Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали (2016)

Для опису покатньок та походів, що можуть стати еталоном
Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали (2016)

Повідомлення VeloPingvin » 6.1.17 16:06

Пролегомена
Країни, які ми проїхали: Чехія, Німеччина, Польща
Подолана відстань: велосипедом - 1700 км, електричками - 710 км
Дати походу: 28.07.2016 - 12.08.2016
Учасники: Андрій aka Zlu (сила), Іра aka VeloPingvin (штурман)
Велоконики: циклокрос на 23мм покришках і кастомної збірки турінг на 25 мм переднє колесо і 38 мм заднє колесо
Прихований текстпоказати
Зображення
Бюджет: 600 євро за двох за всю подорож від старту і до фінішу:
житло - 150 євро
електрички - 70 євро
харчування - 330 євро
сувеніри - 20 євро
велокомп"ютер, камера, латки - 30 євро
+ 5.293 грн. авіаквитки Київ-Катовіце за 2 людини і з оплатою спортінвентаря для кожного велосипеда
+ близько 600 грн. залізничні квитки Львів-Київ (купе)

Оформлення візи/бронювання житла: оскільки для оформлення візи у Польщу надто суворі вимоги з бронюванням місця проживання (100% оплата на всі дні перебування, офіційний лист-підтвердження від готелю/мотелю/хостелу, де плануєш ночувати), то ми пішли значно простішим шляхом, зекономивши собі купу нервів - моя знайома, яка проживає у Варшаві, зробила нам запрошення (за що ми були безмежно вдячні, так як це надзвичайно спростило процес), завдяки чому відпала потреба бронювання та подання документів про це.
Бронювали на booking.com у декількох готелях/хостелах кімнати лише в тих містах, де я не знайшла людей (через Warmshowers та Couchsurfing), які б нас прийняли на ночівлю у себе.

Наша подорож розпочалася майже 2,5 роки тому. Це була та мить, коли після свідомої покупки велосипеда у дорослому житті десь в голові тихо, але впевнено прозвучав голос: "Я хочу подорожувати Європою на велосипеді". І хоча тоді це здавалося дитячою забаганкою та якимось дивацтвом (весь мій велодосвід вміщався лише у катанні дитячо-підлітковому, коли починаєш з "під рамою України" і закінчуєш поїздкою до бабусі за пиріжками), проте життя показало, що шлях від зародження мрії до її реалізації лежить через відкидання обмежень та наявності надзвичайно великого бажання.
Активна фаза планування поїздки розпочалася за 3 місяці (квитки на літак купувалися за півроку), надзвичайно активна - за місяць. Розподілили з Андрієм обов"язки, а далі - інтернет в допомогу. Чоловік складав маршрут, вибирав дороги, якими їхатимемо, комбінував маршрути EvroVelo + прокладені треки Гуглом (тоді ми ще не знали, що так робити ой як не варто), прораховував різні варіанти і шукав бронювання ночівлі, де я не знайшла хостів; технічно підготувати велосипеди; скласти велоаптечку; запакувати велосипеди у коробки. Моєю зоною відповідальності була комунікація та пошук місць для ночівлі у жителів країн, які ми проїжджали; складання списків необхідного спорядження та речей у дорогу; в"яленні м"яса; приготуванні енергетичних батончиків. Я активно переписувалася з учасниками Warmshowers та Couchsurfing, бронюючи цим самим нам не просто безкоштовне місце для ночівлі з душем, інтернетом та майже гарантованою вечерею/сніданком, а, в першу чергу, можливістю поспілкуватися з місцевими, які радо ділилися своїм досвідом мандрів, розпитували нас про нашу пригоду, приймали нас наче близьких друзів і дарували просто неймовірне тепло та гостинність. Глибину цих щирих та безкорисних проявів можна відчути лише на власному досвіді, бо коли ми в себе вдома приймали велосипедистів з різних країн, то до кінця не усвідомлювали, чому нам настільки вдячні й так гаряче повторюють "Thank you", - здається, ти ж нічого надзвичайного не робиш, ан-ні, в дорозі все виглядає зовсім не так.
Востаннє редагувалось 23.1.17 21:03 користувачем VeloPingvin, всього редагувалось 5 разів.
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали

Повідомлення VeloPingvin » 6.1.17 18:12

День 1.
Катовіце (Польща) - Острава (Чехія)
Кілометраж за день - 147 км
Набір висоти - 710 м

Трек запланований:
phpBB [media]


Трек LIVE:
Зображення

Відправною точкою наших мандрів стало місто Катовіце, щоправда, для початку необхідно було до нього доїхати близько 30 км від аеропорту, що, з одного боку, крапелиночка в морі, враховуючи гарні дороги та шосейні велосипеди, а з іншого, могло бути і менше, оскільки малим ручним насосом Андрій накачав лише по 3-3.5 атмосфер у кожне з 4-х коліс (замість необхідних 8 ), тож не надто швидкими темпами покрутили ми в сторону міста - на пошуки веломагазину, щоб скористатися напольним насосом з манометром та супермаркету, щоб перекусити. Польща зустріла нас дощиком, хмарами та пасмурною погодою, але для тих, хто в цей день розпочав свою омріяну відпустку, це настрою аж ніяк не псувало, а лише додавало родзинки.

Історія перша:
Прихований текстпоказати
Розпаковуємо своїх вірних коників:
Зображення

Накрапає дощик дрібно, але впевнено, тож довелося "зачохлитися" - взуття було лише по одній парі:
Зображення
Зображення

Симпатичний молодий поляк з радістю допоміг нам:
Зображення

Підкріпившись смачною випічкою з місцевої пекарні та м"ясною нарізкою з супермаркету поруч, ми поїхали через місто в сторону Чехії. Інтернети пишуть, що Катовіце - індустріальне місто і, мабуть, так і є, проте проїжджали ми через величезний парк, цілковито пристосований для бігунів, велосипедистів, ролерів та інших ЗОЖників, вздовж довжелезних клумб, засіяних травою та різними квітами, а також стежинками, схованими у лісопосадках, які бігли паралельно автодорогам. Тож на перший раз містечко нам запам"яталося зеленим та привітним. А от дощ вніс свої корективи - трек, прокладений Гуглом, водив нас хоч і лісовими стежками, але мокрими та з величезними калюжами.
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Тихенько згадуючи всі гОвна, які я проїжджала в Україні і за якими, в принципі, аніскілечки не засумувала, подолали ми добру частину мокро-непривабливого неподобства і виїхали на більш пристойну дорогу. Не пам"ятаю, як так точно сталося, але щось у нас вода закінчувалася і ми, знаючи, що в країнах нашого слідування можна пити воду з крану, подзвонили в один з будинків та попросили хазяїна набрати нам у фляги води з-під крану. Через хвилину він нам виніс 2 пляшки мінеральної води по 1,5 л, навідріз відмовився брати гроші, сказав кілька слів, що раніше теж часто їздив на велосипеді та побажав нам щасливої дороги.
Зображення

Виїжджаючи з n-ної лісопосадки, побачили рекламку, що у 700м праворуч є кафешка, де можна смачно попоїсти, а також помилуватися альпаками. Відразу ж було вирішено, що їдемо туди. По-перше, альпаки, по-друге, надія скористатися інтернетом, щоб написати рідним, що ми на місці, долетіли благополучно, ситі і в шоломах. Як я і сподівалася, нам без проблем дозволили скористатися WiFi, хоч ми нічого й не замовляли. А альпаки додали нам ще більше позитиву.
Зображення
Зображення

