За велосипеди не скажу, якось особливо не скрипіло, а в автомобілі з таким пару разів стикався. Скрип залежить від матеріалу колодок. Заміна колодок допомагає. А іноді просто заб'єш на той скрип - з часом само проходить. Буває, по сухій погоді скрипить, а проїдешся в дощ - попускає. Буває - навпаки... Не морочусь з тим сильно - головне, щоб гальмувало адекватно. Якщо колодки нормально рухаються, не підклинюють, без перекосів прилягають до диску (то видно по самих колодках) - не парся. На крайняк - змочи колодки водою, швидше всього - скрип пройде на якийсь час. Міняти колодки через таку дрібницю на нові - ну не знаю, шкура вичинки не стОїть. Хоча... якщо хочеться перфекціонізму...
А, є ще момент - може диск десь бути погнутий. Також скрипить, бо колодки гуляють при гальмуванні. То просто перевірити - крутиш колесо і дивишся, чи диск не б'є. Ще може скрипіти, якщо тормоза гідравлічні і в системі є повітря (на механіці також проявляється, якщо тросик тормоза десь затирає). Фокус в тому, що колодки притискує до диска не повноцінно, а спочатку просто притуляє, тормозного зусилля ще нема, а колодка вже торкається диска, тормозити не тормозить, а "музика" вже є. Може ще такий скрип бути в тормозах, де рухома колодка тільки одна, вона притискується до диска, дальше диск деформується і притискується до другої колодки (якої, блін, тільки фігні не придумають ради маркетингу і зниження собівартості

, навіть на автомобілях таке гавно часом ставлять). Там скрип генетично вроджений, тому що диск деформується, не лічиться ніяк, хіба що ставити якісь зовсім м'які органічні колодки. Або викинути тормоза. Або їздити як є, воно все-одно гальмує (правда, колодки зношуються нерівномірно, одна швидше, друга повільніше, але то таке).