Все, що ви хотіли знати про кроссовий велосипед ...

Як правильно вибрати гірський велосипед, де купити дитячий велосипед,
Прихований текстпоказати
где недорого купить велосипед on-line, как выбрать велосипед подростку, женские велосипеды - чем они отличаются. Где лучше купить велосипед, цены на велосипеды, как купить велосипед б.у. Почему велосипед лучше покупать в специализированном магазине. Какая гарантия на современные велосипеды. Чем отличается шоссейный велосипед от кроссового - ответы на эти и многие другие вопросы вы найдёте в этом форуме

Аватар користувача
E2E4
адміністратор конференції
адміністратор конференції
Повідомлень: 2848
З нами з: 2.12.13 10:01
Контактна інформація:

Все, що ви хотіли знати про кроссовий велосипед ...

Повідомлення E2E4 » 6.4.16 08:20

Все, що ви хотіли знати про кроссовий велосипед ...

Я дуже часто потрапляю у ситуацію, коли люди хочуть купити гірський велосипед для того, щоб їздити по місту і не тільки, але по асфальту. Я намагаюся змінити їх вибір - іноді вдало, іноді не дуже. Так як такі випадки відбуваються часто, щоб не повторюватися, я вирішив узагальнити в одній статті основні питання, що стосуються вибору кроссового велосипеда ,а так само розвіяти в ній найбільш поширені міфи, що стосуються цих велосипедів.
Відразу скажу, що я не агітую всіх купувати кросові велосипеди, у самого є декілька гірських велосипедів, і жодного кроссового. Але я хочу, щоб ви зробили свій вибір свідомо, тоді більше шансів, що ви не розчаруєтеся в своєму виборі.Для початку розглянемо, що ж таке кросовий велосипед? Насправді різні виробники називають цей тип велосипедів по-різному: гібриди, кросові велосипеди, турінги, ком'ютери (хоча так частіше називають сітібайки). Мені ж найбільше подобається, як назвали ці велосипеди у нас - дорожні велосипеди. Пам'ятаєте стару добру «Україна»? Її, а також «аісти», «мінськи», «десни» і багато інших, якраз і називали дорожніми велосипедами. І це слово дуже точно передає призначення цих велосипедів - їздити по дорогах. Не важливо - хорошим чи поганим, асфальтованим, брущатці або ґрунтовій дорозі, по хорошим чи з купою вибоїн. Ось саме цю нішу зараз займають кроси - тільки сучасні дорожні велосипеди пішли від старої «України» так само далеко, як сучасний смартфон від дискового телефону «ТА-68».

Отже розглянемо два велосипеда приблизно одного рівня, тільки один MTB (тут і далі під словами MTB, гірський велосипед або крос-кантрійний велосипед я буду мати на увазі хардтейл з ходом вилки 80-100мм), а другий кросовий.

Для прикладу візьмемо два велосипеда одного виробника -

Зображення

Велосипед Kellys AXIS - дуже непоганий крос середнього і початкового рівня.

Зображення

Велосипед Kellys SCARPE - теж непоганий гірський велосипед, приблизно того ж рівня.

Устаткування на цих велосипедах дуже схоже. У чому різниця? Ну для початку подумаємо, для чого створені гірські велосипеди - гонки крос-кантрі (XC, cross-country), їзда по горах або просто по місцевості, що має природні перешкоди - камені, коріння, купини-ями, різний тип грунту - бруд, пісок , глина, кам'яниста сипуха і тп. Для чого створені кросові? Як ми вже відзначили - це їзда по дорогам - асфальт, бруківка, грунтова дорога, а так само втоптані і укатані стежки.