Далі, петляючи стежинами, проїжджаючи невеличкі містечка й милуючись красою та новизною оточуючого світу, доїхали ми до величезної заправки, де вирішили перекусити, підзарядити мобільні і розібратися, якою дорогою їхати далі - до фінішу лишалося 30 км, довкола вже було темно, а поруч - автострада, якою велосипедистам їхати зась. Трек вивів нас на доріжку, відразу за заправкою, а там оп - знак, що рухатися цим шляхом на велосипеді заборонено. Оскільки за день після літака, дощу, сотні з чимось км і купи вражень ми трохи втомилися, то вирішили, звісно ж, їхати по треку - все-таки це менш заборонено, ніж їхати автострадою :) Далі ми так і не зрозуміли, чому там стояв цей знак, бо жодної людини чи транспорту не зустріли. У Чехію в"їхали в темряві (толком так і не помітили, коли це було), лише наші фари освітлювали дорогу, а навколо клубився туман. І хоча ми жартували з такої картини, яка надто сильно нагадувала кадри з фільмів жахів, проте іноді відчувалося, що сміх-сміхом, але і жим-жим: довкола ані душі, видимість на відстань увімкненої фари, темні хати вздовж дороги, туман огортає тебе всього разом з велосипедом і навіть собаки не гавкають.
Але через деякий час, проїхавши долину річки, в"їхали ми в Остраву. Тут вже і вулиці освітлені, і цивілізація, і присутність людей більш відчутна. Майже перше, що ми здибали - веломагазин:
Зображення

та чудова велодоріжка:
Зображення

Докрутили до залізничного вокзалу близько 11 вечора, електричка у Прагу була о 3:20 ночі. Дуже хотілося їсти і помитися. Ніяких магазинів поруч помічено не було, всередині вокзалу все зачинено. Але на 2-му поверсі - о щастя! - був душ, яким можна скористатися за 2 євро. Радості моїй не було меж, я вже навіть їсти почала хотіти менше. Тож ми з превеликим задоволенням прийняли душ, перевдягнулися у чистий велоодяг та якось дрімали до електрички.
А потім розмістилися зручно у комфортному вагоні, поставили заряджатися гаджети, повісили велосипеди на кріплення, скористалися безкоштовним WiFi та поїхали, тишком-нишком посопуючи, у Прагу.
Зображення
Зображення
Востаннє редагувалось 7.1.17 22:25 користувачем VeloPingvin, всього редагувалось 1 раз.
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали

Повідомлення VeloPingvin » 6.1.17 21:03

День 2.
Прага - Kralupy nad Vltavou (Чехія)
Кілометраж за день - 43 км
Набір висоти - 256 м

Трек запланований:
phpBB [media]


Трек LIVE:
Зображення

Дощ вирішив стати візитівкою нашої подорожі і приготував ще одну несподіванку, щоб раптом не трапилося передозування від неймовірної краси та незабутніх вражень. Але все по черзі...

Історія друга:
Прихований текстпоказати
Старовинна Прага вітала нас вмитими тротуарами, класичною бруківкою, великою кількістю туристів, стрімкими трамвайчиками, багатьма пішохідними зонами, поєднанням сучасних скульптур та історичних будівель. Прага загадкова і відкрита водночас, неймовірно приваблива, галаслива, але й якимось чином врівноважена.
Зображення
Зображення
Зображення

Пройшлися історичним центром, за класикою відвідали Староміську площу та Карлів міст, з захопленням розглядали Празькі куранти:
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Чітке враження від міста - це казковий декоративний куточок всесвіту, створений для комфорту та краси. І тут живуть люди. Мене не покидало враження, що потім всі розійдуться і казка закриється. Чому? Бо не віриться, що такою спокійною, комфортною, продуманою і охайною може бути реальність.
Зображення
Зображення

Виїжджали ми з Праги довжелезною велодоріжкою, яка тягнеться вздовж річки Влтава на багато кілометрів - постійно повз нас проїжджали велосипедисти (сім'ї, молодь, старші люди) і відчуття нереальності від такого простого й продуманого аж накривало.
Зображення

Навколо змінювався краєвид і лише одне спільне було у всього - краса! Невеличкі садочки, загорожі з тваринками, вело-пішохідний міст для переїзду через річку, який ніяк не пересікається з паралельним автомобільним.
Зображення
Зображення

Ступаючи на вело-піший міст, потрібно було спішитися. Я їхала позаду Андрія і зупинилася, щоб сфотографувати знак. Лише потім прочитала, що на ньому написано. До того часу Андрій вже поїхав :)
Зображення

І тут, насолоджуючись краєвидами, медитуючи на велосипеді та надсилаючи позитивні думки в космос, нас накрило. Накрило цілком і повністю. Ні, це був не якийсь там алкоголь і слабодухі наркотики. Це був справжній брутальний дощ. Та що там дощ, - злива! Одна з тих, яка за хвилину не лишає на тобі жодної сухої нитки, якій байдуже, що в тебе на кермі навігатор, а до рами прикріплений павербанк. Злива сміялася з наших безглуздих потуг сховатися під кущиком і якомога швидше запихнути всі девайси в сухе місце, сідла - в пакетики-маєчки, ноги - в пакети, баули - у ще більші пакети, а себе - в дощовики. Короче, текло з нас води, як у весняних гірських потічках. За якихось 10-15 хвилин ця підступна мокра п"єса завершила свій виступ, не дочекавшись від нас овацій. Ми сіли їхати і таке враження, ніби в басейн залізли - все квакає і чвякає. І тут підстава номер 2 - за якихось 100-200 метрів від місця наших спроб сховати все від дощу розташована крита кафешка, де перечекали зливу люди з більшою долею удачі, аніж ми того дня. Присутні, половина з яких теж були велосипедисти, з розумінням поспівчували нам, трохи поспілкувалися про подорожі. Там же ми й перекусили, а от розвішені речі майже не просохли. Тому після певних роздумів і зважування всіх за і проти, ми вирішили з найближчого містечка 60 км доїхати електричкою до місця призначення того дня. Особливо важливо було просушити взуття, а на це потрібно було трохи довше часу, ніж зазвичай влітку, бо спека і суха погода нас не супроводжували.
Знайшли ми станцію у найближчому місті
Зображення

Завантажили велосипеди на їх законне у потязі місце
Зображення

І поїхали в Усті-над-Лабем, де нас чекав заброньований номер у готелі та найбожественніше крафтове пиво, яке мені доводилося куштувати у житті:
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Містечко тихе, чисте, симпатичне. Готель (Pivovar Hotel Na Rychtě) нам сподобався - персонал привітний, знає англійську; є окреме напівпідвальне приміщення (закривається на ключ) спеціально для паркування велосипедів (у них багато велосипедистів зупиняються); в ціну за номер входить сніданок - хороший шведський стіл з достатнім вибором. Єдине що, так це те, що розраховуватися у них карткою можна лише тоді, коли сума перевищує 100 грн. (оскільки чеська крона вартувала на той час майже стільки ж, як і гривня). Коли Андрій брав кухоль пива на пробу, цього нюансу він ще не знав. Тож замість одного кухля довелося брати 3, щоб розрахуватися карткою (чеської готівки у нас взагалі не було). Але оскільки це було не просто пиво, а божественний напій, воно було того варте :D
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали

Повідомлення VeloPingvin » 7.1.17 00:23

День 3. Частина 1.
Усті-над-Лабем (Чехія) - Дрезден (Німеччина)
Кілометраж за день - 108 км
Набір висоти - 773 м

Трек запланований:
phpBB [media]


Трек LIVE:
Зображення

Найкращий маршрут наших мандрів. Цей день залишив найяскравіші спогади, подарував найбільш незабутні моменти, відкрив незвідане досі та вразив людьми, доступними для них можливостями, раціональністю інфраструктури та перемогою велосипеда над автомобілем. Якби мені запропонували вибрати якийсь один з пройдених за відпустку треків і завтра ж ним проїхатися, я б вибрала саме веломаршрут Усті-над-Лабем - Дрезден.

