Ну що ж. Якщо я вже зголосився бути першопрохідцем на наших теренах, то хай вже воно так і буде...
Копнув я відразу дві теми.
Першу - чи є в нас в Україні якісь школи або тусовки тремолістів? Пошарився в інтернетах - і нічого не знайшов
. Якщо в блюзовій гармошці хоч якийсь поступ є (та й продається тих блюзових десятидіркових діатонік на кожному куті, навіть в дитячих іграшкових магазинах), то з тремолками - повний затик. Навіть у рашці є якась тусовка тремолістів, організовуються якісь конкурси... Хоча шо в них там є грати в народних мотивах, крім калинки-малинки і катюші, та ще парочки якихось воєнних?
Так, шопопало... А реште все там ніфіга не мелодійне. Про російську естраду я взагалі мовчу - "адін палец, два струна, я хазяїн всей страна" - ні мелодії, ні вокалу... Суб'єктивно, звичайно, але доля істини в цьому є... На тому фоні я можу з українських народних сходу, навскидку зіграти 100, а може і більше народних пісень, то на пару годин концерт, навіть, якщо лиш по одному куплету грати (я просто виріс в Галичині і на тих народних піснях, власне, й виховувався; і на баяні своєму колись їх купу переграв). Очолює весь той рух у рашці дідусь Сколозубов (яке в нього стоматологічне прізвище, мабуть, я, як стоматолог, також недаремно в цю тему вліз
, що й не дивно - гармошка ж також має стосунок до рота, як і зуби). Отому дідусю вже 81 рік... Але хоч щось у них є. А в нас взагалі голяк...
Друга тема - так як мене страшно зацікавили не просто тремоло-гармошки, а портативні тремоло-гармошки, які в кишеню запросто влазять і дають можливість ту гармошку з собою постійно носити, що ідеально описує концепцію губної гармошки як інструмента, який завжди з тобою - то я таки вирішив розібратися, чи то вже всі компактні тремолки, які я собі заколекціонував, чи таки є ще нормальні варіанти. І бажано з нотою Мі в першій октаві!! Виявляється, є!
Якщо пошукати...
Наприклад,
Stagg, бельгійська фірма, виробляє якраз
те, що мені треба. І в потрібній мені "східній" настройці звукоряду (як у Сузукі). Знайшов у нас, в Тернополі... Уже затестив
.
Шикарне звучання! Дуже схоже на
Tombo 2116 і на
Hohner Ocean Star одразу, такий прикольний тембр, одночасно і переливчастий, як у Томбо і об'ємний, як у Хонера.
Stagg BJH-T32 (Бельгія):
На здачу взяв ще китайця
SWAN Harmonica HAR4C. Той китаєць, правда, навіть злегка дорожчий бельгійської гармошки, хоча у нього кришки зовсім не нержавійка, я якийсь дешевий фарбований метал, фарба з якого, мабуть, скоро облізе. Але на диво, грає цілком нормально. Звук, звичайно, не настільки вишуканий, як у Сузукі, Томбо чи Стаґа, але цілком собі нічого - десь в районі тренувальної сузукі W-16 мінус 10% (моє суб'єктивне враження). При цьому звук не противний, достатньо мелодійний і абсолютно ніде не фальшивить. А дорожча вона, очевидно, тому, що японці ті плати і язички лазерною робототехнікою вже давно вирізають, а у Свена, мабуть стоїть взвод китайців з болгарками і вручну то випилюють, а платити їм треба більше, ніж японському рОботу.
Анонс: завтра з Житомира ще одна гармошечка приїде, знайшов її таки в Україні, Теж компактна, 16 дірок і в "східній" настройці. Також фірмова, Нідерланди.
Belcanto HRM 32 C. Доїде - затестим і порівняєм. Наразі я бачу, що європейці не гірше японців ті тремоло-гармошки вміють робити, хоча тремолки - то більше японська музична культура.
-------------------------------------------
Отак ненароком я таки став колекціонером
. Але мені сподобалось колекціонувати лише маленькі функціональні речі, які мають якесь практичне застосування - їх можна дістати з полички і пограти на них повноцінно, гармошки - то не просто фарфорові колекційні слоники, з тих слоників толку зовсім ніякого, тільки пилюку збирають...
Маленька колеція виключно компактних гармошок (максимум 16 дірок, що за розміром дає не більше 13 см). За звучанням, до речі,
Suzuki Humming 13M - та що на фотці сама найменша внизу - ніхто так і не переплюнув. Беззмінний лідер гонки, прямо Ленс Армстронг
.