Дивлячись на призначення, інженери і проектували моделі велосипедів. У гірських велосипедів ширші покришки (а це відповідні рама з вилкою, спроектовані під таку ширину покришок, обода ,що розраховані на широкі покришки) з великими, яскраво вираженими шипами-грунтозацепамі, вилки з ходами 80 мм і більше (для крос-кантрі в основному це 100 мм, але буває від 80 до 120), зірки з передавальними співвідношеннями, розрахованими для їзди по грунтах (передні зірки MTB зазвичай менші, ніж у кросових велосипедів). Так само до недавнього часу колеса гірських велосипедів були 26 дюймів, проти 28 у кросових, але зараз ведуться активні експерименти з розміром MTB коліс і тепер є і 27.5 і 29 дюймів, а у деяких експериментаторів і більш екзотичні розміри. Розглянемо по порядку в чому ж полягають ці відмінності:

1. Рама, а з нею в комплекті і вилка. Крос-кантрійні велосипеди пристосовані для дуже крутих підйомів і спусків по пересіченій місцевості, іноді з досить великим нахилом. Тому геометрія рами спроектована саме для того, щоб карабкатися вгору, а потім з неї спускатися. Але зробити абсолютно універсальний велосипед неможливо, інакше ми всі давно їздили б на такому єдиному ідеальному велосипеді. Така геометрія має зворотну сторону медалі, яка виявляється в меншій курсової стійкості велосипеда на трасі, специфічній витягнутій спортивній посадці. Так само каретний вузол такої рами розташований відносно високо, щоб не відбити передні зірки або шатуни з педалями при переїзді колод і валунів, що теж не є добре (центр маси вище, а це так само відбивається на стійкості). Кросовий же велосипед розрахований для їзди по дорогах, тому конструктори його проектували саме з урахуванням їзди по дорогах, де не потрібно дертися на стіни, а потім стрибати з них каменем вниз, що дозволило зробити і посадку іншу, і виграти в стійкості.

Зображення

2. Хід вилки - у MTB цей хід більший ніж у кросових велосипедів, так як потрібно переїзджати чималі перешкоди, яких на дорозі не може бути апріорі. Але у великого ходу є і недолік - вилка розгойдується, з'їдаючи певну частину зусиль райдера. Одна з причин дорожнечі хороших крос-кантрійних вилок - це мудрі системи боротьби з розгойдуванням.

3. Покришки. У MTB зубаті та широкі покришки, у яких більший опір коченню, що з'їдає якусь частину ККД під час їзди. До того ж вони сильно шумлять на асфальті, а деякі ще й створюють вібрацію, що викликає дискомфорт під час їзди. Звичайно є покришки для гірських велосипедів, аналогічні тим, що стоять на кросових роверах, але в них є сенс для тих, хто катає і крос-кантрі та їздить по асфальту і все на одному велосипеді. Тоді доводиться часто міняти покришки (багато хто купує другий комплект коліс).

4. Зірочки. На гірських велосипедах, як я вже писав, часто доводиться виїжджати в круті підйоми, і для цього потрібні відповідні передачі, які абсолютно не використовуються на дорогах. При цьому не можна осягнути неосяжне, і це зроблено за рахунок тих передач, які на MTB не використовуються - саме вони потрібні при швидкій їзді по асфальту. Хоча, зізнатися це не дуже важливо, так як МТБшних передач цілком вистачає, щоб їхати під 50 км / год, що мало хто може розвинути по рівному асфальту.

5. Колеса. Чим більше колесо, тим легше воно переїжджає перешкоди, але тим менш воно маневрує і тим важче, а важкий велосипед гірше їде в гору. Колесо кроссового вела (28 ") більше традиційного колеса гірського велосипеда (26"), тому на кросових велосипедах комфортніше переїжджати невеликі перешкоди, типу вибоїн. Зараз випускаються вже MTB велосипеди з більшими, ніж традиційно, колесами, і на форумах постійно ведуться суперечки, що краще (так як великі колеса, хоч і комфортніші, але менш маневрують, що погано при виборі правильної траєкторії на вузьких сінглтреках з різкими поворотами або їзді між камінням .)