Історія третя:
Обережно! Дуже багато фото. І це після критичного видалення половини відібраних.
Прихований текстпоказати
Поснідавши у готелі, зібравши сухі вже речі та навантаживши баулами велосипед Андрія, вирушили ми з Усті-над-Лабем у напрямку Дрездена, поволі прощаючись з чесько землею і їдучи знайомитися з німецькою.
Цей день зобов"язався бути казковим у всіх розуміннях. Таким він і був: сонячна погода, ідеальний веломаршрут, продумана велоінфраструктура, неймовірної краси природа, сотні велосипедистів, нові знайомства, спілкування, а на завершення - велоекскурсія Дрезденом від німецької дівчини, в якої ми зупинялися.
Зображення
Зображення
Зображення

Дуже багато велосипедних знаків: веломаршрут промаркований, знаки місцевих велодоріжок та пішохідних зон, знаки обмеження швидкості для авто- та мототранспорту і ті, які забороняють в"їзд іншому транспорту, окрім велосипедів. Короче кажучи, зроблено максимально все для того, щоб люди пересувалися на екологічному транспорті та проводили вільний час на дійсно свіжому повітрі, з користю для здоров"я:
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Людей різного віку бачили ми того дня на дорозі, починаючи від немовлят, яких батьки везли у веловізках, і закінчуючи доволі старенькими пенсіонерами, які парами або групами у своєму темпі насолоджувалися активним відпочинком:
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Волоінфраструктура на шляху (та й сама дорога) різноманітна: лавочки, альтанки, стільці в тіньку біля невеличких кафешок, мапи з позначеним місцем, де знаходиться мандрівник, оригінальні вказівники, декоративні фігурки, арки та тунелі і багато іншого:
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Востаннє редагувалось 7.1.17 00:39 користувачем VeloPingvin, всього редагувалось 3 разів.
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали

Повідомлення VeloPingvin » 7.1.17 00:28

День 3. Частина 2.
Усті-над-Лабем (Чехія) - Дрезден (Німеччина)

Читати далі:
Прихований текстпоказати
Місцеві жителі, чиї будинки стоять вздовж цього божественного маршруту, власними силами додають краси та привабливості, що гармонійно вписується і лише підкреслює казкову атмосферу:
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Краса супроводжувала того дня нас скрізь. Хотілося забрати це все з собою, закарбувати в пам"яті назавжди, розчинитися в пагорбах, річці, блакитному небі та зелених полях. Думаю, ми залишили на тому маршруті маленьку часточку своєї душі і дуже сподіваюся колись знову проїхати цим же шляхом і перевірити, як та часточка у казці поживає:
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Підкріпивши фізичні сили смаколиками з супермаркету по дорозі
Зображення
Зображення

та поспілкувавшись з парою, яка подорожувала на тандемі,
Зображення

подалися ми перетинати Ельбу на паромі (за 2 людини і 2 велосипеди ми заплатили 3 євро)
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

На протилежному боці річки велосипедистів було не менше, а подекуди здавалося, що навіть більше. Був момент, коли ми з Андрієм не могли один до одного перейти на сторону вулиці, бо між нами їхав суцільний потік велосипедистів, проскочити між якими не здавалося можливим. Буквально, без перебільшень.
Проїхавши більшу частину денного маршруту, ми не хотіли, щоб цей день закінчувався. І хоча не менш цікавим було побачити Дрезден, погуляти його історичним центром, завершувати такий чарівний шлях бажання не було ніякого.
Зображення
Зображення
Зображення
Востаннє редагувалось 7.1.17 22:26 користувачем VeloPingvin, всього редагувалось 2 разів.
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали

Повідомлення VeloPingvin » 7.1.17 00:35

День 3. Частина 3.
Усті-над-Лабем (Чехія) - Дрезден (Німеччина)

Дрезден
Читати далі:
Прихований текстпоказати
Ева, яка гостинно прийняла у себе, зустріла нас біля Блакитного мосту (Blaues Wunder "Блакитне чудо")
Зображення

Разом ми поїхали залишити речі у неї вдома та подалися на екскурсію містом. Дрезден став вишенькою на торті того чудового дня. Історія та буремні події війни якимось чином відчуваються навіть зараз, коли будівлі відбудовані, а страшний час нагадують хіба написи, таблички та різного кольору цегла. Затишний, спокійний, Дрезден підкорив нас відразу. Його університет, театр, музей, величезний парк та старовинний замок. А ми ж побачили лише якусь маленьку частину.
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення


Трохи втомлені, але неймовірно щасливі та задоволені, поїхали у супермаркет за продуктами, потім всі разом готували вечерю; ми ще й випрали першу за подорож партію брудних речей, яка до ранку на горищі встигла висохнути; смачно повечеряли, слухаючи розповіді Еви про університетське життя і плани на майбутні мандри, ділилися своїми враженнями. Сон тієї ночі був міцний.
Цей день на все життя я запам"ятаю як ідеальний. Беззаперечно ідеальний.

P.S. Зранку на сніданок, окрім традиційних варених яєць, йогурта і хліба з маслом (у Німеччині чомусь обов"язково з маслом), нас пригостили смачнючим порічковим джемом власного виробництва. Андрій не міг його нахвалити і надякувати за нього. Нам хотіли подарувати баночку цієї смакоти з собою, але, як Андрієві воно не смакувало, а возити ще й скляну баночку з варенням йому ой як не хотілося. Тож доведеться ще раз завітати у Дрезден, бо там лишилася незавершена справа.
Востаннє редагувалось 7.1.17 22:27 користувачем VeloPingvin, всього редагувалось 2 разів.
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали

Повідомлення VeloPingvin » 7.1.17 12:30

День 4. Частина 1.
Дрезден - Торгау - Ельстер (Німеччина)
Кілометраж за день - 165 км
Набір висоти - 627 м

Трек запланований:
phpBB [media]


Трек LIVE:
Зображення

Цього дня ми їхали найдовший свій трек, дорога якого розпочалася з сильного зустрічного вітру. І якщо мені було ще їхати більш-менш, то Андрієві наставав повний Хантимансійськ - баули працювали як добрячі вітрила і дивитися на це було сумно, хоч зараз видається кумедним. Благо, вітер нас просто налякав і мордодуй закінчився через якихось 10-20 км. Пасмурна погода цього дня чигала на нас за кожним поворотом, проте ми встигали втікати від зливи, зрідка потрапляючи під короткочасний дощик, який не давав про себе забути. Хмарне небо лише кілька разів дозволяло ненадовго виглянути сонечкові, проте їхати на велосипеді в таку погоду виявилося дуже навіть комфортно.
Зображення

Історія четверта:
Прихований текстпоказати
Надворі була неділя, а величезна кількість німецьких сімей з самого ранку вже на пробіжці, на тренуванні, на прогулянці, в парках йогою займаються, футбол бігають і на велосипедах катають. Це було надзвичайно помітно, коли ми вздовж Ельби виїжджали з Дрездена.
Того дня якось нам особливо багато живності зустрічалося - за огорожею вздовж промаркованого маршруту EuroVelo 2, який значною своєю частиною проходив, як потім ми зрозуміли по знаках, через Національний парк, розмірено та поважно "трапезничали" рогаті та безрогі симпатяги:
Зображення
Зображення
Зображення

А один зелений цвіркун навіть умудрився залізти на велокомп"ютер під самісіньку плівку, через що я довго не могла його звідти дістати. Через деякий час він все-таки зрозумів, що йому тут не раді і пішов геть. Правда, за проїзд так і не заплатив:
Зображення

