Велопрогулянка: тропами Тушетії. Грузія 2016

Для опису покатньок та походів, що можуть стати еталоном
Аватар користувача
Amid88
* *
Повідомлень: 117
З нами з: 21.8.12 22:12
Стать: чол

Велопрогулянка: тропами Тушетії. Грузія 2016

Повідомлення Amid88 » 22.1.17 01:51


Веломандрівка за маршрутом Жинвалі - Шатілі - Омало - Алазань - Лагодехі- Білокани.


Зображення

Деталі пройденого маршруту:

402 км, 9100м набору висоти, 8 їздових днів. Загальний трек (gpsies): http://www.gpsies.com/map.do?fileId=vdfcrhhvjlqsnies

Треки по днях (strava):
- День 1(63,4км, Набір висоти: 1920м): https://www.strava.com/activities/664048701
- День 2(45,5км, Набір висоти: 1260м): https://www.strava.com/activities/664049060
- День 3(7,6км, Набір висоти: 960м): https://www.strava.com/activities/664049163
- День 4(15,6км, Набір висоти: 1110м): https://www.strava.com/activities/664049332
- День 5(44,1км, Набір висоти: 1220м): https://www.strava.com/activities/664049647
- День 6(73,4км, Набір висоти: 1860м, Скидання висоти: 3460м): https://www.strava.com/activities/664050303
- День 7(85,2км, Набір висоти: 545м): https://www.strava.com/activities/664050539 , https://www.strava.com/activities/667701459
- День 8(66,0км, Набір висоти: 580м): https://www.strava.com/activities/667702034

Учасники цього заходу:

Олексій - натхненник групи
Зображення

Андрій - ватажок групи
Зображення

Олександр - "гора" групи
Зображення
Олександр вирішив доєднатися до нас трохи згодом. Він вилітав на 1 день пізніше і наздоганяв нас вже на маршруті.

Стрьомний тіпок
Зображення

Ну що, поїхали..

Планування і підготовка

Головний ідейний організатор поїздки, Олексій, об'їздив Грузію вздовж і впоперек на велосипеді. Регіон Тушетії залишався останнім незвіданим регіоном на карті його подорожей. Я ж у Грузії ще не бував, але мрія відвідати цю дивовижну країну повну неймовірних гірських пейзажів таїлася вже довгі роки. У січні-лютому 2016 року Льоша поділився своєю ідеєю поїхати на велосипедах до Тушетії, але до літа було ще далеко і планувати нічого не хотілося. І все ж вирішальним фактором здійснення мрії, як завжди, стала купівля квитків.

29 березня 2016 року:
Льоша - "Є дешеві квитки до Грузії, беремо?"
Я - "Поїхали, а який маршрут?"
Льоша - "До Тушетії, щось намалюю"
Андрій - "Беремо, маршрут - неважливо".

Ось так і купили квитки. Авіакомпанія Azal Airlines (28.07 Київ-Баку-Тбілісі, 7.08 Баку-Київ). Нас дуже здивувала лояльність авіаперевізника до велосипедистів. При вартості одного місця багажу 30 у.о. в одну сторону, перевезення велосипедів дозволяється абсолютно безкоштовно. Всього квитки нам обійшлися у якихось 120 у.о..

За місяць до початку поїздки почав вимальовуватися трек. Звіти про попередні веломандрівки на відрізку Шатілі - Омало було дуже важко знайти. Хоча декілька все ж вдалося переглянути:
- Були там наші кияни з Велороута.
- Ще попався звіт хлопців з Росії
- А ось ще круте відео американців. Вони подорожували на початку червня і планували в реверсі пройти маршрут від Омало до Шатілі, а далі їхати у район Казбегі, але прикордонники в селищі Гіреві не пустили їх далі, пояснивши, що на Ацунті ще повно снігу.

В цілому можна було зробити висновок, що пройти головний перевал маршруту Ацунта з велосипедами реально, але досить нелегко. Дуже хотілося, щоб погода підтримала нас у нашому прагненні. Адже гори можуть пустити до себе, а можуть і ні ...

За день до вильоту вирішив перевірити погоду за маршрутом, щоб розуміти, до чого бути готовим.
Зображення
З огляду на те, що Шатілі знаходиться на висоті близько 1400 метрів, а наша головна мета - перевал Ацунта - на 2100 метрів вище, то складно було уявити, що ж нас чекає у горах. Але квитки на руках, речі зібрано, велосипеди вже у коробках, назад дороги немає.


День 0. Виїзд з Києва, дорога до місця старту

28.07. Ранок довгоочікуваної відпустки почався з перевірки усіх зібраних напередодні речей і фінального запаковування картонної коробки з велосипедом. Замовлений заздалегідь мікроавтобус забрав нас з дому і до 11:30 примчав в аеропорт разом з нашими коробками. Виліт о 13:00, часу ще вагон. На стійці реєстрації дівчина хотіла було просити квитанцію про оплату перевезення велосипедів, але представник авіакомпанії швидко їй пояснив, що це спортивне обладнання і провозиться воно безкоштовно. Чудово, повезли коробки на рентген. Моя коробка застрягла у рентгені і не хотіла їхати далі за що і отримала стусана. "Еей, легше там! Велосипед все-таки вперше летить!"
Зображення Зображення

Азал в літаку годує, пригощає чаєм і кавою, шкода міцніше нічого не наливають, але ми підготувалися :). Оскільки Андрій у нас спортсмен і непитущий, він від нас відселився на сусідній ряд. Зате компанію нам склала дівчина Аня, яка летіла відпочивати до Баку і дуже боялася перельоту. Рятував всіх від страху старий добрий Джеймсон. Так вчотирьох (я, Льоша, Аня і наш ірландський друг) весело скоротали 3 години польоту.

Аеропорт Баку, збудований у 2014 році, - витвір мистецтва і виглядає дуже помпезно. Правда, пасажиропотік мінімальний (я нарахував не більше 20 рейсів на добу) та й розваги в зоні очікування дуже обмежені. В основному, це дорогі бутіки і одна кафешка.

Наступний переліт до Тбілісі також пройшов швидко. Але, коли вийшли з аеропорту, на годиннику вже була 9 година вечора, і на вулиці стемніло. На нас вже чекав водій Сосо разом зі своїм другом. Вони повинні були відвезти нас до озера Жинвалі, старту нашого веломаршруту. Не без складнощів запхали ми свої коробки до праворульної Деліки і вирушили.
Зображення

За попереднім прогнозом погоди, увесь день повинно було дощити, а по нашому приїзді дощ мав посилитися і тривати до самого ранку. Ще до посадки у Тбілісі здавалося, що так воно і буде. Чорні дощові хмари виднілися всюди за ілюмінатором. Приземлившись, зрозуміли, що не все так погано. На вулиці парило, але і натяку на опади не було. По дорозі до місця ночівлі дощ пускався лише пару раз. Зраділи, що прогноз був помилковим.

Дорогою заскочили поїсти. У кафе замовили 25 хінкалі і 4 хачапурі на трьох, чого виявилося занадто на цей вечір. Що не влізло - забрали із собою і доїдали вже наступного дня.

