Вугільні розломи (01.10.2016)

Для опису покатньок та походів, що можуть стати еталоном
Аватар користувача
Ul@senko
Кращий Органiзатор Покатушок Сезонiв 2012 - 2017
Кращий Органiзатор Покатушок Сезонiв 2012 - 2017
Повідомлень: 14973
З нами з: 2.4.10 22:07
Стать: жін
Звідки: Київ (Нивки, Сирець)

Вугільні розломи (01.10.2016)

Повідомлення Ul@senko » 9.12.16 22:14

(звіт на Конкурс походів "Глобус України - 2016")
Метою радіальної поїздки біля м. Олександрія, Кіровоградська (Кропивницька) область стало бажання познайомитися з вугільними розрізами: кар’єрами, де добувають вугілля відкритим способом.
Дата проведення – 01.10.2016 р.
Дистанція 143 км, набір висоти 1155 м, скидання висоти 1175 м.
Склад учасників: Женя, Аня, Лариса, Саша, Богдан, Олексій, Коля
Зображення
Нитки маршруту
- запланована: http://www.gpsies.com/map.do?fileId=uurprirxtqdmfvkw
- реально пройдена: http://biketrack.in.ua/vugilni-rozlomi.html
Бюджет поїздки:
- квитки 200 грн (плацкарт)
- харчування 100-200 грн (вечеря в піцерії)
- поточні витрати (вода, вуглеводи) 50 грн
Фотоальбом: https://plus.google.com/photos/10381876 ... 9687976193