Проїжджали милі й безлюдні у вихідний день німецькі містечка
Зображення
Зображення
Зображення

Я щоразу внутрішньо шаленіла у захваті від оповитих в"юнкими рослинами будинків (обожнюю таку красу), а їх якраз на нашому шляху, на превелику мою радість, була велика кількість
Зображення

А ще така ось місцева творчість зустрічалася
Зображення
Зображення
Зображення
Востаннє редагувалось 8.1.17 14:35 користувачем VeloPingvin, всього редагувалось 2 разів.
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали

Повідомлення VeloPingvin » 7.1.17 21:19

День 4. Частина 2.
Дрезден - Торгау - Ельстер (Німеччина)

Як показала практика, довіряти прокладеним "веломаршрутам" Гуглом частіше не варто, а от повірити, що треба-таки об"їхати здавалося б пряму дорогу, бо так каже EuroVelo, було б непогано. Але які ж це велосипедисти, які не спробують зрізати, а потім не повернуться назад:
Зображення

Читати далі:
Прихований текстпоказати
Незадовго після повернення на трек проїжджали ми крихітне містечко, де і вирішили підкріпитися, вмитися і набрати води. В ресторанчику, де родина німців святкувала якусь подію, а фургончик саме підвіз неймовірно ароматну випічку, зустріли ми таке чудо:
Зображення

Оскільки трек прокладений повз історично відоме місто Торгау, де відбулася знаменна подія Другої світової війни, то не заскочити туди ми просто не могли:
Зображення

Зустріли групу з 15-17 старших людей з Ісландії - поспілкувалися про наші маршрути (вони прямували в Магдебург), ми згадали чудовий виступ їхньої команди на Євро2016 і отримали в їх виконанні вітання вікінгів, яким ісландці зустрічали вдома свою футбольну команду:
Зображення
Зображення

Оглянули Торгау, посмакували італійським морозивом, зустріли веломандрівників, навантажених ой як побільше нашого, знайшли пам"ятник-згадку про зустріч на Ельбі та виїхали знову на трек.
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Востаннє редагувалось 7.1.17 22:28 користувачем VeloPingvin, всього редагувалось 3 разів.
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали

Повідомлення VeloPingvin » 7.1.17 22:22

День 4. Частина 3.
Дрезден - Торгау - Ельстер (Німеччина)

Дорога бігла вздовж полів з різними с/г культурами, зібраними тюками соломи, через спеціально пристосовані тунелі та знову невеличкі міста. Звичайну воду для пиття, яку заливали щодня у фляги, ми не купували, постійно набирали зранку з-під крану там, де ночували. Якщо ж вдень треба було поповнити запаси, то просили набрати нам в кафешках, магазинчиках і на заправках. Німці, чехи і поляки самі цю воду п"ють, а наші шлунки жодного разу не пожалілися за всі дні велоподорожі.
Зображення

Читати далі:
Прихований текстпоказати
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Поки Андрій ходив набирати воду в кафе, я порозглядала цей фонтан в центрі маленького міста. З тильної сторони там були коти:
Зображення

Коли виїхали знову в поля, здибали вже вкотре місце для перепочинку. Цього разу навіть з вказівниками на дереві:
Зображення
Зображення

У серпні в багатьох населених пунктах проходило свято врожаю, тож часто зустрічалися такі от візитівки-запрошення:
Зображення

Судячи з маркування і знаків, які мені було дуже цікаво спостерігати й вивчати протягом всієї мандрівки, веломаршрутів часто було 2-3, вони пересікалися, іноді частково дублювалися, а потім бігли кожен у своєму напрямкові:
Зображення
Зображення
Зображення

За якихось 10-15 км до фінішу нам треба було перетнути річку. Ми наївно думали, заглядаючи у навігатор, що це міст. Але не тут-то було. Знову паром. І лише після того, як ми переправилися на протилежний берег, усвідомили, наскільки нам пощастило - паром відійшов через пару хвилин, як ми приїхали, а його час руху ми не знаємо. Надворі вже пізній вечір, навколо в полі видимості населеного пункту немає, а ми без спальників і палаток. Тож нам стало моторошно-весело, коли ми уявили картину, яка могла нас чекати, якби паром вже не ходив.
Хто подорожуватиме Німеччиною вздовж Ельби, майте на увазі, що з усіх типу "мостів", які вам малює навігатор, 80% будуть паромні переправи.
Зображення
Зображення

Приїхали в Ельстер близько 8 вечора. Голодні, холодні (стало досить прохолодно і вітер зривався. Пізніше пішов дощ), а це ж неділя! А це значить, що в Німеччині все вимирає - ніякі магазини, супермаркети чи ларьки в цей час не працюють. А у нас з собою, хоч плач, солонюче в"ялене м"ясо і може якась печенюшка завалялася.
Проте це була не перша наша проблема в містечку, як це могло здатися на перший погляд. Знайшли ми готельчик, в якому через booking.com забронювали кімнату, приїхали, а там зачинено і навколо ні душі. Пішли гукати-шукати хоча б когось. Я зашла всередину, почала стукати у двері кімнат, через деякий час з однієї вийшов поляк, сказав, що власник давно вже поїхав (неділя ж!) і нам хана. Мене це зовсім не влаштовувало, тож з допомогою того ж поляка подзвонили власникові, він приїхав і пустив нас в нашу кімнату. Цікаво було спілкуватися з німцем - англійської він не знає, мій запас німецьких слів не достатній для такої бесіди, а його знання російських слів і того менше. Але ж коли щось треба, то мова - не перешкода.
Після цього дала про себе знати потреба гарячої поживної вечері. На щастя, розвідка в особі Андрія донесла, що ще відкрита кафешка біля головної дороги. Тож ми швидко прийняли людський вид та подобу (душ+чистий цивільний одяг), сіли на велосипеди і поїхали вечеряти. Це був маленький сімейний ресторанчик, де ми довго намагалися пояснити, що хочемо замовити головну страву з м"ясом та гарніром і салат. П"ятеро людей, окрім нас, грали в пантоміму, сміялися і дуже хотіли допомогти, поки спільними зусиллями ми замовили їжу. І от лише з замовленням пива не було жодної проблеми :D
Фото цієї вечері я робила для себе, бо їжу виставляти не люблю, але це був особливо голодний вечір і ця смакота (може, візуально і не найбільш приваблива), надзвичайно привітні власники-німці та домашня атмосфера настільки була душевна й тепла, що поділюся й цим:
Зображення
До речі, це був єдиний випадок, коли ми за вечерю заплатили більше, ніж за ночівлю. Вечеря - 40 євро (з чайовими), ночівля - 38 євро.

А ось контакти готелю, якщо раптом хто забреде у цю "глубинку":
Зображення
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
Technician
steel is real
Повідомлень: 1305
З нами з: 18.4.14 20:18
Стать: чол
Звідки: оттуда
Контактна інформація:

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали

Повідомлення Technician » 8.1.17 00:22

Ира, спасибо за интересный рассказ! Редко кто пишет про путешествия так, что чувствуется, словно сам там побывал.
tumbleweed-092.tumblr.com
Зображення

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали

Повідомлення VeloPingvin » 8.1.17 13:29

Ира, спасибо за интересный рассказ! Редко кто пишет про путешествия так, что чувствуется, словно сам там побывал.
Діма, завжди будь ласка і дякую за зацікавленість до мого опусу :) Коли щось сильно западає в душу, хочеться цим поділитися з іншими.
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
petrenko
* *
Повідомлень: 101
З нами з: 4.2.15 11:16
Skype: andriy-petrenko
Стать: чол
Звідки: Борщагівка

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали (2016)

Повідомлення petrenko » 8.1.17 13:50

Ірочка, подорож захоплююча. Дивуюся як вам вистачало часу та сил робити так багато фотографій в дорозі. Опис надзвичайно мальовничий, але можеш більше розповісти про оформлення візи, квитків та перельотів?