О першій годині ночі нас висадили близько недобудованого готелю на березі Жинвальского озера. Вільних номерів було багато, навіть люкси нагорі, але сходів до них ще не було. Ми розмістилися у холі першого поверху біля рецепції. Поруч залишили нерозпаковані коробки з велосипедами - ранок мудріший від вечора.
Зображення Зображення Зображення Зображення

Мені здається, що з моменту посадки літака у мене не сходила ідіотська посмішка і приємне здивування з обличчя. "Привіт, Грузіє" - казав я про себе і посміхався. Нібито збулася дитяча мрія, і ти потрапив нарешті до рідних країв. Я одразу полюбив грузинських людей, мову, дороги, автомобілі (величезна кількість праворульних машин), манеру їзди на них, мінливу погоду, їжу, справжню грузинську гостинність.
На годиннику початок другої, пора спати ...

День 1. Привіт, Грузіє!
https://www.strava.com/activities/664048701
Зображення
Прокинувшись, я остаточно усвідомив, що ми у Грузії. На горизонті виднілися могутні гори, трохи нижче - озеро з кришталево чистою водою. Ми швидко поснідали вчорашніми хінкалі, зібрали наші велосипеди і вирушили.
Дорога йшла спочатку уздовж озера, а потім - уздовж річки, що бере свій початок на схилі нашого першого перевалу Датвісварі (або у перекладі українською "Ведмежий хрест"). Навколо нас почали з'являтися мальовничі краєвиди. Їхали ми не поспішаючи, часто зупинялися у селах, аби випити смачного грузинського лимонаду і Боржомі.

За селищем Барісахо помітили цікавий об'єкт у скелі . Як виявилося, це - покинута ділянка початку Архотського тунелю Кавказької перевальної залізниці, якою поїздам так і не довелося поїхати.
Зображення Зображення

Доїхавши до Гудіні, ми вирішили підкріпитися. На дорозі помітили покажчик гестхауса, розташованого високо на пагорбі, практично у кінці села. Андрій категорично відмовився йти нагору, сказавши, що пообідає вчорашніми хачапурі, а ми з Льошею подерлися у гору. У гестхаусі нас зустріла жінка, яка трохи говорила російською, трохи англійською, але зрозумівши, що ми хочемо поїсти, з радістю пустила нас у двір. Коли ми запитали чи не можна купити у неї вина, жінка нам відмовила, пояснивши, що у них тут немає виноградників,усе вино привозиться із Тбілісі та є досить таки рідкісним продуктом. Яким же було наше здивування, коли, накриваючи на стіл, вона поставила глечик, сказавши, що продати не може, а пригостити - будь ласка. Обід був дуже смачним. Що не з'їли - забрали у пакет, щоб нагодувати нашого Андрійка, який чекав на нас увесь цей час унизу на основній дорозі.

По обіді почали збиратися хмаринки, але вони були далеко, десь над нашим перевалом. Сьогодні ми туди не підемо ..
Зображення
Стали табором у чудовому місці біля селища Кхакхматі (це останнє село перед перевалом). Тут розкинулась широка долина оточена з усіх боків горами. Увечері до нас прискакали юні джигіти верхом на конях. Хлопчаки не розмовляли російською, і ми ніяк не могли зрозуміти чого вони хотіли. Змогли розібрати лише слово "чача", яке вони повторювали, вказуючи рукою у бік села. Ми відмовились, смачно повечеряли і заховалися у намети.
Зображення Зображення
Завтра на нас чекає перший перевал висотою 2675м - початок гірської частини нашого маршруту. Але це завтра ...

День 2. Перевал Ведмежий хрест, Шатілі, Муцо.
https://www.strava.com/activities/664049060

Вночі на вулиці було прохолодно (за минулий день ми видерлися на висоту 2000 метрів), Андрій навіть трохи підмерз уночі, напевно через те, що спав у наметі сам. Але нічого, сьогодні до вечора, згідно із Льошиним планом, нас повинен наздогнати Сашко, який не брав із собою намет і ночуватиме з Андрієм. А вдвох і тепліше, і веселіше.

Поснідали кашками і поїхали.

Зовсім трошки від'їхали від місця ночівлі, і одразу почалися "петельки" серпантину. Кумедне відчуття: стоїш, бачиш перед собою попереду вертикальну стіну гори і думаєш "чорт, але ж туди неможливо залізти", а потім петелька за петелькою і розумієш, що те місце, де ти був годину назад, вже десь далеко внизу.
Зображення

Загалом, весь перевал можна було проїхати не спішуючись, хоча десь з висоти 2400 м дихання почало збиватися, і доводилося зупинятися, аби перевести дух. Як я помітив пізніше, якраз з такої висоти мій організм починав відчувати брак кисню під навантаженням.

Колоритні грузини зустрічають нас на перевалі.
Зображення
Нагорі, незважаючи на яскраве сонце, дув холодний вітер, через що довелося вдягтись доки чекав на Андрія з Льошею, які підіймалися не поспішаючи і насолоджуючись пейзажами. Види навколо приголомшливі. У такі моменти готовий роздивлятися навколо цілу вічність, вбираючи цю шалену енергетику.
Зображення

Поки ми втрьох насолоджувалися видами з перевалу, нас наздогнав мікроавтобус із туристами, які буквально за пару хвилин організували поряд стіл і приступили до страв і вина. Побачивши голодні погляди, вони запросили нас до себе, і ми з радістю взяли участь у цьому дійстві. Подякували їм за грузинську гостинність, випили за дружбу України з Грузією і рушили вниз.

Далі на нас чекав затяжний спуск до самого Шатілі.
Зображення
Подолавши перевал, ми опинилися серед справжнісіньких гір. Вузька ущелина, оточена стрімкими скелями, тягнеться змійкою аж до кордону із Чечнею, куди ми і прямували. Дорогою нас оточували неймовірні пейзажі, які не взмозі передати жодна фотографія.
Зображення Зображення Зображення

У Шатілі зупинилися на обід у першому ж дворі. Під час обіду розговорилися з господинею, розповіли про наші подальші плани, а також повідомили, що наш четвертий учасник зараз десь у дорозі і намагається наздогнати нас (як виявилося згодом, не дарма ми розповіли про це).

Шатілі - край цивілізації. Як виявилося, це останнє місце, де є мобільний зв'язок. Також, з розповідей, тут був останній магазин (хоча і магазином-то це назвати складно). Асортимент переважно представляв собою пиво, цигарки, різні батончики і печиво. Ні консервів, ні хліба, на які ми так розраховували, тут не виявилося.
Безліч туристів починають або закінчують свої трекінгові маршрути у Шатілі. До слова, тут була помічена рейсова маршрутка, якою можна дістатися з Тбілісі.
Набивши свої шлунки їжею і оглянувши місцеву фортецю, поїхали до кордону, а потім - до наступної фортеці, Муцо, де і планували заночувати.

Муцо - популярне туристичне місце, дійсно вражає. Фортеця розташувалася високо на скелях і знизу виглядає недосяжною.
Зображення
Але враження похмурості та неприступності поєднується тут із дивовижною красою навколишньої природи. У фортеці Муцо збереглося досить багато могильників, розташованих як у самому замку, так і біля його підніжжя. Ці могильники мають вигляд невеликих кам'яних будиночків без дверей з одним вікном. Заглянувши у таке вікно, можна побачити людські останки, складені на підлозі та на кам'яних лежанках, які виступають уздовж стін. Про ці могильники ходить багато легенд . Зазвичай розповідають про епідемії чуми або чорної віспи і про традицію, за якою хворий повинен був сам приходити сюди, лягати на лежанку і чекати смерті. Важко сказати чи так було насправді. Може це був такий спосіб поховання, хоча поруч з фортецею розташований старий цвинтар, де на кожній могилі поставлено великі сланцеві плити.
Зображення

Далі за маршрутом дорога перетворювалася у стежку, яка чекала на нас вже наступного дня.