Нічна Олександрія зустріла теплим повітрям
Зображення
і молоддю, що під ранок була вже така, як треба.
Закупляємося у цілодобововому АТБ, снідаємо на заправці і, щойно зарожевіло на сході, вирушаємо по треку.
Сінгл по залізничному насипу у світлі ліхтарів - просто казка (дуже дякую Олександру за покращення :molba: )
Зображення
Головне було вчасно зупинитися, адже дорога закінчується прірвою і опорами мосту
Зображення
Доки спустилися вниз - вже геть світло стало. Насолоджуємося стежками вздовж Інгульця
Зображення
Щойно досягли Байдаківського розрізу
Зображення
з-за обрію виглянуло жовтогаряче світило
Зображення
Зображення
Байдаківський вугільний розріз.
В 1929 році в Олександрії та її околицях почала роботу геологорозвідувальна партія Українського геологічного управління. Вона виявила в заплаві Інгульця великі поклади бурого вугілля. В окремих місцях вугільні пласти досягали 70 метрів товщини. Через два роки тут почалося будівництво Байдаківська вуглерозрізу. Це був перше велике вугільне підприємство міста. Його будували тисячі землекопів. Будували практично голими руками. Так, землю в відвали вивозили кіньми на грабарках зі знімними боковинами. Зараз, після проведення рекультивації, це дачні ділянки і велика водойма, в якому вода ніколи не цвіте.
Дачі на околиці Марто-Іванівки порадували осінніми барвами
Зображення
і смачнючими яблуками і грушами (фоток нема, не до них було :D ).
Інший берег Байдаківського - міні-Заліщики
Зображення
Зображення
А на березі - город мінімаліста :mosking:
Зображення
Олександрійські околиці переважно вже занурилися в осінні фарби
Зображення
Зображення
Головківський розріз
Зображення
Зображення
Відвали нагадують якихось фантастичних динозаврів, що, нахилившись, п`ють воду
Зображення
Після розлому їдемо кам`яною дорогою у жовтому тунелі
Зображення
Верболозівський розріз
Зображення
Зображення
Протилежний берег - наче з іншої планети
Зображення
Зображення
Верболозівський (Семенівсько-Головківський) вугільний розріз.
Він став до роботи в грудні 1952 року, і його потужність в кілька разів перевищила потужність найбільшого на той час Байдаківського розрізу. Для розкриття вугільних пластів тут використовували транспортно-відвальний міст продуктивністю 2.5 тисячі кубометрів породи на годину. На видобутку працювали потужні роторні екскаватори.
На околиці Олександрійського
Зображення
ранковий серпанок розсіявся, і пригріло сонечко
Зображення
Руїни ТЕЦ вражають масштабністю: ракетоподібні труби ще стоять
Зображення
а от приміщення виявилися не такими живучими, і наразі нагадують жертв землетрусу :duma:
Зображення
Руїнами бігали якісь люди. Що вони там шукали - лишилося загадкою
Зображення
Дамба вже старенька, втім її підтримують
Зображення
Вода у Бешці бридко-зелена :bad:
Зображення
З іншого боку дамби (у водосховищі) це не так помітно
Зображення
Тріумфальна арка колись вражала красою, наразі від неї лишилися уламки :(
Зображення
Декомунізація торкнулася і будинку культури (вінок ще лишився, а от серп і молот знято)
Зображення
Дорога на с.Веселе - переважно автобани у полі або посадці. Задоволення 148% #crazy_pilot
Зображення
Мммм..Морозівський. Чи не найгарніший з усіх розрізів :inlove:
Зображення
Зображення
Морозівський вугільний розріз.
Розроблено в 1970 році. Найпотужніший серед інших (2,5 мільйона тон вугілля в рік). У 2004 р. видобуток зупинився через фінансові проблеми підприємства, яке вирішено ліквідувати. Через залитий водою кар'єр проходив величезний транспортно-відвальний міст. Він трофейний, привезений з Німеччини по завершенню Другої Світової Війни, де працював аж з 1929 року. При спробі демонтажу впав на бік, де так і лежить під водою. Вся решта техніки розпилено на метал.
На жаль, великої техніки (транспортно-відвальний міст і роторний екскаватор) вже не лишилося, втім сам розріз не розчарував: піщані гори, дивовижна лазурна вода і тиша-спокій навкруги
Зображення
Зображення
На точці повороту ще лишилися спогади про величаве минуле
Зображення
Зображення
Втім час невблаганний..
А між тим час обіду наближається, мчимо до магазину
Зображення
Тру-ля-ля, обід. Ну що ж, знищуємо запаси під величезним дубом Вімберга
Зображення
Зображення
і крутимо у жовтогарячі далі
Зображення
На берегах рекультивованого Бандурівського розрізу
Зображення
нас атакують мошки (я їх знаходила на собі навіть після фінішу %) )
Зображення
Протопопівський розріз - невеликий, з берегами, схожими на кекс :p
Зображення
Зображення
Протопопівський вугільний розріз.
Розроблений у 1976 році, потужність 800 тисяч тон вугілля на рік. Нині законсервований з можливістю відновлення.
Срібне озеро - невеличка і порівняно неглибока водойма (до 10 м), бувший гранітний кар`єр
Зображення
Зображення
Зображення
Качєлька. Як тут проїхати мимо?? Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Костянтинівський розріз - десерт всієї поїздки - так просто не дався, втім ми були невблаганні і таки надибали стежку, за що і були винагороджені
Зображення
Костянтинівський вугільний розріз.
Найновіший розріз, запущений у 1987 році. До останнього часу Костянтинівський розріз залишався єдиним діючим вугледобувним підприємством Олександрівського буровугільного комплексу, проте з 2010 р. не працює. Тут можна побачити законсервований 16-ковшовий роторний екскаватор ЕРШРД-5250 масою 4100 т, висотою понад 30 м з конвеєрною стрічкою довжиною 190 м., а також німецький багатоковшовий ланцюгової екскаватор TAKRAF.
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Втім мандрувати тут треба обережно, оскільки в наявності є охоронці.
Трохи інформації для розуміння масштабів…
На останніх фотках - роторний Азовмашівский ЕРШРД-5250 і німецький ланцюговий TAKRAF ERS 1120, 1997 року випуску, який, до речі, продають. Нікому не треба?
Так ось у TAKRAF ERS 1120 є старші брати:
-роторний MAN TAKRAF RB293, більш відомий як Bagger 293, 1995 р.в., занесений в Книгу рекордів Гінеса як найбільша машина в світі.
-Bagger 288, 1978 р.в., який поступається 293-йому лише в довжині, але все ж він в 3 рази більше тих, що стоять на Костянтинівському розрізі. За день Bagger 288 може добути і завантажити до 240 тисяч тон вугілля (приблизно 2400 вагонів). Уявіть собі яму розмірами з футбольне поле і глибиною в 10-поверховий будинок. Ось таку він вириває за день!
Екіпаж складає 4 особи..
Зображення
Пересувається німецький супергігант досить повільно, його максимальна швидкість - 0,6 км / год.
І так, тягають їх не лише по кар'єру ...
Коли в 2001 році Баггеру 288 треба було переїхали з одного кар'єра до іншого (відстань між якими - 22 км), на це пішло цілих три тижні.
Зображення
А ось що буває, якщо на шляху випадково трапляється бульдозер:
Зображення
Зображення
Зображення
А бульдозер – то всього лише Caterpillar D8R масою 37.5 т
Після кар’єру Льоша на ободі
Зображення
А трохи згодом починається соняшникове пекло :crazy:
Зображення
Через відсутність дороги на полі втрачаємо дорогоцінний час, і після Запоріжжя вже їдемо з ліхтарями.
Втім дорога чудова: рівні польові автобани, ще і вниз, тому особливого дискомфорту не відчули.
Піцерія на фініші порадувала адекватними цінами і смачним меню.

Отже, мрію, якій було майже три роки, втілено, за що дуже дякую Сашку, Колі, Ларисі, Олексію, Богдану і Жені.
Місцевість однозначно цікава, впевнена, що квитки в Олександрію куплено не востаннє :roll: ..

Відео з маршруту (автор AlexGer)
phpBB [media]
Краще зноситися, аніж заіржавіти.

Аватар користувача
mandrivnik
*
Повідомлень: 39
З нами з: 14.8.15 05:02
Skype: polyanko_victor
Стать: чол
Звідки: Київ (Березняки)
Контактна інформація:

Re: Вугільні розломи (01.10.2016)

Повідомлення mandrivnik » 14.12.16 05:46

Дякую за розповідь про мої рідні місця! Сам я родом з Олександрії, тому ці фото і описи викликали в мене неабиякі теплі спогади. На Байдаківському ми й досі ходимо щоліта купатися, а Морозівський я ще пам'ятаю не затопленим, коли по дну великого кар'єру тягали вугілля вагончики, що у порівнянні з роторним гігантом здавалися мурахами.

Аватар користувача
Ul@senko
Кращий Органiзатор Покатушок Сезонiв 2012 - 2017
Кращий Органiзатор Покатушок Сезонiв 2012 - 2017
Повідомлень: 14973
З нами з: 2.4.10 22:07
Стать: жін
Звідки: Київ (Нивки, Сирець)

Re: Вугільні розломи (01.10.2016)

Повідомлення Ul@senko » 14.12.16 23:58

Дуже шкодую, що вчасно не втілила цей задум, коли ще техніки було більше.
Але загалом тема розрізів розкрита не повністю, наступного разу треба буде більше часу на них виділити (особливо на Морозівський і Костянтинівський)
Краще зноситися, аніж заіржавіти.

Аватар користувача
mandrivnik
*
Повідомлень: 39
З нами з: 14.8.15 05:02
Skype: polyanko_victor
Стать: чол
Звідки: Київ (Березняки)
Контактна інформація:

Re: Вугільні розломи (01.10.2016)

Повідомлення mandrivnik » 15.12.16 05:22

До речі, за цей рік я вже вдруге читаю про веломандрівку по кар'єрах навколо Олександрії. Першу розповідь побачив тут: http://www.mandry.ck.ua/%D0%B2%D0%B5%D0 ... %BA%D0%B8/ (зокрема друга половина звіту). Можливо вам це стане в нагоді для коригування маршруту, бо там теж є цікаві речі.
А ще, кілька кілометрів північніше "Соняшникового пекла" є єдиний на Олександрійщині діючий зоопарк.

Аватар користувача
Ul@senko
Кращий Органiзатор Покатушок Сезонiв 2012 - 2017
Кращий Органiзатор Покатушок Сезонiв 2012 - 2017
Повідомлень: 14973
З нами з: 2.4.10 22:07
Стать: жін
Звідки: Київ (Нивки, Сирець)

Re: Вугільні розломи (01.10.2016)

Повідомлення Ul@senko » 15.12.16 15:45

Дякую, полистаю. Асфальтний маршрут нецікавий (та і у страві він викладений, так, ніачом), але цікавинки і назви сіл є, отже є над чим працювати :good:
Краще зноситися, аніж заіржавіти.


Повернутись до “Велощоденник”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 3 гостей