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали (2016)

Повідомлення VeloPingvin » 8.1.17 13:59

Ірочка, подорож захоплююча. Дивуюся як вам вистачало часу та сил робити так багато фотографій в дорозі. Опис надзвичайно мальовничий, але можеш більше розповісти про оформлення візи, квитків та перельотів?
Так багато фото вдавалося робити завдяки ідеальним велодоріжкам. Однією рукою я керувала, іншою - фотографувала :D
Про візи, квитки, переліт розповім у останньому, підсумковому повідомленні, щоб все було максимально інформативно і лаконічно.
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали (2016)

Повідомлення VeloPingvin » 8.1.17 15:27

День 5. Частина 1.
Ельстер - Потсдам (Німеччина)
Кілометраж за день - 112 км
Набір висоти - 391 м

Трек запланований (малювали на 2 дні і відразу до Берліну, а запланований на той день був до Потсдаму):
phpBB [media]


Трек LIVE:
Зображення

Вже за якоюсь дивною традицією, яку ми самі не обирали, день розпочався з прохолоди, сильного зустрічного вітру, хмар і, як наслідок, Андрієві баули знову включили режим "Гардемарины, вперед!" - паруса були б чудові, якби розташовувалися на воді...
Зображення

Але варіант один - лише вперед, тож покрутили назустріч новим пригодам, яких нам вистачило цього дня
Зображення

Історія п'ята:
Прихований текстпоказати
Маршрут EuroVelo цього дня був надзвичайно різноманітний та насичений. Водив нас дорогами й доріжками
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Містами, містечками і селами
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Полями, лісами, другорядними дорогами
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Вздовж річок, озер і через мости
Зображення
Зображення

Біля котиків і повз неординарні будівлі передмістя Потсдаму
Зображення
Зображення
Зображення

Проте все це були лише пейзажі та декорації. Веселі ж пригоди розпочалися в обідню пору і продовжилися під вечір, за якихось 6-8 км до фінішу, коли, здавалося б, вже й запах приготованих господарями німецьких сосисок відчуваєш...
Востаннє редагувалось 8.1.17 20:16 користувачем VeloPingvin, всього редагувалось 1 раз.
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
Technician
steel is real
Повідомлень: 1305
З нами з: 18.4.14 20:18
Стать: чол
Звідки: оттуда
Контактна інформація:

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали (2016)

Повідомлення Technician » 8.1.17 15:52

Вижу, вы много ездили по велодорожкам, а как в Польше и Германии обстоят дела с передвижением по автодорогам? Где можно и где нельзя?
tumbleweed-092.tumblr.com
Зображення

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали (2016)

Повідомлення VeloPingvin » 8.1.17 16:31

День 5. Частина 2.
Ельстер - Потсдам (Німеччина)

Ближче до обіду все частіше стежина заводила нас у ліс:
Зображення

Читати далі:
Прихований текстпоказати
Зображення

Ідеальний асфальт почав переходити у добрячий грейдер, тоді додається пісок, підйоми по всій цій "красі" і коріння з камінцями.
Зображення

Звісно, навколо було гарно - сосновий ліс, пташечки співають, чудовий запах, сонце світить (нарешті визирнуло), але ж ми на тонких колесах! І тут у мене прокол - на якомусь добрячому спускові зловила зміїний укус переднім колесом. Починається розпаковування речей, дістаємо велоаптечку і далі все за всім відомим сценарієм: один велосипед лікуємо, інший - відпочиває
Зображення
Зображення

Прововтузившись 40 хвилин, ми нарешті рушили далі, лише зрідка зустрічаючи велосипедистів (оскільки будній день)
Зображення

На той час, наситившись добряче всяким покриттям, яке не було ідеальної велодоріжкою, я вже менше довіряла офіційній велотрасі. Тому вирішили трохи з'їхати на другорядну дорогу, щоб точно асфальтом, але навіть вздовж цих ідеальних доріг поруч часто прокладені велодоріжки, тож порушити правила не вдалося.
Зображення

Лише раз виїхали на невеличку ділянку, де ніби їхати на велосипеді не можна. Проте подолали її швидко й безпечно. До речі, авто, які об'їжджають велосипедиста, їдуть не те, що 1,5м від нього, а обганяють по зустрічній смузі, як автомобіль. Через це високий рівень безпеки на дорозі і, відповідно, твоя впевненість, просто зростають до захмарних висот.
Ще один момент нас вразив - їхали значну частину дорогою в латках (що нам спочатку здалося дивним, типу "це ж Німеччина"), а потім значно більше шокувало інше - ми взагалі під колесами цих латок не відчували: ніяких стиків, швів, нерівностей. Тобто, ти лише візуально бачиш латки та різний колір асфальту, а по відчуттях взагалі немає ніякої різниці, - ти ніби їдеш ідеальною суцільною рівною дорогою:
Зображення

В обід проїжджали невеличке місто і порадували себе смачнючим німецьким картопляним супом з м'ясом і пастою з надзвичайно смачним густим соусом. (Всі інші дні обідали нарізками з випічкою та соком чи йогуртами, придбаними в супермаркеті приблизно на середині маршруту).

Далі виїхали на трек і покрутили веломаршрутом у сторону Потсдама. І тут, за 6-8 км до точки призначення, у мене другий прокол на тому ж колесі. Навколо бігуни табунами переміщаються, велосипедисти роз"їжджають, Потсдам манить і люди нас чекають, а тут - знову добрий день. Далі був ремонт: Андрій ювелірно пробив лопаткою свіжезаклеєну мною камеру, після короткого здивування і нового розбортовування продовжив вовтузитися з колесом. Я попросила німців, які проїжджали на велосипедах, подзвонити людям, які нас чекали; зупинила з вибаченнями бігуна (їхня команда готувалася до якогось марафону, але дядько зовсім був не проти допомогти) - він знав англійську і підказав, куди їхати (поки з бігуном спілкувалася, то й камера заклеїлась), підкачене колесо нормально справилося і ми за вказівками доїхали до місця зустрічі - міський прокат велосипедів біля станції метро:
Зображення

На вечерю гостинна молода пара приготувала нам традиційну німецьку страву - капуста, пюре і ковбаски. Ми довго спілкувалися і з захопленням слухали історії їхніх мандрів: вони двоє протягом 6 місяців сплавлялися Дунаєм на байдарках (для мене це взагалі щось нереальне), проїхали 3 країни Південної Америки на велосипедах, відвідали мало не всю Європу і багато іншого.
Мені дуже сподобався двір їхнього будинку - багато зелені, біля кожного під"їзда повно велосипедів, жодного авто, місце для барбекю і свіже повітря.
Зображення
Після таких контрастів особливо важко повертатися в українську реальність.
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали (2016)