А, до речі, основна причина розташування табору поблизу Муцо - це відсутність нашого четвертого учасника, Сашка:) Зараз трохи докладніше розповім про те, як він нас наздоганяв і яким дивом це у нього-таки вийшло.
До цієї поїздки ми з Андрієм Олександра не знали, тому вся комунікація з ним йшла через Льошу. План у Льоші був простий до неподобства: до вечора третього дня Сашко наздоганяє нас і шукає наші намети десь за Шатілі. Все ... Більше ніяких деталей вони не обговорювали. І нічого, що від Шатілі ми від'їхали приблизно на 20 км, і, що у основної дороги не завжди є місце для наметів . Увечері ми виявили, що мобільного зв'язку тут немає. Єдина надія на те, що Сашко дійсно буде їхати весь час основною дорогою і помітить нас.
Стемніло. Вирішили розвести вогонь. Льоша притягнув величезний оберемок дров. Через півгодини-годину дрова перегоріли, і нам нічого не залишалося як йти спати. Я обурився, сказавши, що він нас не знайде, і, що у мене немає жодного бажання завтра витрачати день на пошуки один одного. Відповідь Льоші була простою: "Ти його не знаєш, він приїде. Якщо не вночі, то вранці, як прокинемося, він точно буде тут." Ну-ну ... Хотілося б у це вірити. Льоша заснув, а я ще якийсь час вовтузився. Раптом розумію, що ось промайнуло світло по намету, і ось знову. Хапаю ліхтар і вискакую на вулицю, блимаю у відповідь. Ще трохи і бачу, що це світло велофари, і, що великий силует на двох колесах наближається до нас. Ура !!! Кричу "Сашко, привіт!", Розуміючи, що це 100% він, бо не буде іншого такого психа у цьому місці о 10 годині вечора.
Виглядав Сашко страшенно втомленим. Та й не дивно, адже він за добу проїхав 160 км і подолав перевал. Як виявилося, Саша дістався Шатілі о 20:00 і відразу почав дзвонити Льоші, щоб уточнити де ми стали. Тільки от невдача, телефони наші вже не працювали. Наступним кроком стало опитування місцевого населення чи не бачили вони групу велосипедистів. І от диво, йому попалася жінка, у якої ми обідали. Вона ж і розповіла йому про наші плани зупинитися в Муцо біля підніжжя фортеці. Не беруся вираховувати, якою була ймовірність того, що Сашко нас знайде, але удача була і справді на нашому боці.
Далі послідувала емоційна промова Саші про чудові навички планування Льоші. Трохи поспілкувавшись, побажали один одному на добраніч знову і залізли у намети. Тепер уся команда була у зборі.
Зображення
"А ви мені не вірили ..." - наостанок пробурчав Олексій.

День 3. Вгору, вгору і ще трошки вище.
https://www.strava.com/activities/664049163

Вночі розпочався дощ. І, коли ми прокинулися, він вже лив щосили. Невже погода нас підводить? Так, коли збиралися їхати, прогнози були абсолютно нерадісні, але ж поки вони не виправдовувалися! Сьогодні ми маємо подолати серйозний набір висоти. І невідомо чи зможемо ми взагалі продовжити маршрут до Ацунти, якщо дощ буде лити увесь день. На щастя, годині об 11 він припинився. Все-таки, погода була прихильною до нас сьогодні. І у наступні дні теж.

Швидко поїли, зібралися і поїхали. Проїхали десь 500 метрів і вперлися у будку прикордонників. Один з прикордонників, наш земляк, відразу попередив, що потрібно виписати дозвіл, і, що процедура ця досить довга. Ми не думали, що настільки довга. Перше питання: "Хто у вас головний?". Льоша не розгубився і мовчки тицьнув пальцем у Андрія. З цього часу він став "ватажком групи". Далі прикордонник запитав на скільки днів давати пропуск, відповідаємо, що трьохх досить. Він щось знав і вписав у дозвіл 5 днів. Зібравши наші паспорти, прикордонник переписав усі дані собі, а потім почав по рації передавати інформацію у штаб. При чому виглядало це так: "А-Л-Е-К .. що? К - Костянтин, С, С-Сергій-І-Й, повторіть як зрозуміли." В такому дусі хвилин за 30 він передав всі наші дані до штабу і каже: "Чекайте". Тепер зі штабу повинні передати до головного управління, там перевірять все і дадуть підтвердження. На диво, впоралися досить швидко, за годину :).
Вже по обіді ми попрощалися з прикордонниками, почувши услід "Щасливої дороги!" і побажання удачі.

Далі зустріли пару туристів, але, на жаль, я не запитав звідки вони. Це були перші люди, які побачивши нас з велосипедами, робили здивовані обличчя. Почав розпитувати їх про маршрут, сказали, що ми там намучимося з велами, але додали, що хлопці ми міцні, і все у нас вийде. Те, що в нас повірили, порадувало. До слова, ця пара йшла з провідником. Провідник вів коня, навантаженого їхніми важкими рюкзаками, а власне туристи йшли позаду з трек-палицями у руках. І таких груп із супровідниками ми зустрічали досить багато. Зручно ж саме так!

Ще зовсім трохи і почалися перші випробування:
Зображення Зображення
перші елементи вело-альпінізму:
Зображення
перші серйозні броди через гірську річку:
Зображення
а потім перше справжнє задоволення від незайманої краси природи перед очима:
Зображення
Стежка, яка йшла вздовж річки, різко взяла вправо, відразу істотно змінивши свій градієнт. Ось тут і почалися наші страждання. Підйом здавався просто вертикальним, і велосипед доводилося раз у раз штовхати, підводити і зашвирювати хоч трішечки вище.
Зображення
Через пару годин цих страждань побачили групу чехів, які спускалися нам назустріч. Порівнявшись із нами, перше питання хлопців було таким: "How did you get here?". На що я їм накатаною схемою почав розповідати усю нашу логістику: Тбілісі - Шатілі - Муцо - опа-па, і ми тут. У відповідь хлопець перебив мене, ще раз повторивши своє запитання :). Адже люди дійсно не розуміли як можна було опинитися в цьому місці з велосипедами. Поспілкувалися трохи, вони посміялися і сказали, що далі буде тільки складніше. Нам було зовсім не смішно ...
Далі був ліс, купа коренів, каменів, бруд, місцями ми пливли з велосипедами донизу. Якимось дивом ліс закінчився, почалася полонина, а разом із цим стала псуватися погода.
Зробивши останні зусилля, ми видерлися нагору і побачили поряд заставу прикордонників. Відразу зраділи цьому факту, бо у разі негоди люди нам допоможуть. Принаймні у них була вода, і можна було сховатися від вітру. Поки поспілкувалися з прикордонники, хмаринка почала тікати. Вони нам сказали, що поруч є джерело з водою і місце для наметів.
Зображення
Туди ми і вирушили. Це було місце-мрія. Пейзажі навколо неймовірні.
Зображення
А які вночі були зірки! Просто приголомшливо!

