Холодний Яр - день 3
Додано: 2.7.04 12:23
Фото
http://fotobum.kiev.ua/thumbnails.php?album=34
Експедіція у Холодний Яр.
Звіт.
Епіграф.
Нас горстка, але ми сильні нашою любов"ю до України.
(Микола Міхновський)
Ми починаєм битву за Вкраїну
...
Ми в Україні хворі Україною,
На Україні в пошуках її.
(В. Симоненко)
Воїнам дороги, Слава!
(Юрій Моссоковський)
Учасники: Ольга Наковалова, Віктор Загреба, Микола Кільчевський
Час проведення: 25-27 червня 2004 року.
Мета: ознайомлення з місцевістю, з визначними місцями, встановлення зв"язків з актівистами місцевого історичного та етнографічного руху, з"ясування перспектив відвідання цих місць київськими байкерами, умов руху, можливостей ночівлі, під"їзду та виїзду, харчування.
Пролог.
Все почалося с пошуку в Google пісні "Віє вітер, віє буйний". Пошукова машина не видала мені жодного повного тексту пісні, але серед посилань був сайт, присвячений Холодному Яру та книзі Юрія Горліс-Горського про боротьбу в цій місцевості у роки Громадянської Війни. Сайт "пішов" на ура, такий вже в мене був період. Перед цим я прочитав книгу Володимира Вінниченка "Відродження нації", яка написана дуже живо та яскраво, та давала уявлення про події тих часів в цілому в Україні так, якби це відбувалося ось тут поруч, зараз.
Книгу "Холодний Яр" (http://www.geocities.com/holodniy_yar/hist_geo.html), яка була у вордівському файлі, почав читати з екрана, але потім зрозумів, що вона варта видання у паперовому вигляді. Роздрукувавши на принтері, я відніс її у палітурну майстреню при Інституті та за порівняно невеликі гроші отримав шедевр книгодрукування. Зелений колір палітурки спочатку мені не сподобався, але потім я звик та подумав, що від найбільш відповідає змісту книги. Тим більш, тепер можна передавати читати іншим особам, у яких немає комп"ютера, та і шарм "самовидаву" грів мене.
Зрозуміло, що не побувати у тих місцях, не побачити Іллінську церкву у Суботові, Мотрин монастир та древні вали було просто неможливо.
"Маленька Швейцарія". Треба їхати.
Та не скоро справа робиться. Написав лист авторам сайту, щодо можливості ночівлі та харчування. Палатки в мене не було, спальника теж, де взяти, незрозуміло. Знайомих з цими цікавими предметами - теж нема. Спочатку думав купити палатку та інше. Протягом відпустки рухатися на південь своїм ходом, зупиняючись на ночівлю, аж поки не добратися до Холодного Яру. Але, але...
Цей рік виявився багатим на збіг вихідних. Пропустивши колективні покатеньки у Кам"янець-Подільський, в Богуслав та на Говерлу, я вирішив, що сам повинен управляти своєю долею. У мене вже було кілька україномовних знайомих, для яких Холодний Яр був би не тільки мальовничою місцевістю. Наближався День Конституції, залишалося меньше тижня, коли стало ясно, що вихідних буде знову три.
Тут приходить відповідь від Олексія Редченка, одного з авторів сайту про Холодний Яр. Виявилося, він рекомендував мене Президентові історичного клубу "Холодний Яр" пану Роману Ковалю, котрий погодився дати необхідні контакти у місцевості, щоб ми змогли зупинитися, харчуватися та узнати, що і де треба подивитись. Я подзвонив Романові Ковалю, та від люб"язно надав мені необхідну інформацію. Треба їхати! Мало часу. Кілька людей відмовилися через роботу або готові плани поїздок в інші місця. Погодилися без зайвих розмов тільки перелічені учасники експедіції.