Повідомлення VeloPingvin » 8.1.17 16:43

Вижу, вы много ездили по велодорожкам, а как в Польше и Германии обстоят дела с передвижением по автодорогам? Где можно и где нельзя?
Велодоріжок в Німеччині дуже багато, в Польщі - менше. Однозначно не можна їздити автобанами. В Німеччині другорядні дороги взагалі мало завантажені авто - зрідка проїжджали машини повз нас. У Польщі на таких дорогах машин відчутно більше, проте ніяких проблем там їхати не було - обганяли нас скрізь по зустрічній, де не виходило, - за 1-1,5 метри. Або ж просто деякий час їхали за нами, а тоді обганяли, знову ж таки, по зустрічній.
Зустрічалися на дорогах забороняючі знаки для проїзду на велосипеді. Як правило, десь поруч є об"їзд спеціально для велосипедистів. Лише один раз у Польщі ми не змогли такий об"їзд по карті знайти, тому десь 3 км проїхали там, де не можна було. І саме на цій ділянці нам посигналили з цього приводу. Так, було соромно, але ми дійсно не знали, як об"їхати. Запитати не було в кого - навколо дорога і поля.
Велодоріжками ми їхали усвідомлено і ціленаправлено. По-перше, це вимоги ПДР країн, якими ми подорожували, по-друге, такою чудовою інфраструктурою їхати було суцільне задоволення. Це в Україні ми скептично ставилися до наших типу велодоріжок, а коли проїхалися продуманими доріжками, то надзвичайно захотілося таке ж велощастя мати в Україні.
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
Technician
steel is real
Повідомлень: 1305
З нами з: 18.4.14 20:18
Стать: чол
Звідки: оттуда
Контактна інформація:

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали (2016)

Повідомлення Technician » 8.1.17 16:50

Спасибо за подробный ответ!
tumbleweed-092.tumblr.com
Зображення

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали (2016)

Повідомлення VeloPingvin » 8.1.17 21:39

День 6.
Потсдам - Берлін (Німеччина)
Кілометраж за день - 48 км
Набір висоти - 348 м

Трек запланований (той самий, що і попереднього дня, але відрізок Потсдам - Берлін):
phpBB [media]


Трек LIVE:
Зображення

Розпочали поїздку в столицю Німеччини з заїзду у веломагазин - два проколи попереднього дня нас так налякали, що ми докупили ще одну камеру і набір латок. На щастя, ці запаси в подальшому так і не згодилися. Латки тоді, пам"ятаю, видалися нам якимось наддорогими - за 5 чи 6 латок (без клею, нождачки, просто латки), вийшло майже 3 євро. Камера Швальбівська чи-то 6, чи-то 8 євро.
Зображення

Історія шоста:
Прихований текстпоказати
З самого ранку короткочасний дощик не давав забути про те, що, згідно з прогнозом погоди, день чекає нас мокрий, а злива ще попереду. Тож знову вірними супутниками нашими були пакети і пакетики різних форм та розмірів.
Не чекаючи серйозних наступальних дій погоди, ми відразу обмундирувалися і поїхали оглянути Потсдам після відвідин веломагазину. Оскільки до Берліну шлях недалекий, то ми не надто поспішали й вирішили присвятити цей день екскурсії цими двома містами.

Розпочали з парку і палацу Сан-Сусі (від фр. sans souci - без турбот) - найвідоміший палац Фрідріха Великого, побудований у 1745-1747 рр. за проектом самого короля:
Зображення

Знамениті види на сади в Сан-Сусі з'явилися завдяки рішенню Фрідріха Великого розбити виноградники на південних схилах Борнштедтських пагорбів:
Зображення

Центральна частина шести широких терас, розбитих на схилі пагорба, була поглиблена для того, щоб максимально використовувати сонячне освітлення. На шпалерах вилася виноградна лоза, привезена з Португалії, Італії, Франції.
Зображення

Головна, пряма, як стріла алея, довжиною 2,5 км, розкривається до ротонди з фонтанами, оточеними мармуровими скульптурами. Від цього місця серед високого чагарнику променями розходяться доріжки, що ведуть в різні боки парку.
Зображення
Зображення
Зображення

Гуляти там можна хоч весь день, особливо якщо йти на екскурсію в палац, проте ми задовольнилися великим парком і красотами в ньому.
Далі через центральну площу та Потсдамські ворота (які, до речі, старіші за свого значно відомішого брата - Бранденбурзькі ворота) покрутили на виїзд з міста.
Зображення
Зображення

Хоч перед цим не втрималися і посмакували свіжою випічкою - маковий пиріг, якийсь німецький національний десерт, як сказала нам продавець у крамниці, і солона паличка з горіхами та насінням:
Зображення

По дорозі проїжджали міст, який, як нам розповіли, у багатьох фільмах знімають, але назву я його не запам"ятала, тому ось вам його фото:
Зображення

Їхали через величезний парк, в якому майже нікого не було, лише зрідка хтось проїжджав, а як тільки в"їхали в Берлін, то почалася така злива, що далі все було у сіро-мокрих тонах. Невпинні потоки води додавали різноманітних вражень до сприйняття Берліну та спроб зробити хоча б якісь фото мокрими руками. Тому і Олімпіа Штадіон, і Бранденбурзькі ворота, і Александр плац, і всю німецьку столицю з заходу на схід ми бачили трішки розмитою.
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Зрозуміло, що ми були добряче мокрі. Поїхали шукати будинок, де мали ночувати. Розташований він у східному Берліні і те, що тут колись господарювала радянська влада, дуже помітно. В"їжджали у місто з заходу - малоповерхові будівлі, приватні будинки, парки, око сягає далеко та охоплює значну територію. Коли ж доїхали до східного Берліну, все більше на думку спадало, що нагадує це все якийсь Харківський масив чи троєщинські багатоповерхівки. І хоча до Берліну Києву ще ой як далеко (обмеження швидкості руху для авто, раціональні велодоріжки, відсутність захаращення мафами й рекламою і купа всього іншого), проте надзвичайно чітко видно різницю, коли такі контрасти бачиш в одному місті, частина якого побудована за європейськими традиціями, а інша - за радянським стандартом.
Ось такий був вид з нашого вікна. Знайомо? :)
Зображення

Зате коників своїх на ніч ми лишили у спільній для під"їзду закритій парковці. Як же було чудово таке бачити і, водночас, сумно - а коли ж то таке у нас буде:
Зображення

Вечір знову пройшов у цікавих розмовах з господарями - молода пара, яка на велосипедах подорожувала у Китаї і не лише, смачна вечеря, слухали про життя в Берліні, плани на майбутні подорожі і безліч цікавих дрібниць, які так несподівано дарує тобі доля, коли зустрічаєшся і проводиш час з місцевими жителями.
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали (2016)

Повідомлення VeloPingvin » 9.1.17 20:33

День 7.
Берлін (Німеччина) - Костшин-над-Одрой (Польща)
Кілометраж за день - 140 км
Набір висоти - 361 м

Трек запланований:
phpBB [media]


Трек LIVE:
Зображення

Вздовж Берлінської стіни (дуже довжелезної), через міст, лишаючи за спиною вулички окраїн, виїхали з Берліну і рушили на схід, на кордон Німеччини та Польщі, де знаходиться невеличке містечко, в якому ми планували ночувати.
Зображення

Історія сьома:
Прихований текстпоказати
Зображення
Зображення

Частенько зустрічали пернатих. І якщо до качок підходити було не страшно, то до не надто миролюбиво налаштованих страусів ми вирішили не загравати, - чогось мені здавалося, що їхні клюви значно міцніші за наші шоломи.
Зображення
Зображення

На території Східної Німеччини бачили дуже багато пам"ятників подіям та воїнам Першої світової війни, особливо в невеликих населених пунктах:
Зображення

Дорога лежала через тихі охайні містечка, насичено-зелені ліси, вздовж водойм:
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Десь після половини маршруту у мене був невеличкий шок - шматочок українських доріг на німецькій землі. Такі рідні ямки та вибоїни, от тільки краєвид не той. Не знаю, чим так провинилося це містечко, але ми від незвички навіть на якусь мить втратили дар мови. Проте, мушу визнати, це був єдиний такої якості шматок дороги на нашому шляху в цій країні, а також у маленькому і віддаленому населеному пункті, який ми б у нас назвали селом. І лише на одній вулиці.
Зображення

