Сторінка 1 з 1

Як правильно мити велосипед

Додано: 29.8.17 11:20
bossy
Велосипед - це набір рухомих частин, і при попаданні на них бруду, пилу і вологи ефективність руху цих частин істотно знижується. Саме тому надзвичайно важливо проводити регулярний огляд (щомісяця, щотижня або навіть частіше в залежності від інтенсивності їзди). Якщо ви тривалий час катаєтеся по вологій і брудній погоді або ж просто віддаєте перевагу швидкій і насиченій їзді, то доведеться проводити очистку велосипеда ще частіше.
Що і як слід чистити?
Очищення велосипеда складається з чотирьох основних етапів:
1. Очищення рами.
2. Очищення і змазування ланцюга.
3. Змазування гальмівних важелів і важелів перемикання передач.
4. Змазування вузлів і тросів систем гальмування і перемикання передач.
В цілому, трансмісія (передні зірки, задня касета, задній перемикач передач і ланцюг) потребує найбільшої уваги.
Рама: Візьміть щітку і відро теплої мильної води, і акуратно зітріть з рами весь бруд. Очищення правильно проводити зверху вниз в наступному порядку: --
-кермо,
-рульова колонка,
-верхня труба,
-підсідельний штир,
-верхнє пір'я заднього трикутника,
-передня вилка і гальма.
Якщо у вас дискова гальмівна система, намагайтеся не допускати попадання мильного розчину на ротори та колодки. До речі, для роторів існує спеціальний спиртової очищувач.
Останні елементи для очищення - це нижні пір'я, зірки, шестерні і шатуни. Потім візьміть відро чистої води і в тому ж порядку промийте всі деталі, після чого протріть чистими сухими ганчірками.
Ланцюг: Цей компонент сильніше за інших страждає від недостатнього змащення, тому для уповільнення зносу ланцюг необхідно регулярно чистити і змащувати. Для очистки не дуже брудною ланцюга цілком достатньо сухої ганчірки з знежирювачем, але при сильному забрудненні може знадобитися спеціальний пристрій, що дозволяє провести більш ретельне очищення. Після висихання знежирювача без поспіху нанесіть краплі мастила на кожну ланку ланцюга і зачекайте декілька хвилин, а потім, щоб уникнути подальшого налипання бруду видаліть надлишки ганчіркою. В цілому, процедуру змащування необхідно проводити при появі скрипів або висиханні ланцюга, а також після потрапляння під дощ, щоб уникнути утворення іржі.
Гальмівні важелі і важелі перемикання передач: Після очищення нанесіть кілька крапель мастила на шарніри важелів і манетки для підтримки їх працездатності.
Троси систем гальмування і перемикання передач: Регулярно перевіряйте (особливо в умовах високої вологості) і періодично наносіть мастило для ефективної роботи перемикачів.
Гальмівний вузол і вузол перемикання передач: Ці вузли складаються з великої кількості дрібних рухливих частин. Слідкуйте, щоб важелі і ролики не засмічувалися і не втратили рухливість. Наносите мастило на все шарнірні вузли, але остерігайтеся її потрапляння на колодки.
Сподіваюсь Ваш байк та його компоненти прослужать Вам довго)

Re: Як правильно мити велосипед

Додано: 29.8.17 11:37
AVVAKUM
И самое главное, поменьше катайтесь на велосипеде, тогда он еще послужит и вашим внукам

Re: Як правильно мити велосипед

Додано: 9.10.17 15:49
RampStomper
И самое главное, поменьше катайтесь на велосипеде, тогда он еще послужит и вашим внукам
Нет, ну зачем же вы так? Хотя можно и молиться на велик... :molba:
Но у людей разный подход. Кто-то хочет сохранить своего железного коня в хорошей форме и подольше и будет все для этого делать, а у других более потребительский подход.

Re: Як правильно мити велосипед

Додано: 9.10.17 23:27
AVVAKUM
Кто-то хочет сохранить своего железного коня в хорошей форме и подольше и будет все для этого делать, а у других более потребительский подход.
Только тэто очень спорный подхол. Бывает излишний "уход" больше вредит

Re: Як правильно мити велосипед

Додано: 21.11.17 00:29
mebaru
Мне приходится мыть велосипед практически после каждой поездки, потому что обычно он крепко так в грязи. Исполняя этот ритуал, я не ставлю цели придать велосипеду сияющий вид, это скорее утилитарная процедура. Тем более завтра обратно на трейл или в поля, так что вылизывания совершенно бессмысленны.

Другое дело, что у нас нередко принято купить дорогой велосипед "на все деньги", а потом относиться к нему как к фетишу - матрасить в парке на двуподвесе, беречь от нагрузок, ни дай боже залезть в говна с дорогими компонентами, а то их еще придётся менять - а это лишние растраты...

Re: Як правильно мити велосипед

Додано: 1.4.18 15:23
Kiyan
тупо на мойке мою или с пеной или без и не парюсь

Re: Як правильно мити велосипед

Додано: 1.4.18 20:01
Atik
тупо на мойке мою или с пеной или без и не парюсь
тільки потім не дивуйтесь, коли перестануть працювати підшипники у втулках/каретці, або вилка, або рульова...:)

Re: Як правильно мити велосипед

Додано: 3.4.18 15:22
Kiyan
тупо на мойке мою или с пеной или без и не парюсь
тільки потім не дивуйтесь, коли перестануть працювати підшипники у втулках/каретці, або вилка, або рульова...:)
Велосипед на рыбалке другой раз чуть ли не по сидушку в брод со мною проходит не один раз в сезон и мойку, и как не странно зимой на ТО все отлично и с подшипниками и рулевыми и каретками

Re: Як правильно мити велосипед

Додано: 3.4.18 15:39
lisapedist
тупо на мойке мою или с пеной или без и не парюсь
тільки потім не дивуйтесь, коли перестануть працювати підшипники у втулках/каретці, або вилка, або рульова...:)
Велосипед на рыбалке другой раз чуть ли не по сидушку в брод со мною проходит не один раз в сезон и мойку, и как не странно зимой на ТО все отлично и с подшипниками и рулевыми и каретками

Це до певної міри.
Вода під тиском багато чого може наробити.
Бачив як у людей переставали вилки працювати через потрапляння води.
Самому довелося колись гальмівний трос змінити через мийку ( всі "чутливі" зони обходив, а от про гальма не подумав).

Re: Як правильно мити велосипед

Додано: 20.5.18 10:35
Voyutichi
велосипед раджу не мити, а чистити. Чистити малярним пензликом з жорстким і подовженим ворсом. Найкраще для рами пензель шириною 20 мм, ним легко можна досягати "важкодоступні місця", колеса (гуму, втулки , шприхи) краще (швидше) чистити пензлем шириною 50-60 мм .
Сам дійшов до цього після того, як проржавіли всі підшипники двопідвісу, я надіявся, що вони мають надійний пило-водозахист у формі надлишку мастила. Ніякий захист не допоміг.
Тому мінімум води, хіба що вологою серветкою протерти, а так - тільки сухе чищення.