День 4. Привіт, Ацунта.
https://www.strava.com/activities/664049332/overview

Сьогодні ми маємо подолати нашу головну мету - перевал Ацунта висотою 3524 м. Ніхто серед нас не бував раніше на такій висоті з велосипедом, а особисто я і без велосипеда не був. Покидаючи вранці місце ночівлі, ми не робили жодних планів та розрахунків часу. Основним завданням на сьогодні було подолати перевал. Погода вранці нас радувала - жодної хмаринки на небі, сонечко і краса навколо, а це значить, що все має пройти вдало. Вирушили.
Зображення
Спочатку наш шлях пролягав полониною, де місцями навіть дуже непогано їхалося. Пізніше стежка перейшла у траверс схилу, і їхати стало дуже проблематично. Десь у цей момент я став частіше поглядати на трек у навігаторі, щоб вгадати, де ж він, наш перевал. Дивлюся в GPS на трек, дивлюся вперед, знову в GPS. Де ж стежка? Ах ось же вона ...
Зображення
Перед фінальним підйомом вирішили перекусити консервами з хачапурі. Вчора підніматися було важко переважно через постійні корені і каміння. Зараз же стежка була відкрита, без будь-яких перешкод, але градієнт і висота давали про себе знати. Зупинятися і переводити подих доводилося через кожні пару кроків.
Зображення
Останні метри підйому давалися важко. Було відчуття, що у якийсь момент мозок просто відключився, а тіло продовжувало рухатися вперед на автопілоті. Вийшли на карниз, з якого вже виднілася верхівка і люди на ній, які з цікавістю спостерігали за нами. "Ну здрастуй, Ацунта!" - Вирвалося у мене. Цієї митізвідкись винирнула невідома птаха та щось прокукурікала. "Каже тобі: привіт!" - Відгукнувся Льоша, який був поруч. Посміялися. Але ж, і правда, звідки їй було взятися на висоті 3500 метрів?
І ось ми на вершині перевалу.
Зображення
Зображення
На перевалі зустріли трьох дівчат з Норвегії, які поспішали донизу. Вони нам повідомили, що перше селище, в якому живуть люди - Гіреві. Там можна добре поїсти і за необхідності заночувати у пристойному хостелі. Дорога займе приблизно 8 годин пішки. Але, оскільки ми на велосипедах, і далі тільки униз, то були надії дотягнути до Гіреві сьогодні.

Однак погода внесла свої корективи. Коли ми спустилися у долину річки, позаду нас як раз в районі Ацунти почало гриміти. Відразу з'явилися думки: як здорово, що ми встигли до грози. Ми продовжували маршрут, сподіваючись утекти від хмари, але вона нас потроху наздоганяла. Зустріли чергових туристів, які сказали, що буквально у 30 хв ходу є класний кемпінг з водою і навіть "магазином". Дивно було чути слово "магазин", однак може й насправді є?
Трохи відійшовши від туристів побачили, що необхідно подолати річку, і у цей час почав йти дощ. На іншому березі річки стояв пастух, який щось намагався нам кричати грузинською мовою у відповідь на наші спроби знайти найбільш придатне місце для броду. Трохи поспостерігавши, мужик сів на коня і вирішив допомогти нам переправитися. Я на радощах дав йому свій велосипед, який він взяв в одну руку, все ще сидячи на коні.
Кінь був шокований, він явно не розумів що на нього завантажили, і йому це точно не сподобалося. Він почав брикатися. Уже перебуваючи у воді, мужик не утримує велосипед, і велосипед падає вниз, у річку. "Все пропало", - подумав я, у мене ж там і спальник, і намет, і всі речі - і все мокре. Виловив велосипед, послали мужика подалі і пішли самостійно через річку. Думати довго не було часу - гроза на підході.

Тільки поставили намети, почалася злива. На щастя, мої речі при падінні велосипеда в річку не встигли намокнути. Андрій з Льошею були готові спати, незважаючи на те, що було близько 17:00. А в мене раптом прокинулася якась активність, та й шлунок бурчав і відмовлявся засинати без вечері. Десь через півтори години дощ закінчився. Вибрався з намету, а там:
Зображення Зображення
Ацунта в яскраво-червоному вбранні – вигляд неймовірний. Помилувалися краєвидами, і раптом різко прокинувся жор. Поки я пішов на розвідку вздовж берега, Сашко відправився вгору, в напрямку прикордонної застави. Мені нічого цікавого на очі не потрапило, до "магазину" я не дійшов. А ось Саша повернувся з їжею. Прикордонники вирішили поділитися з нами українською тушонкою. Банка тушонки на людину і шматочок печива - такою була наша вечеря.
Зображення

Аватар користувача
Amid88
* *
Повідомлень: 117
З нами з: 21.8.12 22:12
Стать: чол

Re: Велопрогулянка: тропами Тушетії. Грузія 2016

Повідомлення Amid88 » 22.1.17 21:06

День 5. Стежками Тушетії. Омало.
https://www.strava.com/activities/664%20049647

Минула ніч була найхолоднішою за весь час поїздки. Зранку на траві був іній.
Зображення
Оскільки дров за ніч не побільшало, то з ранку вирішили відразу їхати шукати галявину з "магазином", про яку вчора нам розповіли туристи. Десь через 30 хвилин шляху ми дійсно побачили туристичну стоянку, де розташувався великий намет, який і був "магазином". Шкода, що ми вчора сюди не дотягли.
Зображення Зображення
В "магазині" ми попросили нагріти воду, запарили кашки і смачно поїли. На полицях в основному були консерви, зіпсовані овочі і запліснявілий хліб. Нічого із запропонованого нас не зацікавило. Хоча трохи пізніше побачили в кутку Фанту. А що, можемо собі дозволити :)