Надзвичайно приємним сюрпризом того дня були випадково помічені скульптури з металу (типу тих, які роблять умільці-ковалі неподалік Києва), а також щось схоже на депо-музей залізничного транспорту:
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Приїхавши у Костшин-над-Одрой, покрутили шукати готель, адресу якого мені підказав поляк. Місто невелике, тож скоро вже стояли біля стійки реєстрації. Прийнявши душ і перевдягнувшись у цивільне, пішли в піцерію, яку нам місцеві порадили, щоб насолодитися вечерею. Коли ж в готелі лишали велосипеди, зрозуміли, що компанія їм на ніч гаратнована:
Зображення
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали (2016)

Повідомлення VeloPingvin » 10.1.17 22:27

День 8.
Костшин-над-Одрой - Мендзихуд (Польща)
Кілометраж за день - 120 км
Набір висоти - 800 м

Трек запланований:
phpBB [media]


Трек LIVE:
Зображення

Далі продовжили ми свій шлях через центральну Польщу, перетинаючи її з заходу на схід
Зображення

Історія восьма:
Прихований текстпоказати
Протягом всієї поїздки Польщею проїжджали багато національних парків, тож щодня по кілька разів заглиблювалися у ліси, перетинали поля, крутили вздовж річок та озер, а також величезних плантацій фруктових дерев. На власні очі побачили, де ростуть польські яблука, які потім йдуть в Україну на експорт :)
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

У Польщі трапляється як рівненький ідеальний асфальт (це в полях кукурудзи й пшениці О_о), так і відверто паскудні дороги з великою кількістю латок і "хвиль" асфальту вздовж обочин, правда, ям майже немає (принаймні, нам вони зустрічалися вкрай рідко).
Зображення

А тоді, кілометрі якомусь на 60-му лупанув такий сильний дощ, що навіть втиснувшись в зупинку, сховатися від потоків води було важкувато. А спочатку ж, як розуміє кожен велосипедист, під комірець зупинки треба сховати велосипед
Зображення

Під час наступного розгулу погоди ми якраз проїжджали невеличке містечко і сховалися від дощика під арку. Озираючись, я помітила сходи, а знизу на стіні якусь кнопку і маленьку табличку з написом. Прочитавши, була приємно вражена, бо ця кнопка спеціально для людей з обмеженими фізичними можливостями. Там просять подзвонити і почекати - через трохи вийде працівник служби, щоб допомогти. До речі, це була пошта.
Зображення

Близько 17:00 приїхали у Мендзихуд і оскільки з сім"єю, в якої мали ночувати, домовилися зустрітися о 6 вечора, то покрутили роздивитися місто. Невелике, зелене, з великим озером з фонтанами та центральним парком (з велодоріжкою).
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

І, звісно ж, площею Ринок, де нас вітав милий віслючок
Зображення

Після екскурсії містом знайшли будинок, де ночували. Сім"я, в якої зупинилися, надзвичайно гостинна й привітна. Господиня приготувала смачнючий гуляш, всі разом вечеряли й ділилися досвідом, з господарем та їх сином ми з Андрієм грали настільний футбол. До речі, батьки з дітьми вже 10 років подорожують Польщею і Європою, зупиняючись у кемпінгах. Ці відкриті люди запам"яталися, мабуть, найдужче на рівні з сім"єю з Потсдаму. Вечори такі стають незабутніми і в деякі місця хочеться повернутися вже заради людей, а не іншої країни чи природи.
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали (2016)

Повідомлення VeloPingvin » 11.1.17 08:31

День 9.
Мендзихуд - Познань(Польща)
Кілометраж за день - 86 км
Набір висоти - 292 м

Трек запланований:
phpBB [media]


Трек LIVE:
Зображення

День майже підводного плавання. День, коли погода остаточно показала, що плануй свою подорож хоч за місяць, хоч за півроку, але погодні умови в якусь мить внесуть свої корективи. І нічого ти з цим не вдієш.
Зображення

Історія дев'ята:
Прихований текстпоказати
Із запланованих 112 км лісами й полями проїхали ми 86 другорядною дорогою. Майже навпростець між двома містами. Ну, як проїхали, - пропливли.
Через це, відповідно, фото цього дня у нас найменше, бо всі девайси намагалися зберегти сухими.
Зображення

Прогноз погоди знали заздалегідь, промінчик надії, що дивом нас омине потоп трохи жеврів у душі, проте на 99% були впевнені, що чекає нас не заїзд, а заплив. Від гостинних господарів зранку виїжджали вже повністю обмундировані (от тільки не вистачало ще, як мумії, обмотатися в харчову плівку повністю разом з велосипедами). І не дарма, бо лише виїхали з міста, як почався дощ, який не припинявся цього дня ні на мить, а лише змінював свою інтенсивність - від помірного і "о, я бачу дорогу" до зливи з сильним різким вітром та води, яка лилася на нас не лише з неба, але й якимось чином з боків і з землі О_о
Зображення

Люди, в яких ми ночували, пропонували їхати автобусом, але, не до кінця уявляючи, що нас чекає попереду, ми подумали, що автобуси - це для слабаків і рушили велосипедами.
Як би ми не обмотувалися, через кілька км вже були повністю мокрі. Спочатку ще противно, але, що знайомо кожному велосипедисту, головне дочекатися моменту, коли тобі вже все одно, - коли вже повністю мокрий, а вибору немає, просто крутиш :)
Хоч їхали другорядною дорогою, проте автомобілів було тьма. Повз нас постійно проїжджали окрім легкових авто ще й вантажівки і фури. І було їх ну дуже багато. Тому душ зліва з-під колес транспорту заливав нон-стоп. Ключовим, знову ж, було те, що нам вже стало байдуже, тож кілька додаткових літрів води не надто впливали на ситуацію. До речі, взагалі не було страшно їхати. Хоча поляки нас застерігали, що в таку погоду і на жвавій трасі небезпечно, мені значно страшніше було після повернення в Київ виїхати перший день зранку на роботу - ось тоді дійсно було страшно аж до тремтіння рук і ніг. А в Польщі при низькій видимості й з фурами поруч - взагалі ні.
Один раз по дорозі зупинилися біля Макдональдса попити чаю й зігрітися. То ми так змерзли, що краще б не зупинялися. Температура взагалі всі дні була невисока, а того дня - близько +14+15. І це в серпні, коли в Києві все плавилося через спеку.

Проте все рано чи пізно закінчується і після обіду докрутили ми в Познань. Хоча стан був такий собі, але в центр ще заїхали, трохи місто оглянули. А далі були трішки блукання у пошуках житла сім"ї, в якої мали ночувати. Неприємним наслідком цього запливу було мокре повністю веловзуття, яке за ніч не просохло, тож весь наступний день досихало на ногах. Але пригода вийшла неординарною, додала досвіду і точно стала незабутньою.
Зображення
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали (2016)

Повідомлення VeloPingvin » 11.1.17 21:46

День 10.
Познань - Калиш (Польща)
Кілометраж за день - 142 км
Набір висоти - 321 м

Трек запланований:
phpBB [media]


Трек LIVE:
Зображення

Після мокрющого попереднього дня наступну подорож ми змушені були розпочати з заїзду у веломагазин, бо Андріїн велокомп"ютер склеїв лапки. Чи тому, що відпрацював ту ціну, яку за нього заплатили, чи ж тому, що навіть обмотування харчовою плівкою не врятувало його від "преджевременной кончины".
Зображення
Зображення

Історія десята:
Прихований текстпоказати
Пощастило, що Міхау, в будинку якого ми ночували, не лише мав знайомих у веломагазині, але й виявив бажання нас туди провести. Не варто й згадувати, наскільки це швидше - їхати незнайомим містом за людиною, яка тут вже знає всі дороги.
Зображення
Зображення
Зображення

