Повідомлення Kolia Kilch » 16.8.11 18:40
Купив "Bergamont Beluga Nexus 8" - з планетаркою. Дуже було цікаво.
Я розумію, це був експерімент за мої гроші, і я робив усе на власний ризик.
Зараз трохи більше 1000 км пробіг, пишу свої враження. Одночасно про гібрід з 28" колесами і про привід Nexus 8.
Плюси, в основному відносяться до конструкції "гібрід 28" ":
- Надійний. Прекрасно зроблений. Все працює бездоганно.
- Жорсткі шатуни, які прекрасно передають зусилля. Я пробував різні шатуни, маю з чим порівняти.
- На подив, "зубасті" педалі, з яких не злітає нога і які дозволяють тягнути вверх (я свого часу відмовився від контактів).
- Ободи витримують всі удари, не розбилися, хоча і 28". Правда, переднє колесо прийшлося на початку експлуатації перетягнути, як і належить за регламентом.
- На подив гарна за властивостями рама, хоча й дешева.
- Дуже добра та штука, яку грамотеї називають "накат". Добре тримає вже набрану швидкість по шосе.
- Рама відчутно пружинить на нерівностях. Спочатку було враження поломки.
- Непагано розгоняється.
- Стійкий на дорозі. Тримає курс без проблем, навіть на нерівностях. Дуже точно керується.
- Маневровий - можно спокійно робити повороти малого радіусу.
- Приємні враження від їзди, як на яхті - легко, як танцюєш. На "гірняку" 26" було враження, що їдеш на асфальтовому катку.
- На подив, непагано долає "бездор". По піску, по нерівностях непагано йде, краще, ніж я очікував. Особливо на нетверезу голову, коли не думаєш "застрягну - не застрягну".
*
- Один ряд переключення. Не треба думати про передні передачі.
- Всі передачі "робочі". Немає "надлишкових".
- Слава Богу, достатньо надійною виявилася втулка Shimano Nexus 8. Вона витримала чимало нерівностей, ударів, поки-що люфту немає.
Мінуси, в основному за рахунок планетарки.
- Прийшлося викинути з вилки гумовий амортизатор. Вилка прочала працювати, розкачки немає.
- Частіше пробиваються колеса. Причому гума - Maxxis Wormdrive, яка дуже непагано тримала скло на "гірняку".
*
- Навички розподілу передач необхідно випрацьовувати заново. Все зовсім не так, як при звичайних передачах.
- Переключення вимагає практично нульового зусилля на педалях. Якщо на звичайному велосипеді ти продовжуєш достатньо сильно тягнути ланцюг (в силу конструкції Shimano він тягне одночасно за 2 сусідні зірки) і передача переходить, то тут ні. При зусиллі, втулка просто тупо не переключається, Коли послаблюєш, переключається услід манетці. Це вимагає зміни стереотипу.
Є складність у тому, що обертання педалей, як і біг, подібне диханню - це процесс, який частково підтримується поза нашою свідомістю. Тому набагато легше пригальмувати його, ніж різко зупинитися і потім продовжити обертання.
У мене зараз два способи переключення:
1) Ліва нога наче "вижимає зчепленння", як на автомобілі, і це легко зупиняє обертання. Потім "клац".
2) Я "ковтаю" переключення правою ногою, коли вона знаходиться у ВМТ. Обертання не зупиняється, але зусилля знижується до нуля і передача переключається. "Веде" нога.
- При розгоні нога наче б"є "у вату". Немає різкости, як у звичайного приводу. Опір у планетарці відчутний.
- Немає сенсу у силовому педалюванні. Зусилля з"їдає планетарка. Nexus 8 - абсолютно неспортивна трансмісія. Скоріше, вона тобі диктує як їхати, ніж ти їй. Щоб не втомитися, треба їхати, "як велосипед хоче".
- Передавальні числа розташовані далеко і нерівномірно. Мабуть, це продиктовано конструктивними моментами, але від цього не легше. Це дуже незручно, втрачаєш розгон. Неочевидний момент переходу між передачами при розгоні. Іноді вигідніше переключитись навіть через одну передачу.
- Короткий ряд передавальних чисел, хоча більшість випадків вони перекривають.
- Заднє колесо важко встановити у те ж саме положення, що і раніше. Дропаути довгі. Якщо при звичайній системі ти поставив колесо і все, тут ти сто разів його покачаєш, підтягнеш гайки, знову покачаєш, і все рівно прийдеться гальмівні колодки виставляти заново.
- Заднє колесо кріпиться гайками - треба возити ключ х15.
- В принципі, при силовій їзді по шосе максималка така ж сама, що і на "гірняку". Більше того, важче короткочасно розігнатися швидше.
Висновок: гарний недорогий велосипед для широкого кола задач, який псує тільки трансмісія. Буду міняти на більш дорогий гібрид.
Свою Україну любіть,
Любіть її...
Во время люте,
В остатню тяжкую минуту
За неї Господа моліть.