Повідомлення Trion » 6.10.23 23:53
Гревел - універсальний велосипед для туризму, покатеньок all around і B2W. Прийшов на заміну гібриду, бо аммо вилка там все одно не працювала належним чином. Для туризму та комьютінгу рідко потрібні злі шини 2.2-2.35", хоча люди буває і роблять з нього монстр-кросс, відповідно залишили вужчими задні пір'я і зберегли можливість встановлення кривошипів з шосейним Q-фактором, що на дальніх дистанція краще для колін. Дропбар скоріше данина моді щоб замилити очі публіці новинкою, шосейно-гравійні дуали значно дорожчі за комплект манеток і гідравлівки під флетбар. З мого досвіду, на круїзних швидкостях до 30 км/г дроп жодних переваг не має, обмотку легко пошкодити просто притуливши велосипед до стіни, нижній хват не назву зручним, а вище 40 км/г їзджу рідко, де різниця в аеродинаміці стає більш помітною. Коротше по довжині кермо обмежує оперативну маневреність на складних ділянках, зате суттєво зменшує бічні габарити та по місту на ньому їхати легше в трафіку чи по вузькому узбіччю. В спокійному темпі проїду, мабуть, все, крім Карпат по бездоріжжю, проте є певні сумніви, чи буде поїздка по тому ж Трахтемирову чи Півдню на ньому комфортною, бо все це на межі технічних можливостей незважаючи на численні відоси свідків святого гравійника, що на ньому можна робити все. Основний плюс, як для мене, простота обслуговування.
Його зазвичай не люблять ані племінні шоссери за вагу та кастровані швидкісні можливості, ані мтбшники за естетику та скромний потенціал на бездоріжжі.
МТБ традиційно вважався ледь не єдиною альтернативою тим, хто прагнув кататися поза межами асфальту, бо циклокрос то сильно на любителя, а шосе...
На МТБ рідко можна знайти таку кількість бонок та кріплень на рамі для встановлення аксесуарів для дальніх подорожей. Більші зазори в рамі, великі шини з'їдають дрібноту та пральну дошку, але потрібно встановлювати широкі кривошипи, якщо є певні проблеми з колінами, це може виявитись незручним. Хоча комусь і фетбайк нормально заходить, де q-фактор як у вершника на вгодованому коні.
Сучасні жорсткі рульові стакани та вилки з кінськими розмірами ніг забезпечують миттєвий зворотній зв'язок на кермі. МТБ можна покласти будь де та притулити до чого завгодно, барендам або нічого не буде, або коштують три копійки. Все, що на кермі - ніби дитячий конструктор, одне зняв, інше поставив, налаштував і поїхав. Це зручно та швидко.
Але на тривалих дистанціях по рівному на ньому пипець яка тоска їхати з розставленими широко руками. В обслуговуванні та догляді дорожчий та потрібно регулярно уважно стежити за технічним станом, сучасні амортизаційні системи зроблені на межі можливостей, завтик з регламентом ТО може потягнути з гаманця велику суму, та і сам сервіс не дешевий якщо робити в перевірених майстернях.
Багато сучасних рам вже не мають можливості встановити дабл і тим паче тріпл, якщо плануються навантажені поїздки з багажом, бо не всі здатні заламувати кардан кілька годин поспіль, тому щоб отримати великий діапазон передаточних чисел доведеться обирати недешеві системи 1*11/1*12 з великими сковорідками на касеті, що створює додаткові проблеми, по-перше, касети і перемикачі з таким малим кроком більш прискіпливі до геометрії та співосності роликів перемикача касеті, особливо у випадку 12 шв, по-друге, щоб закинути ланцюга на 50-51Т зірку, ролику перемикача потрібно відійти далеко від вісі заднього колеса, що створює великий важіль, який буває гне або навіть виламує півня, особливо, коли байкер забуває правильно налаштувати або вчасно доглянути муфту на перемикачі.
Зате МТБ їде всюди, це його перший і не останній плюс. От тільки чи так багато людей цим насправді користується?