Заодно ми ще й Познань оглянули. Під сонячними променями виглядає набагато привітнішим і гарнішим. А потім наш новий знайомий вивів нас на трек, показуючи симпатичні місцини. Нарешті я на власні очі побачила красу, яку раніше лише на фото в інтернеті спостерігала. Комусь це може здатися не вартим уваги, але я в щирому захваті від ідеальної зеленої травички між трамвайними коліями. На мою скромну думку, місто від таких дрібниць і оформлень стає добрішим, душевнішим.
Зображення

Також в Познані багато громадського простору, де заборонено рух авто і хороші не просто велодоріжки, а й вело-пішохідний міст
Зображення

Виїхавши на трек, покрутили знову ближче до природи і далі від машин:
Зображення
Зображення

Цього дня багато було трьох речей: вітряків, маленьких містечок, через які ми проїжджали і бездоріжжя! З того дня і на наступні трек малювався вже не по EuroVelo, а як Гуглові на думку спаде. А для Гугла веломаршрут, який він прокладає - це все те, де їздить мінімум машин. І я з ним, в принципі, згідна, от лише один нюанс - тонкі колеса. Тому частині покриттю, яке доводилося долати, я була зовсім не так рада, як тоді, коли таке проїжджається на МТБ. А після кількоденних доріг наш веломаршрут в одному місці так затопило, що ми змушені були повертатися і шукати іншу дорогу, оскільки фізично не могли перейти гОвна.
Зображення
Зображення

Міста й містечка різні як за статком, так і розмірами, але майже в кожному є мила центральна площа-ринок, де затишно і немає авто.
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

На дорогах (як і в Німеччині) багато знаків про можливість перебігання дороги оленями. Вважала це неймовірним, поки переді мною дорогу не перебігло стадо оленів 6-7 штук. Я мало з велосипеду не впала від здивування. Після цього білочка і ховрашок здалися чимось не таким вже й дивовижним.
А пізніше на дорозі в різних місцях об'їжджали збиті трупики єнота і оленя - шкода було надзвичайно сильно :cry:
Знак викладала в якомусь з попередніх постів, проте заради цього я навіть зупинилася:
Зображення

У Калиш приїхали трохи після шостої вечора, заїхали в центр, проїхалися вузькими вуличками, поспілкувалися з місцевими жителями і рушили до ще одних гостинних господарів, які вже чекали нас зі смачною вечерею, домашньою випічкою та цікавими розповідями.
Зображення
Зображення
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали (2016)

Повідомлення VeloPingvin » 12.1.17 08:53

День 11.
Калиш - Лодзь (Польща)
Кілометраж за день - 126 км
Набір висоти - 369 м

Трек запланований:
phpBB [media]


Трек LIVE:
Зображення

Загартовані вже "суворим" мокрим європейським літом, яке випало нам на час подорожі, ми були раді сонечкові, що супроводжувало нас по дорозі у Лодзь
Зображення

Історія одинадцята:
Прихований текстпоказати
Трек, "дбайливо" прокладений Гуглом і на віру прийнятий Андрієм, знову водив нас гарними доріжками для МТБ і паскудними - для шосейників:
Зображення
Зображення

Будучи фанатом будинків, обплетених в"юнкими рослинами, не менше милувалася й ліхтарними стовпами, бо в такому одязі виглядають вони по-королівськи:
Зображення

А ще, не знаю чому, але припали мені до душі знаки з силуетами міст, які розташовуються під табличкою з назвою населеного пункту:
Зображення

Так, розглядаючи довколишню красу, насолоджуючись сонячними променями й закарбовуючи в пам"яті всякі цікавинки, доїхали ми до Лодзя. Місто зустріло нас великою кількістю велосипедистів, велосвітлофорами, пристойною мережею велодоріжок
Зображення

Симпатичною зупинкою громадського транспорту
Зображення

Оскільки часу ще було вдосталь, то рушили оглядати місто, паралельно шукаючи, де б пообідати. Місцеві підказали, що найкраще - поїхати у "Мануфактуру" - локальний величезний ТРЦ з багатьма закладами харчування. Він, до речі, являється найбільшим у Центральній Європі. Перебудований з колишньої фабрики, а в центрі знаходиться найдовший у Європі фонтан (300 м).
Зображення
Зображення
Зображення

На ситий шлунок відкривати для себе Лодзь було знайно приємніше, тож насолоджувалися місцевими пам"ятками, вулицями, старовинними будівлями і т.д.
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

По тому віднайшли будинок, де мали ночувати і пішли знайомитися з новою сім"єю, смакувати професійно приготовлений капучіно й вечерею та, найцікавіше, спілкуватися з новими людьми, переймаючи досвід одні одних. До речі, як потім мені писала дівчина з цієї пари, ми надихнули її з хлопцем через деякий час проїхати теж хоч і коротший, але велосипедний тур.
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км

Аватар користувача
VeloPingvin
* * *
Повідомлень: 393
З нами з: 10.4.14 16:36
Стать: жін
Звідки: Київ, Дорогожичі

Re: Чехія, Німеччина, Польща або Як велосипедисти Європу пізнавали (2016)

Повідомлення VeloPingvin » 12.1.17 21:33

День 12.
Лодзь - Варшава (Польща)
Кілометраж за день - 157 км
Набір висоти - 221 м

Трек запланований:
phpBB [media]


Трек LIVE:
Зображення

До третьої європейської столиці нашої подорожі діставалися ми за гарної погоди, що радувало і бентежило водночас. З Лодзя нас проводжали й побажали щасливої дороги ці двоє хлоп"ят:
Зображення

Історія дванадцята:
Прихований текстпоказати
Сонце щедро дарувало свої промені, а природа радувала яскравою зеленню, омитою частими дощами
Зображення

Дорогою до Варшави проїжджали величезні плантації з яблуневими деревами, які часто ломилися від плодів. Яблуні підрізають, щоб були зовсім невисокими, тому концентрація яблук на кожній гілці просто зашкалює.
Зображення

Трек, дбайливо промальований Гуглом, якось зачасто заводив нас на бездоріжжя, а іноді, для більшого задоволення, переходив у піщані дюни:
Зображення

Так, насолоджуючись навколишньою красою і, для різноманіття, спішуючись, щоб подолати відрізки глибокого піску, дісталися Варшави:
Зображення

Відразу поїхали в історичний центр, роззираючись на всі сторони, щоб максимально все помітити
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Цікаво було знаходити маленькі й великі дрібнички, які додають позитивного враження від міста:
Зображення
Зображення
Зображення
Зображення

Треба зазначити, що Варшаву об"їздили ми добряче - як центр, так і окраїни, тому склалося враження, що польська столиця багато чим нагадує українську. Варшава зустріла нас інтенсивним потоком авто, підрізанням з боку водіїв, як і в Києві, а також великою кількістю візуальної реклами-сміття, коли віддаляєшся від центру в сторони спальних районів. Розумію, що Києву до Варшави ще рости (у місті досить непогана мережа велодоріжок, велосвітлофори, пішохідні зони), проте перераховані вище недоліки кидаються в очі. Можливо, це через те, що перед тим були у Німеччині і контраст надто впадає в око.

Хоча наступний день у нас мав бути присвячений екскурсії Варшавою, розміреній їзді та відпочинкові, проте ми добре зробили, що поїхали оглядати місто саме в цей день. Бо наступний був зовсім протилежним у плані погоди і вніс серйозні корективи у нашу подорож.
Зображення
Востаннє редагувалось 14.1.17 14:29 користувачем VeloPingvin, всього редагувалось 2 разів.
2014 - 4.133 км
2015 - 7.209 км
2016 - 10.725 км


Повернутись до “Велощоденник”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 0 гостей