Поснідавши, вирушили в дорогу. Трохи відійшовши від галявини, дорогу нам перегородила річка, яку ми вчора вже переходили вбрід, коли мій велосипед впав у воду. Після сніданку ми були сповнені сил і особливо не сумніваючись, перейшли річку та пішли далі стежкою. Яким же було наше здивування, коли трохи нижче ми побачили місток яким можна було спокійно дістатися іншого берега річки. "Оце дивні велосипедисти" - напевно подумав народ на галявині, який спостерігав за нами.
Стежка потроху ставала ширшою, і педалі вже не впиралися в колію, що дозволяло більше їхати на велосипеді, ніж йти поруч із ним.
Зображення
Декілька разів над нами кружляв "волшебник в голубом вертолете". Не думаю, що він хотів нам безкоштовно показати кіно, але щось таки він виглядав, закладаючи стрімкі віражі в ущелині поміж скелями.
Зображення Зображення
До обіду приїхали до селища Гіреві. Тут вже видніються ознаки цивілізації. Усе селище - це зо два десятки будинків, більша частина з яких - хостели та гестхаузи (один нам навіть рекомендували як дуже пристойний, нажаль назву не запам'ятав). Також тут побачили машини, а це означало, що кінець стежкам, і ми нарешті зможемо їхати на велі, а не тягати його в руках.
Зображення
Унизу біля річки розташувалися прикордонники, і, напевно, у них потрібно було зробити позначку у пропуску, який нам дали в Муцо. Але спускатися так далеко вниз, щоб потім знову підніматися, ми не схотіли, а замість цього вирішили смачно пообідати в одному з гестхаусів.
Зображення
Після обіду ми були сповнені сил і готові їхати далі. Особливо тішило, що будемо їхати широкою дорогою, і підйомів до Омало не очікувалося, принаймні нам так здавалося. Як я згадував раніше, автомобілі у Гіреві були, але, щоб звідси потрапити на головну дорогу, необхідно було подолати досить серйозний брід, куди сунутися нам з велосипедами було не варто. Для пішоходів і коней є альтернатива - стежка довжиною близько 500 метрів траверсом схилу. Ось туди ми і попрямували. Все, кінець стежкам, полетіли донизу.
Зображення
Дорогою пронеслися повз чудову фортецю Дартло, зупинилися на мить і далі униз.
Зображення
Усім здавалося, що до Омало буде суцільний спуск, хоча кілька "петельок" на треку перед самим селищем явно насторожували. Та й назва "Верхнє Омало" теж мало саме за себе казати. Так і виявилося. Незабаром спуск закінчився, і на нас чекав невеличкий "перевальчик" з набором близько 600 метрів. У мене був величезний стимул якнайшвидше дістатися в Омало, смачно повечеряти і заселитися до якогось хостелу. Сашко з Льошею також поділяли цю ідею, а ось з Андрієм вийшло складніше. Протягом усього дня він себе почував недобре, "перевальчика" перед Омало він зовсім не очікував і подужав його з останніх сил. Але після цього "перевальчика" залишався ще невеликий торчок, який прямував безпосередньо до Верхнього Омало. Тут нерви у Андрія зовсім здали на тлі поганого самопочуття, і він вирішив далі не їхати.
А ми втрьох уже на півдорозі в гору вирішили все обміркувати. У підсумку Олексій з Андрієм залишилися ночувати у наметі, а ми із Сашком полізли вгору, до їжі та затишку. Невеличкий серпантин, і ми несподівано опинилися на вершині гори, поруч – фортеця, а навколо неймовірна краса. Хмари, що збиралися впродовж тривалого часу, нарешті розверзлися, і нам довелося швидко шукати місце для ночівлі. Ось таке воно, Омало:
Зображення
Спускаємося на центральну площу, проїжджаємо повз фортецю, бачимо прямо перед нами готель, і вирішуємо зупинитися тут. Запитуємо ціну - 50 ларі, хм ... дорогувато. Наступне питання: «куди подіти велосипеди» - «на вулиці», хм ... Вирішуємо ще пошукати варіанти. Відразу згадую, що буквально 50 метрів назад на спуску бачив покажчик з намальованим кавуном і написом "хостел". На покажчику було також зазначено "веганське харчування", але нас із Сашком це нітрохи не збентежило, навіть навпаки. У Сашка дівчина вегетаріанка, тому він звик до такої їжі. Я теж останнім часом теж переглянув свої погляди на харчування на користь здорового харчування. Прямуємо туди. Повернули на невелику вуличку, людей навколо немає, запитати немає в кого, ... незрозуміло. На наші оклики виходить приємна дівчина і повідомляє, що у хостелі з радістю приймуть нас за символічні 20 ларі. Розуміємо, що потрапили куди треба, помітивши декілька велосипедів на ганку.
Зображення
Трохи про хостел: Arbuzibar Hostel. Умови тут, звичайно, початку 20-го століття (електрики в будинку немає, кімнатки виглядають як у наших прабабусь), але все акуратно. Дуже порадувала наявність гарячої води в душі. А найголовніший плюс цього містечка - люди :) Як виявилося, дівчина, яка нас зустріла, Марія, разом зі своєю подругою Розою – з Польщі. На літній сезон приїхали сюди підробити адміністраторами у хостелі. Також було два подорожуючих поляка, цікаві хлопці. Вони на таксі приїхали з велосипедами до Омало і катали радіалки, адже маршрутів тут вистачає. Ще із самого ранку вони жартували, що сьогодні повинні заїхати нові туристи, і вони точно будуть на велосипедах. Так і сталося, ми на місці. Ще цікавий факт: усі четверо наших нових друзів розмовляли російською і навіть дуже непогано.
Прийняли довгоочікуваний душ, і нас запросили до столу, де ми чудово провели час у компанії нових цікавих знайомих. За келихами вина я навіть не помітив, що вже глибока ніч.
Потрібно відпочивати, завтра на нас чекає останній перевал.

День 6. Останній перевал.
https://www.strava.com/activities/664050303

Прокинувшись вранці, помітили, що на нас вже чекає смачний сніданок.
Зображення
Поїли і поїхали на місце зустрічі з Льошею та Андрієм. Так вийшло, що на перехрестя ми приїхали одночасно. Андрій з Льошею встигли заїхати до сусіднього селища і поснідали там. Андрій був у гарному настрої, від вчорашнього обурення не залишилося і сліду. І ось ми, сповнені сил і готові до нових звершень, вирушили далі.
На виїзді з селища помітили стовпчик, який показував відстань від Омало до Пшавелі - наша мета на сьогодні.
Зображення
Дорога від Омало до Пшавелі неофіційно входить в 10-ку найбільш небезпечних доріг світу. Пропоную подивитися частину відео (4:00 - 35:00), знятого каналом «BBC» про Тушетську дорогу.
Якщо коротко: 70 км по камінню і вузьким серпантинам через Перевал Абано (2850м) ведуть до долини Телаві. Нам надавав сил і завзяття той факт, що після вершини перевалу нас чекав спуск довжиною близько 50 км зі скиданням висоти - 2500 метрів. Ось тут відірвемось :)

