Всі ми пам’ятаємо, як щорічний київський Bike2Work непомітно переріс у грандіозний Велодень. Але це все одно різні речі, тому є пропозиція відновити Bike2Work, і почати якраз під закриття велосипедного сезону – восени.
Перший раз – середа, 22 вересня.
Загалом у цей день святкують День без авто. Це міжнародне свято, навіть не знаю, якої країни, але щороку все більш популярне.
У цей день прихильники їдуть на роботу на велосипеді, на роликах, ідуть пішки, або хоча би їдуть на громадському транспорті. Словом, відмовляються від машин.
(В умовах зміни клімату і глобального потепління, ідеями яких я зараз захопилася, це – просто ідеальне свято
Я обрала цей день, щоб почати. У майбутньому Bike2Work може бути ні до яких днів не прив’язаний.
Ідея Bike2Work
Просто покататися усім разом, відчути, що велосипедисти у Києві є, і ми не одні.
Це може бути висловленням своєї велосипедної позиції, а може бути просто великою спільною «покатушкою».
Це не акція, і ніхто не буде на ній піаритися (хіба що ми готуємо однакові плакати для бажаючих повісити собі на кермо знак «Bike2Work»). Тобто, певна централізація є, але вона займається тільки плакатами.
Ну, і я ще повідомлю про це журналістам, але вони і без мене мають право це знати.
Як має проходити Bike2Work
Як завжди
Всі просто їдуть велосипедом на роботу. Кому на 9:00, кому на 10:00, кому взагалі в обід.
А ввечері їдуть назад.
На кермо можна прикріпити плакатик Bike2Work, який я зараз шукаю, де роздрукувати у достатній кількості.
Також є подібний плакатик на багажник або на рюкзак, він трохи більший.
Ще будуть наклейки «Велосипедом на роботу», наприклад, на раму.
Не забувайте вітати зустрічних Bike2Worker-ів та велосипедистів загалом.
(Бо мені іноді здається, що ви мене ігноруєте. Хлопця, з яким я їду, вітаєте – а мене ні. Може, він симпатичніший?
).
Символіка Bike2Work
Колір Bike2Work – неоново-жовтий.
Тому що майже у всіх є такі жилети, і тому що це помітно.
Символ Bike2Work – велосипедист на велосипеді Синім по жовтому.
Дякую тим, хто цей символ розробив свого часу – тепер спробую це поновити.
Сайт Bike2Work – форум «Велокиев». З часом спробую реанімувати безпосередньо сайт Bike2Work, але поки що не знаю, для чого він потрібен.
Розповсюдження інформації через сайти, блоги, твіттери, фейсбуки, вконтакті, інші соціальні мережі, у коментарях – вітається.
Бюджет
У результаті нездоланних бюрократичних обставин ми вирішили відмовитися від зовнішнього фінансування Байк2Ворк.
Проблема у тому, що для того, щоб отримати гроші, потрібно вирішити багато питань із рахунками, оплата через банк, купівля паперу в одному місці, файлів в іншому і т.д.
Я думаю, переваги без фінансування усе-таки є:
По-перше, кожен може сам собі надрукувати наклейку "Байк2Ворк" на велосипед, і це, можливо, навіть зручніше, ніж їхати в магазин (якщо туди не треба).
По-друге, багато наклейок і плакатів можуть лишитися у магазині, і ніхто їх не забере, а гроші на них уже будуть витрачені... Неприємно буде.
У додатках до однієї з наступних відповідей є плакати для цьогорічного Байк2Ворк, і не тільки плакати, а ще й якийсь файл ГІФ, який можна встановити у себе на сайті.
Хто не має кольорового принтера - зверніться до мене, я допоможу роздрукувати, скільки треба (тільки забирати плакати самостійно в центрі або на метро Дружби Народів).
Раніше у розділі "Бюджет" було написано таке:
Ми попросили 1 500 гривень на наклейки і плакати у координатора волонтерських програм ООН. Ці гроші нам повернуть тільки після акції. (А може, і не повернуть, якщо ніхто не приїде).
Якщо когось цікавить детальний опис, скільки ми грошей на що витратимо – прошу, питайте, я все розкажу.
Не хочу, щоб потім говорили, що я або ще хтось на цьому заробляє.
Майбутнє Bike2Work
Є ідея продовжувати Bike2Work щотижня, як це роблять, скажімо, у Колумбії.
У їхній столиці Боготі кожної неділі закривають центр міста з 9 до 14 під так звану Ciclovia (від слова «колесо»). Під час Цикловії в центрі можуть кататися тільки велосипедисти, ролери, ходити пішоходи – і ніяких машин.
І це в місті, яке знаходиться направду в горах, де купа автобусів і машин, і де мешкає 7 мільйонів людей. Тобто, умови в місті ще гірші, ніж у нас.
Але то був вступ, тепер у справі: є пропозиція обрати якийсь день тижня і їздити в цей день на роботу велосипедом.
Щоб була якась спільна цікавов ідея – можна започаткувати ранкові вело-зустрічі із кавою десь у центрі.
Наприклад, з 8 до 9 (хто коли приїде) велосипедисти відмічаються у Маріїнському парку або на Майдані Незалежності. Із собою мати термос із кавою/чаєм і якийсь бутерброд або тістечко. Всі зустрічаються, діляться сніданком, п’ють каву і їдуть на роботу. Назвати це «Велосніданок»
День тижня може бути середа або четвер, але щоб це не перетиналося із іншими заходами, які тут організовують і які мають циклічність.
Що ви про це думаєте?
Тепер питання-відповіді, які ми самі придумали, і самі відповідаємо.
Чи не краще зібратися усім в одному місці і там разом поїздити?
Ні, не краще. Така процесія або мітинг призведе до того, що в одному місці збереться натовп велосипедистів, який заважатиме іншому транспорту.
Не будемо змушувати людей спізнюватися через нас на роботу.
А маленьку колону можна?
Маленьку – можна. Хто хоче їхати на роботу в компанії – публікуйте на форумі свій маршрут і хронометраж, шукайте колег, домовляйтеся про місце зустрічі.
Цей механізм відпрацьований на «Велодні», тому проблем бути не повинно.
Хто організатори акції?
А що, щоб просто поїхати зранку на роботу на велосипеді, потрібен організатор?
Організатор – той, хто веде колонну, до якої ви захочете приєднатися.
Це законно?
Це не акція і не мітинг. Ми всі просто їдемо на роботу. Тому все законно.
Але для 22 вересня ми додатково сповістимо про це київську владу (про всяк випадок, щоб вони без істерики, і т.д.)
Що ви про все це думаєте?
Висловлюйте думки, тому що ви можете бути такими самими організаторами, як і ми. Обговорюймо. :^: