А теперь о катафотах.
Все честно верят, что они работают. Хм, проведите простой эксперимент: поставьте 2-3 вела с катафотами (особенно красными) , отойдите на 20-30 м (с 1-2м не то пальто, сами поймете почему) и посветите на них мощным фонарем. Результатам будете удивлены или шокированы.
Спойлер- на рынке туева куча катафотов, которые на них только похожи, но с больших расстояний ничего не отражают.
Причем в наших широтах их 50/50. Все дело в качестве прессформы литья- неровности граней призм. Они должны быть идеальными (!!!), чем могут похвастаться очень немногие производители. И с расстояния вытянутой руки этого не видно (скорее наоборот, чем он ярче на малом расстоянии, тем хуже).
1) Катафоти з пластиковими призматичними дзеркалами - це технологія 50+-річної давнини.
Зараз є значно кращі за характеристиками світлоповертаючі плівки, які можна наклеїти на будь-яку поверхню ровера (а також багажника, шолома, взуття).
Ось тема про них:
https://velokyiv.com/forum/viewtopic.php?f=52&t=64397
Подивіться на велосипед з тилу - ви побачите багато місць, куди можна наклеїти плівку. Окрім труб рами, це можуть бути труби багажника, внутрішня поверхня заднього ободу, втулка, топталки, шатуни, крило - все що хоч трохи видно з машини (прямо та під невеликим кутом).
В веломагазинах також є декоративні наліпки, надруковані на таких плівках.
Трохи гірші за плівку (але все одно кращі від пластикових катафотів) світлоповертаючі стрічки з тканини на сумках та одязі.
2) Але.
Правильно налаштовані фари автомобіля висвітлюють лише нижню частину фігури велосипедиста на ровері.
Це не погано і не добре, просто так є. Тому "елементи підвищення помітності" треба розміщувати не аби як, а з урахуванням особливостей роботи фар.
Тобто - всі світлоповертаючі (пасивні) елементи мають бути в нижній частині ровера, активні (маяки/"блималки"/габарити) краще працюють в верхній (не освітленій) частині фігури, наприклад на одязі, на рюкзаку, на шоломі.
Звісно ж, навпаки теж можна, але помітність велосипедиста на дорозі буде трохи гіршою.