Довгий час ми їхали жодного разу не спішуючись уздовж гірської річки, а потім побачили перед собою гору, на яку серпантином йшла дорога вгору до хмар. Автомобілі, що піднімали за собою стовп пилу, виглядали на цій змійці маленькими цяточками. Кожен підіймався на перевал у своєму темпі. Я вирішив крутити педалі поки є сили. Перед кожним новим поворотом обертався, аби перевірити чи всі на місці. Найдовше бачив за собою Сашка, але у якийсь момент втратив і його. Спочатку думав зупинитися і почекати, але потім вирішив, що краще почекаю вже на вершині перевалу. Не знаю навіть скільки часу зайняв сам підйом. Сил надавали тільки захоплені вигуки туристів із машин, що проїжджали повз, і усвідомлення того, що підйом рано чи пізно має скінчитися. У якийсь момент і це перестало допомагати, включався автопілот.
Дуже здивувало, коли назустріч виїхав джип із польськими номерами, а у джипі – 4 дівчини. "Ризикові", - подумав я. Поїхати у таку далечінь та ще й замахнутися на таку складну дорогу. Дівчата зупинилися трохи здивовані тим, що я штурмую перевал верхи на велосипеді, на що у відповідь отримали репліки взаємного захоплення з приводу їхньої подорожі. Поділилися водою, пропонували ще їжі, але я відмовився. Так, натхнений зустріччю, я почав крутити педалі з новими силами, залишалося зовсім трохи.
Зображення
Згадуючи пройдені перевали (Ведмежий хрест і Ацунту), де, підкоривши вершину, ми тривалий час відпочивали і насолоджувалися пейзажами, я думав, що і тут буде те ж саме. Крім того потрібно було всіх почекати. Але, заїхавши на Абано, я залишив такі думки. По-перше, на перевалі якраз зависла хмара, і все було у суцільному тумані, а по-друге, страшенний холодний вітер пронизував наскрізь. З огляду на загальну втому, захотілося скоріше спуститися трохи нижче, щоби сховатися від вітру.
Ось так виглядав перевал в ту мить:
Зображення
Ура, далі тільки униз! Помчав серпантином, обігнавши пару джипів, які бачив на підйомі – адже донизу на велі швидше :) На черговому обгоні мене трохи занесло на сипучому камінні. Це мене протверезило і прогнало адреналін, який кричав: «Швидче!». А враховуючи, що все навколо, як і раніше, було у тумані, я зупинився і далі вирішив їхати спокійно.
Зображення
Трохи нижче промайнув декілька водоспадів із бродами, побачив відмінне місце з джерелом води біля якого був стіл і лавка. Тут відпочину і почекаю інших, подумав я. Поруч із джерелом стояла зовсім свіжа меморіальна табличка з фотографіями молодих хлопців, які у цьому місці зірвалися у прірву на своєму автомобілі. Ось такі вони, гори, суворі й могутні та дуже легко можуть забрати життя. Поки сидів і чекав, поруч зупинився джип, з якого вийшли чоловіки і попрямували до столика. Дістали велику пляшку з чачею, лаваш і пакет із льодяниками. Запросили мене до столу пом'янути загиблих хлопців. Три тости, і вони поїхали далі, а я залишився чекати хлопців. Ще через деякий час з’явилась місцева "маршрутка-Камаз", що везла людей до цивілізації.
Зображення
І ось промайнув Сашко. Ще хвилин через 10 з'явилися і Андрій з Льошею. Здивувався, що вони не так сильно і відстали, але на моє запитання: "як добралися?" Льоша з Андрієм змовницьки посміхнулись. Як виявилося, вони зупинили машину на підйомі, і вона закинула їх на перевал. І чому я не додумався про таку опцію, коли вкручував вгору :)
Зображення
Зустрівшись, разом помчали вниз. Ох яке ж це захоплення їхати нескінченним спуском, коли навколо проминають неймовірні пейзажі! Час від часу зупинялися, аби трохи охололи колодки. Не дуже хотілося, щоби гальма відмовили на такому спуску.
Зображення
Близько 7 вечора ми були у Пшавелі. Насамперед пішли до магазину. Купили консервів і овочів на вечерю. Ми з Льошею хотіли ще купити вина, але у магазині, на жаль, його не було. Хоча ні, виглядало це так: запитання продавцеві - "У вас є вино?" - "Ні, хоча хвилинку ... Гіві, ходи сюди.", - "Хлопці, що ви хотіли?" - "Вина? " - "Якого, скільки?". Відповіли, що хочемо десь 1,5 літри з розрахунком, що на двох повинно вистачити. Гіві сказав, що потрібно зачекати хвилин 10. Спостерігаємо картину: - йде, значить, він до натовпу чоловіків і змушує одного з них сісти на мопед і поїхати до себе додому за вином. Через 10 хвилин приїжджає наше вино - величезна 3-літрова пляшка. Запитуємо: "Скільки з нас?" - А у відповідь: "Ви чого?? Ми пригощаємо!". Такого смачного вина я не коштував ніколи! "Алазанська долина" вартістю 200 грн за пляшку, що продається у нас в магазинах, не йде в ніяке порівняння з тою смакотою.
Зображення
Проїхали на край села до річки і вирішили тут поставити намети. Насамперед - водні процедури. Хоч річка була гірська, вода була просто гаряча. Та й температура повітря після заходу сонця була під 30 градусів.
Зображення
Потім вирішили відкрити вино і відзначити закінчення наших гірських подорожей, про себе подякувавши горам за те, що пустили до себе, і погоду - за те, що дала нам можливість пройти увесь задуманий маршрут. Адже якби нас накрило дощем, наприклад, на підйомі на Ацунту, то пливли б ми далеко униз разом з нашими велосипедами.

Тверезники пішли спати у намет, а ми з Льошею все сиділи біля вогнища розмірковуючи про сенс життя і про те, що вранці вино ми з собою не повеземо ... Аж ось бачимо двох молодих хлопців, які прямують у нашу сторону. Перші думки були про те, що вечір може закінчитися бійкою. Вони до нас –грузинською, ми у відповідь - кажемо російською , що нічого не розуміємо. І тут хлопець чистою англійською починає з нами спілкуватися. Як виявилося, він із другом вдень купався у річці і загубив кепку, однак ВНОЧІ вони вирішили піти її пошукати! Оскільки ми з Льошею були вже напідпитку, чомусь навіть не здивувалися цьому. Далі він усіляко пропонував нам свою допомогу: принести дров, сходити додому в село за їжею, ще, здається, щось пропонував ... У підсумку додали один одного "у друзі" на Фейсбуці і розпрощалися. Коли хлопці пішли, ми з Льошею переглянулися, пересвідчилися що у пляшці порожньо, і пішли спати.

День 7. Уздовж Алазанської долини. Де ви, гори??
https://www.strava.com/activities/664050539 , https://www.strava.com/activities/667701459

При плануванні маршруту головною була гірська частина подорожі, тому що робити після гір вже вирішували на місці. Єдина мета - встигнути на потяг з Балакана до Баку, який відправляється о 7 вечора. До кордону з Азербайджаном близько 100 км рівнини, ще 10 км до Балакана. Але чи потрібно так поспішати? У планах з вечора було прокинутися як вийде і вранці вже вирішити що робити.
Зранку припекло сонечко і годині о сьомій почало виганяти нас із наметів. "Куди у таку рань?". Подрімали трохи на вулиці, однак незабаром прокинулися Андрій із Сашком і почали говорити, що пора їхати. З'явилася ідея зробити невеликий гак і заїхати до стародавнього монастиря Алаверди. Погано пам'ятаю як збирався, як їхав велосипедом і як доїхали до монастиря, оскільки вчорашнє вино ще давалося взнаки. Нам потрібно було поїсти, тому попрямували до ресторанчику навпроти монастиря. Після трапези відклигали, наповнилися силами і були готові до пригод :)
Вийшли на вулицю - а там нереальне пекло.
Зображення
Сходили на екскурсію до монастиря. Якщо чесно, мене не вразило. Так, гарно, але я ніколи не мав великої пристрасті до релігійних споруд. Повернулися до ресторанчику і ще трохи підкріпилися. Спека тільки починається, але потрібно їхати.

Розпечений асфальт, машини, суцільна рівнина. "Де ви, гори ??" - Ставив собі питання кожен з нас. Раптом бачимо на дорозі покажчик " Lake Lopota". Зраділи і звернули з дороги, сподіваючись скупатися в озері. Їдемо ідеальним асфальтом, і тут перед нами виростають шлагбаум і охоронець. Запитуємо як потрапити до озера, охоронець невпевнено відповідає, що потрібен пропуск, але зараз запитає у керівництва. Все ж через декілька хвилин піднімає шлагбаум, і ми їдемо далі. Дивно, звичайно, навіщо охороняти якесь озеро? Ще трохи, і все стає на свої місця. Виявляється, «Lake Lopota» - це елітний курорт, посеред якого дійсно є озеро, у озері плавають лебеді, а навколо дами у капелюхах засмагають на шезлонгах.
Зображення
Виглядало там все дуже дорогим. Безліч басейнів, фонтани, гарні сади. А тут ми на велосипедах ... Однак зробили коло пошани навколо озера і повернулися назад на дорогу. З "плаванням" не склалося.
Хоча після сніданку пройшло не так багато часу, але ми встигли зголодніти. Біля селища Еніселі побачили затишне кафе де замовили собі шашлик, смажену форель і всілякі "смаколики". Ну а що? Сьогодні у нас гастрономічний день. Після обіду вже навіть не думали дістатися до Лагодехі і кордону сьогодні. Хотілося смачно їсти, валятися і відпочивати :)