В принципі, такий маленький склад має свої переваги. Він мобільний та швидко приходить до спільної думки. Він влізає в одне купе та один автобус. Він сідає за один стіл. Можна сказати, що три особи - це оптімум. Якщо їх буде в майбутньому 6, то варто розбити їх по 3. Переконання, мета поїздки та погляди на життя, знову ж таки. Я не наважився об"являти поїздку на сайті. Добре, що тоді Велокиїв обсипався. Тут важливий спільний напрямок руху, не тільки фізичного.
Чесно кажучи, Віктор був вже цілком зрілим туристом, і його молодість була тільки перевагою. Я побоювався за Олю, яка, на мій погляд, ще зовсім дитина, нема досвіду далеких поїздок на велосипеді і т.д. Але все пройшло нормально.
Була проблема в тому, що взяти білети за тиждень, особливо залізничні, досить непросто. Але вдалося, я після роботи, витративши 2 години у чергах на вокзалі, став щасливим власником 3-х білетів та багажних квітанцій "ТУДИ", до Кам"янки. Можна було одній особі представити документи кількох осіб (в даному випадку паспорт, посвідчення та студенський білет). Особиста присутність була необов"язкова. Назад білетів не було, та вирішили брати їх на місці. Тим більш невідомо було, звідки ми будемо виїзджати назад.
Може, це була і помилка, але контактним особам я не дзвонив, щоби не зв"язувати себе домовленостями, тим більш, невідомо було, як швидко ми проїдемо досить пересічену місцевість, де і у якій годині ми будемо.
Прийшлося взяти білети на поїзд Київ-Керч, який відходив о 16-44. Але шефа не було на роботі, відпроситися у відповідального секретаря не складало проблеми, товариші погодилися, тому я взяв ці білети.
Трагедія дома, пов"язана з моїм скоропостижним та самостійним від"їздом, варта окремої розповіді, тому я мовчу. Я зібрався, та полегшити рюкзак меньше 12 кг не вдалося. Скажу чесно, все пригодилося. Добре, що я не взяв велорюкзак на заднє колесо, тому що з ним було би проблематично впхатися у поїзд та автобус.
http://fotobum.kiev.ua/thumbnails.php?album=34
Експедіція у Холодний Яр.
Звіт.
Епіграф.
Нас горстка, але ми сильні нашою любов"ю до України.
(Микола Міхновський)
Ми починаєм битву за Вкраїну
...
Ми в Україні хворі Україною,
На Україні в пошуках її.
(В. Симоненко)
Воїнам дороги, Слава!
(Юрій Моссоковський)
Учасники: Ольга Наковалова, Віктор Загреба, Микола Кільчевський
Час проведення: 25-27 червня 2004 року.
Мета: ознайомлення з місцевістю, з визначними місцями, встановлення зв"язків з актівистами місцевого історичного та етнографічного руху, з"ясування перспектив відвідання цих місць київськими байкерами, умов руху, можливостей ночівлі, під"їзду та виїзду, харчування.
Пролог.
Все почалося с пошуку в Google пісні "Віє вітер, віє буйний". Пошукова машина не видала мені жодного повного тексту пісні, але серед посилань був сайт, присвячений Холодному Яру та книзі Юрія Горліс-Горського про боротьбу в цій місцевості у роки Громадянської Війни. Сайт "пішов" на ура, такий вже в мене був період. Перед цим я прочитав книгу Володимира Вінниченка "Відродження нації", яка написана дуже живо та яскраво, та давала уявлення про події тих часів в цілому в Україні так, якби це відбувалося ось тут поруч, зараз.
Книгу "Холодний Яр" (http://www.geocities.com/holodniy_yar/hist_geo.html), яка була у вордівському файлі, почав читати з екрана, але потім зрозумів, що вона варта видання у паперовому вигляді. Роздрукувавши на принтері, я відніс її у палітурну майстреню при Інституті та за порівняно невеликі гроші отримав шедевр книгодрукування. Зелений колір палітурки спочатку мені не сподобався, але потім я звик та подумав, що від найбільш відповідає змісту книги. Тим більш, тепер можна передавати читати іншим особам, у яких немає комп"ютера, та і шарм "самовидаву" грів мене.
