Сторінка 1 з 1

Шатуны SRAM XX и Q-factor

Додано: 21.3.12 20:01
maxxxym
Хочу уточнить у гуру велоспорта на что будет влиять этот самый Q-factor.
У ХХ есть аж три варианта с Q-factor (Q156, Q164, Q166)
Что такое Q-factor я уже нагуглил, но ничего более толкового, про то как он влияет на педалирование не нашел и как правильно его подобрать.

Какой наиболее оптимальный?
Может можно как-то просчитать этот Q-factor для человека?

Re: Шатуны SRAM XX и Q-factor

Додано: 27.3.12 02:07
gylka
Наскільки розумію, то у кожного ідеальний ку-фактор індивідуальний (залежить від ніг, ширини тазу і т.д.), але для абсолютної більшості він все рівно менше 150, тому і стараються його зменшити. Як впливає на педалювання - сам можеш уявити розставивши ноги ширше або вужче. В більшості випадків більший від ідеального ку-фактор не дає ідеально колінам ходити, м"язи не під оптимальним кутом на ногах працюють і т.д. Кількісно порахувати втрату цих 0,000476% ефективності звичайно по-нормальному не вийде. :)
Про ХХ і взагалі МТБ, то ку-фактор по суті визначається шириною МТБ покришки і грязевим зазором у рами. 156 у спец.версії ХХ - це тільки для деяких рам у яких дуже вузько пір"я розташовані. 164, 166 - підходять для абсолютної більшості МТБ-рам.
На шосе покришки вузькі, тому там ку-фактор можна зробити менше. Є і 130мм.

Задачі підбирати шатуни за ку-фактором як правило не стоїть (ніколи не чув щоб за ним обирали :) ). Обирають шатуни по іншим параметрам (ціна, вага, колір, тип) і катаються вже з тим ку-фактором який виходить, так як він у них приблизно +- однаковий в районі 175мм.
Коли анатомічно визначається, що ку-фактор замалий (тобто коліна при їзді дивляться зовні, при правильно виставленій посадці по іншим пунктам) то продаються такі проставки для збільшення ку-фактору
http://screencast.com/t/mAE6YrS2g
Під спойлером значення q-фактора деяких шатунів для МТБ і шосе:
Spoiler
Show
МТБ
Зображення
Шосе
Зображення