Ще гірські велосипеди мають більшу міцність, ніж кросові, так як навантаження на них куди більше, ніж на кросові. Кросовим ж ВЕЛАМ не потрібно стрибати на великій швидкості по валунам, але їх міцності більш ніж достатньо для їзди по дорогах. Але велика міцність = більша вага, а це, як писалося вище, гірший накат.

Зображення

Тепер розглянемо кілька поширених помилок про кросові велосипеди:

1. Кросовий велосипед хисткий і він не витримає мою їзду по бордюрах, бруківці і нашим убитим дорогам з вибоїнами.
Якщо ви не сильно важкий, то витримає. Він саме для такого використання призначений.

2. Кросовий велосипед тільки для легеньких дівчаток, а я досить важкий мужик.

Дійсно, MTB міцніші, і дуже важким велосипедистам я не рекомендую крос. Але якщо ви менше 100 кг, то цілком витримає. Якщо трохи більше, то теж повинен.

3. У кроса погана прохідність, а я буду їздити не тільки по асфальту.

Це правда. Якщо ви плануєте катати в пісках, по камінню, корчах, в болотах, то вам крос не потрібен. Якщо ж ви з асфальту з'їжджаєте на грунтові дороги або укатані / втоптані стежки в лісі або парку, то в цьому випадку крос саме воно.

4. Я не спортсмен, і я не женуся за швидкістю, тому те, що крос швидший, для мене не перевага.

Але якщо їхати повільно, то на кросі по асфальту їхати легше, ніж на гірському велосипеді. Тобто в будь-якому випадку, для подолання певного маршруту по дорозі на кросі ви витратите менше часу і сил, ніж на МТБ.
Ще часто запитують:

«А що, якщо купити гірський і поставити на нього вузькі покришки, аналоги тих, що стоять на кросах?».
Покришки ви заміните, але це всього один пункт з 5. Геометрія гірських велосипедів все одно пристосована не для того, 26 колесо все одно гірше на вибоїнах, ніж 28, передавальні ті ж, у вилки хід більше. Звичайно можна замінити зірочки, заблокувати вилку, але це саме те, що ми назвали хреностворенням - це додаткові гроші, при цьому такий велосипед все одно буде поступатися кросовому на дорогах, хоч і мінімально.
«А що якщо я куплю 29ер? Там же обода вже великого діаметру ».Так, обода у нього теж 28 дюймів (29 дюйм виходить за рахунок товстої покришки), але геометрія, вилка і покришки залишаються гірськими, та й найнери важать набагато більше кросів за ті ж гроші. До того ж вибір вузьких дорожніх покришок для 29еров дуже малий, а кросові можуть не підійти, так як обода гірського велосипеда ширші, ніж обода кроссового.
До того ж не забувайте, що по дорогах, тобто в рідній стихії, на кросі їхати просто комфортніше, ніж на гірському велосипеді (за межами доріг все кардинально навпаки).

В кінці ж хочу сказати пару слів на захист гірських велосипедів, адже я ж їх люблю і сам на них катаюся :)
Гірські велосипеди більш універсальні, і якщо у вас є сумніви щодо того, де ви будете кататися, якщо можливі описані ваше кам'янисті спуски, грязюка, пісок та інше, то краще взяти MTB, так як гірський велосипед по дорогах їде, хоч і гірше, ніж кросовий, а ось кросовий по повному бездоріжжі не поїде зовсім.

post scriptum
Всі картинки взяті з траси по крос-кантрі Лондонської Олімпіади. Вона проводитьсяться на крос-кантрійних велосипедах. Звичайно у спортсменів вони трохи крутіші, ніж купують новачки, але геометрія, хід вилки, тип покришки ті самі . Екстремальні фрірайдні та даунхильні траси куди більш жорсткі.

Так як в коментарях зайшли далеко від статті і пішли суперечки, далекі від тематики, то обговорення було відокремлено від основної статті сюди. Якщо хочете прочитати думки власників, або написати свою думку по темі, то це можна зробити в тому топіку.
Зображення

Повернутись до “Вибрати велосипед - як купити велосипед: дитячий, гірський, жіночий, міський”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 1 гість