад:

1. Якщо ви купили велосипед з V-Brake, то варто відразу замінити колодки на більш якісні. Стандартні, як я писав вище, гальмують так собі, а заміна їх на трикомпонентні дасть величезне поліпшення якості гальмування.

Зображення

2. Якщо ви досить важка людина - за 100 кг, то краще взяти дискові гідравлічні гальма. Якщо ви сильно за 100, то я наполегливо рекомендую саме цей тип гальм.
Зображення
Зв'язок: (044) 599-02-26, 599-09-45, 227-33-99 Майстерня: (044) 331-80-90
Графік роботи: влітку: 10-20 (сб: 10-19 / нд: 10-18) взимку: 11-19 (сб: 10-18 / нд: 10-17)

Повернутись до “Вибрати велосипед - як купити велосипед: дитячий, гірський, жіночий, міський”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 2 гостей