Зрозуміло, що не побувати у тих місцях, не побачити Іллінську церкву у Суботові, Мотрин монастир та древні вали було просто неможливо.
"Маленька Швейцарія". Треба їхати.
Та не скоро справа робиться. Написав лист авторам сайту, щодо можливості ночівлі та харчування. Палатки в мене не було, спальника теж, де взяти, незрозуміло. Знайомих з цими цікавими предметами - теж нема. Спочатку думав купити палатку та інше. Протягом відпустки рухатися на південь своїм ходом, зупиняючись на ночівлю, аж поки не добратися до Холодного Яру. Але, але...
Цей рік виявився багатим на збіг вихідних. Пропустивши колективні покатеньки у Кам"янець-Подільський, в Богуслав та на Говерлу, я вирішив, що сам повинен управляти своєю долею. У мене вже було кілька україномовних знайомих, для яких Холодний Яр був би не тільки мальовничою місцевістю. Наближався День Конституції, залишалося меньше тижня, коли стало ясно, що вихідних буде знову три.
Тут приходить відповідь від Олексія Редченка, одного з авторів сайту про Холодний Яр. Виявилося, він рекомендував мене Президентові історичного клубу "Холодний Яр" пану Роману Ковалю, котрий погодився дати необхідні контакти у місцевості, щоб ми змогли зупинитися, харчуватися та узнати, що і де треба подивитись. Я подзвонив Романові Ковалю, та від люб"язно надав мені необхідну інформацію. Треба їхати! Мало часу. Кілька людей відмовилися через роботу або готові плани поїздок в інші місця. Погодилися без зайвих розмов тільки перелічені учасники експедіції.
В принципі, такий маленький склад має свої переваги. Він мобільний та швидко приходить до спільної думки. Він влізає в одне купе та один автобус. Він сідає за один стіл. Можна сказати, що три особи - це оптімум. Якщо їх буде в майбутньому 6, то варто розбити їх по 3. Переконання, мета поїздки та погляди на життя, знову ж таки. Я не наважився об"являти поїздку на сайті. Добре, що тоді Велокиїв обсипався. Тут важливий спільний напрямок руху, не тільки фізичного.
Чесно кажучи, Віктор був вже цілком зрілим туристом, і його молодість була тільки перевагою. Я побоювався за Олю, яка, на мій погляд, ще зовсім дитина, нема досвіду далеких поїздок на велосипеді і т.д. Але все пройшло нормально.
Була проблема в тому, що взяти білети за тиждень, особливо залізничні, досить непросто. Але вдалося, я після роботи, витративши 2 години у чергах на вокзалі, став щасливим власником 3-х білетів та багажних квітанцій "ТУДИ", до Кам"янки. Можна було одній особі представити документи кількох осіб (в даному випадку паспорт, посвідчення та студенський білет). Особиста присутність була необов"язкова. Назад білетів не було, та вирішили брати їх на місці. Тим більш невідомо було, звідки ми будемо виїзджати назад.
Може, це була і помилка, але контактним особам я не дзвонив, щоби не зв"язувати себе домовленостями, тим більш, невідомо було, як швидко ми проїдемо досить пересічену місцевість, де і у якій годині ми будемо.
Прийшлося взяти білети на поїзд Київ-Керч, який відходив о 16-44. Але шефа не було на роботі, відпроситися у відповідального секретаря не складало проблеми, товариші погодилися, тому я взяв ці білети.
Трагедія дома, пов"язана з моїм скоропостижним та самостійним від"їздом, варта окремої розповіді, тому я мовчу. Я зібрався, та полегшити рюкзак меньше 12 кг не вдалося. Скажу чесно, все пригодилося. Добре, що я не взяв велорюкзак на заднє колесо, тому що з ним було би проблематично впхатися у поїзд та автобус.