Ще трохи покрутили педалі, доїхавши до селища Ахалсопелі, яке знаходиться відразу за містечком Кварелі. Вирішили заночувати тут, десь біля річки. Оскільки всюди житлові будинки, то довелося відійти подалі від дороги. Кращого місця, ніж ліщиновий сад, нам не вдалося знайти. З'їздили з Сашком до магазину за провізією на вечір, прихопили невеличкого кавуна, який розділили на 4 частини і взялися до вечері. На десерт були горішки ліщини.
Зображення

День 8. Дорога до Азербайджану.
https://www.strava.com/activities/667702034

Вранці прокинулися від чужої розмови біля наметів. Як виявилося, господарі саду прийшли збирати урожай і трохи здивувалися непроханим гостям. Виповзаю з намету, а вони мені привітливо так: "Доброго ранку". Відразу ж поцікавився процесом збору горішків. Цікаво було як вони буквально за декілька годин назбирали величезний мішок у той час, як ми вчора за такий же проміжок часу зібрали лише по невеличкому пакунку :) Жодної таємниці – лише спритність рук. Але ж ми і не ставили за мету зібрати усі горіхи, а лише на пробу, у чому чесно зізналися. Як розповів мені чоловік, з їхньої ділянки близько 0,5 гектара в середньому вдається зібрати 500 кг ліщини. Закупівельна вартість 1 кг приблизно 6 доларів. При цьому горіх приймається очищений і висушений. А сушка і очищення займають декілька місяців. Та й не кожен рік буває врожайним. Загалом зробив висновок, що вирощування горіхів ліщини хоч і не вимагає значного догляду, але все ж досить трудоємний процес (збір горіху, його очищення, сушіння) і не такий вже й прибутковий, як мені здавалося раніше.

Діставати піч і готувати наші традиційні кашки не дуже хотілося, і ми вирішили збиратися, їхати до Лагодехі, а там вже поснідати цивільно.

При в'їзді до прикордонного Лагодехі побачили велосипедиста на шосейнику, який їхав нам назустріч. Привіталися з ним на ходу і поїхали далі. Але ж це перший велосипедист, якого ми помітили за час нашого перебування у Грузії, не враховуючи двох поляків у хостелі Омало. Метрів через 200 я зупинився аби зачекати хлопців і спробувати розшукати місце для нашого сніданку і бачу, що велосипедист розвернувся і направляється до мене. Розговорилися, він розпитав, хто ми, звідки і де були. Я у відповідь поцікавився про поїздкою. Як виявилося, цей чоловік - колишній тренер олімпійської збірної Грузії з велоспорту і зараз здійснював звичне для себе тренування. Чудово було зустріти таку людину. Поспілкувалися з ним, поки не приїхали наші хлопці. Він порекомендував кафе, де можна смачно поїсти. Туди ми і вирушили.
Лагодехі - невелике містечко на кордоні з Азербайджаном. Неподалік від міста знаходиться військовий аеродром, який у 80-ті роки використовувався як перевалочний пункт для радянських літаків, що прямували до Афганістану. Незважаючи на стратегічні функції містечка, поруч є національний парк. І останнім часом влада докладає багато зусиль для розвитку туризму у цьому регіоні.

Після трапези поміняли залишки ларі на азербайджанські манати і поїхали до кордону. Мені дуже сподобалася символічність кордону на цьому переході. З грузинської сторони - великі ворота, за якими починався міст через річку.
Зображення
На азербайджанській стороні - не просто великі ворота, а двоє велетенських воріт під величезними арками з мармуру. Велич багатої нафтою країни відчувалася вже тут.
Зображення
Але, на жаль, велич закінчилася відразу ж, як тільки символічний кордон залишився позаду.
Ну дуже величезна різниця. Дороги - розбиті. Якщо у Грузії жигуль - велика рідкість, то тут, поки доїхали до Балакана, спостерігали із десяток добитих жигулів першої моделі, яким вже явно по півстоліття.
Уздовж дороги помітили АЗС і, сподіваючись купити там чогось прохолодного (а температура повітря сьогодні була ще вищою), вирішили заїхати туди. Однак виглядала заправка абсолютно безлюдною, і нам довелося їхати у пошуках прохолоди далі. До слова, про заправку: вартість 95-го бензину на наші гроші становила 12 грн, що майже у 2 рази дешевше.
І ось ми у Балакані.
Зображення
На мій суб'єктивний погляд, містечко ну дуже вже неоднозначне. Тут межують біднота місцевого населення і абсолютно недоречні помпезні об'єкти, які вихваляють велич влади. На відміну від Грузії, тут дуже відчувається мусульманський дух. Усюди з відкритих дверей магазинчиків і кафе лунала турецька музика. У мене деколи було відчуття, що ми несподівано опинилися у Туреччині.
Зображення Зображення
Можливо через те що, проїжджаючи на велосипеді, ми викликали здивовані вигуки місцевих людей і незадоволені сигнали автомобілів, які проносилися на великій швидкості вузькою дорогою, або просто через спеку (температура повітря цього дня була близько +37) перебувати мені тут було дуже некомфортно і хотілося скоріше сісти у потяг і поїхати до столиці. Тому, приїхавши на вокзал години за чотири до відправлення поїзда, ми вмостилися на галявині у тіні дерев і гаяли час як могли.
Зображення
Пару слів про залізницю і перевезення велосипедів. На питання "чи потрібно оплачувати вартість провозу велосипеда?" у касі нам не змогли відповісти. Касирка ніколи не стикалася тут з велосипедистами і відправила нас до провідників. Оскільки на залізничній станції ходить тільки один поїзд Баку - Балакан, то потяг приїхав уранці, усі вагони стояли на першому пероні в очікуванні вечірнього відправлення до Баку. Знайти провідників виявилося зовсім нескладно - жінки сиділи у кінці перону на покривалі у затінку дерева й обідали. Запитання щодо велосипедів їх також здивувало, але спритні провідниці не розгубилися і запропонували заплатити їм готівкою по 15 манат за кожен велосипед. Напевно, спека на мене погано подіяла, і я відразу не зрозумів, що хтось вирішив нас розвести на гроші, адже вартість проїзду в купе - 10 манат. Придбавши квитки, на зворотному боці ми прочитали правила перевезення багажу, де текст один в один як в УЗД (всі ті ж радянські правила). А там написано, що дозволяється провезення ручної поклажі вагою до 32 кг і вказані габарити, яким велосипед явно відповідає.

У підсумку, після довгих сперечань ми все-таки сіли у вагон і нікому нічого не доплачували. Розташувалися по двоє (у різних купе) на нижніх полицях, а зачохлені велосипеди поставили у проході. На щастя,у вагоні працював кондиціонер, і попутники на верхніх місцях у нас так і не з'явилися.
Зображення
Ну що ж, на цьому велосипедна частина нашої подорожі підійшла до завершення. У Баку ми вже здебільшого були пішохідними туристами, і це вже інша історія ...

Ключові моменти поїздки

Спорядження:
Тут опишу своє спорядження.
Оскільки в усіх, крім Сашка, були двопідвісні велосипеди, то можливості причепити величезний баул і пхати туди всілякий непотреб не було. Тому всі речі були розподілені між підсідельною сумкою об'ємом 15 літрів (сюди вмістилася вся автономка і частина їжі) і наплічник, у моєму випадку, Osprey Escapist об'ємом 30 літрів.
Для автономки:
- Намет Terra Incognita Ligera2 + футпрінт;
- Спальник Terra Incognita Termic 900;
- Килимок Thermarest ProLite S;
- Одяг і особисті речі.
У рюкзаку:
- Ремнабор;
- Електроніка;
- Харчі на поточний день;
- Одяг, інше.

Харчування:
Зображення
Загального котла у нас не було. Увечері готувався тільки окріп, а що з ним робити вирішував кожен сам.
Традиційно, на сніданок у мене була подвійна порція вівсянки, на вечір - сушені каші, які вирішив вперше спробувати і залишився дуже задоволений. На обідній перекус брав цільнозернові батончики-снеки. Обіди у нас часто були цивільними і дуже ситними.

Готували ми на "пічці Бонда", якій необхідна невелика кількість дров'яних трісок, аби закип'ятити воду. Єдине "АЛЕ" - це наявність цих самих трісок на місцях стоянки. За всі ночівлі всього один раз, після спуску з Ацунти, ми не змогли знайти поруч нічого схожого на дрова. В інших же випадках завжди можна було знайти сухі кущі, які відмінно горіли.
Зображення
Загалом "пічка Бонда" - відмінна штука, але якщо ночівлі плануються на висоті 2500 м і вище, то необхідно брати із собою газ або мультипаливний пальник.

Загальний бюджет:
Незважаючи на те, що ми зовсім не економили і робили так, щоб нам було завжди зручно і комфортно, бюджет виявився мінімальним. Протягом усього перебування у Грузії я витратив 100 доларів, до яких увійшли:
- трансфер з аеропорту;
- харчування у кафешках і перекуси у магазинах;
- ночівля у хостелі.

Додавши вартість авіаквитків, отримуємо загальний бюджет: 220 доларів. У нашому випадку ще варто додати витрати в Азербайджані. Але якщо розглядати поїздку тільки в межах Грузії, то ми цілком вписалися у зазначену суму.

Підсумок:
Я вважаю, що ми молодці. Адже не кожен "попре" на Ацунту з велосипедами, а ми не просто вилізли туди, а й вдало спустилися, отримавши при цьому величезне задоволення. Швидше за все, багато в чому нам просто пощастило: з погодою, з чудовими людьми, які з'являлися у потрібний момент і всіляко допомагали, а головне - із компанією (незважаючи на різну фізичну підготовку, у кожного волі і витривалості було не позичати).
Хлопці, дякую всім за компанію!

ГРУЗІЯ, КАВКАЗ, ДО НОВИХ ЗУСТРІЧЕЙ!

Аватар користувача
Zlu
* * * *
Повідомлень: 986
З нами з: 17.4.14 11:11
Стать: чол
Звідки: Дорогожичи

Re: Велопрогулянка: тропами Тушетії. Грузія 2016

Повідомлення Zlu » 22.1.17 23:50

Де ви брали треки? Чи була можливість обійтись без наметів?
Проявлением наибольшего милосердия в нашем мире является, на мой взгляд, неспособность человеческого разума связать воедино всё, что этот мир в себя включает. (с) ГФЛ
2014: 5499
2015: 9235
2016: 9064
2017: 7533
2018: 6919
2019: 5460
2020: 2508

Аватар користувача
Amid88
* *
Повідомлень: 117
З нами з: 21.8.12 22:12
Стать: чол

Re: Велопрогулянка: тропами Тушетії. Грузія 2016

Повідомлення Amid88 » 23.1.17 10:56

Де ви брали треки? Чи була можливість обійтись без наметів?
Треки малювали самі, але можна і без треків орієнтуватися на місці. Без наметів теж можно, але буде холодно і мокро часом.

Протягом двох днів, від Шатілі до Гіреві, немає жодного поселення, де були б гестхауси. На інших відрізках теоретично можливість цивілки є. Але це "теоретично". Так як погода в горах досить часто непередбачувана, мати під рукою намет, який зможеш поставити за кілька хвилин і сховатися від негоди, - величезний плюс.

Аватар користувача
d.j.Denver
* * * * *
Повідомлень: 1084
З нами з: 16.9.10 23:34
Стать: чол
Звідки: Київ, Ліко-Град

Re: Велопрогулянка: тропами Тушетії. Грузія 2016

Повідомлення d.j.Denver » 1.2.17 22:02

Цікава подорож і звіт, дякую!
Наскільки наявність двопідвісу була обов'язковою на вашому маршруті?

Аватар користувача
Amid88
* *
Повідомлень: 117
З нами з: 21.8.12 22:12
Стать: чол

Re: Велопрогулянка: тропами Тушетії. Грузія 2016

Повідомлення Amid88 » 2.2.17 11:15

Наскільки наявність двопідвісу була обов'язковою на вашому маршруті?
Я б відповів на це питання відео роликом нижче: :)
https://www.youtube.com/watch?v=_2_nDekAyZY

А взагалі у нас було 3 підвіса і один хардтейл з баулом, який не дуже і відставав від усіх. Їхати можна на будь чому, питання тільки в комфорті :)

Аватар користувача
addonis
* * * * *
Повідомлень: 1244
З нами з: 26.4.11 12:49
Skype: Klimenko Andrew
Стать: чол
Звідки: Киев, Оболонь

Re: Велопрогулянка: тропами Тушетії. Грузія 2016

Повідомлення addonis » 13.2.17 15:30

Бомбезное видео америкосов....Погранцы все-таки их не пустили на перевал?
http://klimenkoam.livejournal.com/

Аватар користувача
Amid88
* *
Повідомлень: 117
З нами з: 21.8.12 22:12
Стать: чол

Re: Велопрогулянка: тропами Тушетії. Грузія 2016

Повідомлення Amid88 » 13.2.17 23:08

Погранцы все-таки их не пустили на перевал?
Чувак же говорит после разговора с погранцами: No means no, "нет" means "нет" :).
Да, видео просто офигенное, я не помню сколько раз пересматривал его. Глянь еще другие видео с их канала, там на долго зависнуть можно.

Аватар користувача
addonis
* * * * *
Повідомлень: 1244
З нами з: 26.4.11 12:49
Skype: Klimenko Andrew
Стать: чол
Звідки: Киев, Оболонь

Re: Велопрогулянка: тропами Тушетії. Грузія 2016

Повідомлення addonis » 13.2.17 23:10

Та я перевел что "нет", но думаю вдруг они обошли как-то запрет и рванули)
http://klimenkoam.livejournal.com/

Аватар користувача
Amid88
* *
Повідомлень: 117
З нами з: 21.8.12 22:12
Стать: чол

Re: Велопрогулянка: тропами Тушетії. Грузія 2016

Повідомлення Amid88 » 13.2.17 23:30

Я думаю, что обходить запрет не было смысла. Учитывая сколько было снега на перевале Абано (в начале видео, когда они ехали на машине), то на Ацунте совсем печалька. Если б "пешики" с правильной снарягой смогли б пройти перевал, то с велосипедами там точно нечего было делать.

И это кстати 10 июня было.


Повернутись до “Велощоденник”

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 6 гостей