Під спойлером текст
Будемо вдячні за зауваження та коментарі
( ногами прохання на буцати )
Show
Міський
На міському велосипеді зручно їздіти на роботу, кататись вулицями і у парках, а на багажнику можна перевозити різні дрібнички.
Гібрид
В гібриді поєднані комфорт гірського велосипеду і зручність міського. Якщо ви іноді виїжджаєте на лісові стежки, протектор покришок з невисокими грунтозачепами дозволить не відставати від друзів на МТБ.
Шосе
Шосейний велосипед для тих, хто не бачить свого життя без активного спорту. Якщо любите ганяти, цей велосипед створено саме для вас.
МТБ
Створений для підкорення гірських маршрутів, цей велосипед довезе вас до найвіддаленіших куточків світу.
Дьорт
Для катання на памп-треку, для міського тріалу і виконання складних єлементів підійде дьортова машина.
Підвіс
Швидкісний спуск, фрірайд, атака контрухилів і двометрові дропи - любителям агресивної їзди підійде двопідвіс зі «злими» покришками.
Покришка
Розрізняються за розміром, антипрокольними властивостями, типом протектора - дорожній (слік), універсальний (напівслік), грунтовий та ін., а також можливістю безкамерного встановлення.
Гальма
На більшості велосипедів встановлені обідні (V-brake) або дискові (механічні або гідравлічні) гальма. Обідні легші та дешевші, дискові мають краще гальмівне зусилля та модуляцію.
Камера
Камери розрізняються за діаметром колеса, шириною покришки, довжиною та типом ніпеля (автомобільний - Schrader та велосипедний - Presta)
Сідло
Жіночі або чоловічі, вузькі для спорту або широкі для катання в парку, м'які або жорсткі – вибір приголомшливий. Кожен може знайти собі зручне сідло.
Підсідельний хомут
Надійно фіксує положення (висоту) сідла. Існують з ексцентриками і під болт hex. Як і в випадку зі штирями, існує декілька стандартів діаметру.
Підсідельний штир
Виготовляється з алюмінію або карбону. Існує багато стандартів діаметру - 25.4. 27.2, 30.9, 31.6 та ін. Довжину потрібно підбирати таким чином, щоб при оптимальній висоті сідла штир заходив нижче верхньої труби рами та відмітки на ньому.
Гріпси
Гріпси (ручки керма) бувають з різних матеріалів, анатомічні або циліндричні, можуть мати замки для швидкого та надійного монтажа.
Манетки
Манетки перемикають передачі на вашому велосипеді і підбираються під їхню кількість. 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11 і навіть 12 швидкостей – це як коробка в автомобілі.
Винос керма
З'єднує шток вилки з кермом. За рахунок підбору довжини та кута нахилу виноса можливо суттєво змінити посадку на велосипеді.
Кермо
Широке кермо надає кращі можливості керування, вузьке - більш компактну аеродинамічну посадку. На шосейних велосипедах використовується кермо-баран, що має багато варіантів хвату.
Трос перемикання
Завдяки цій дрібній деталі можливе перемикання передач. Тросики роблять із сталі, полірують і іноді покривають тефлоном для більш чіткої роботи.
Рубашка перемикання
Використовується для проведення тросів та їх захисту від впливу бруду та вологи.
Колесо
Дитячі велосипеди мають діаметр 12, 16, 20 та 24 дюйми; гірські – 26, 27,5 (650b) та 29 (700с) дюймів; гібридні і шосейні – 28 (700с). Хай вас не лякають математичні розбіжності. Посадковий діаметр 28 та 29 - дюймових коліс однаковий - 622 мм.
Ексцентрик
Фіксує втулку між ногами вилки та пір’ями рами.
Задній перемикач
Змінює положення ланцюга на касеті. Довжина лапки перемикача залежить від розрахунку зірочок трансмісії
Гальмівний ротор
Найчастіше зустрічаються ротори зі стандартом кріплення 6 болтів. На більшості втулок Shimano - шліцеве з'єднання з локрингом (Centerlock)
Касета
В гірських велосипедах використовуються касети з широким діапазоном передач (від 11-28 до 11-50), в шосейних - навпаки, щільні (12-23, 11-25 та ін.)
Ланцюг
Ланцюг підбирається відповідно кількості передач. Від покриття ланцюга залежить його стійкість до розтягування, впливу вологи та забруднень.
Система шатунів
Це набір зірок, встановлений на шатуни. Кількість зірок та зубців на них залежить від призначення велосипеда та визначає діапазон передач, доступний користувачу.
Каретка
Каретки розрізняються за стандартом встановлення (різьбові або press-fit) та типом кріплення шатунів (квадрат, Octalink, або з віссю, інтегрованою в шатуни).
Педалі
Є два види: "топталки" і "контакти". Топталки - це звичайні педалі, з якими ви можете кататись на велосипеді в будь-якому взутті. Контактні педалі жорстко фіксують ваші ноги для ефективнішої передачі моменту. Вимагають спеціального взуття.
Рульова колонка
Це набір підшипників та кілець, що забезпечує обертання вилки в рульовому стакані рами.
Передній перемикач
Перекидає ланцюг на зірки системи. Велика зірка – для швидкого пересування по рівній місцевості, маленька зірка – для долання перешкод і їзди вгору.
Вилка
Амортизована вилка забезпечує постійне зчеплення переднього колеса з поверхнею та поглинає удари, що робить пересування комфортнішим. Може мати сталеву або повітряну пружину.
На міському велосипеді зручно їздіти на роботу, кататись вулицями і у парках, а на багажнику можна перевозити різні дрібнички.
Гібрид
В гібриді поєднані комфорт гірського велосипеду і зручність міського. Якщо ви іноді виїжджаєте на лісові стежки, протектор покришок з невисокими грунтозачепами дозволить не відставати від друзів на МТБ.
Шосе
Шосейний велосипед для тих, хто не бачить свого життя без активного спорту. Якщо любите ганяти, цей велосипед створено саме для вас.
МТБ
Створений для підкорення гірських маршрутів, цей велосипед довезе вас до найвіддаленіших куточків світу.
Дьорт
Для катання на памп-треку, для міського тріалу і виконання складних єлементів підійде дьортова машина.
Підвіс
Швидкісний спуск, фрірайд, атака контрухилів і двометрові дропи - любителям агресивної їзди підійде двопідвіс зі «злими» покришками.
Покришка
Розрізняються за розміром, антипрокольними властивостями, типом протектора - дорожній (слік), універсальний (напівслік), грунтовий та ін., а також можливістю безкамерного встановлення.
Гальма
На більшості велосипедів встановлені обідні (V-brake) або дискові (механічні або гідравлічні) гальма. Обідні легші та дешевші, дискові мають краще гальмівне зусилля та модуляцію.
Камера
Камери розрізняються за діаметром колеса, шириною покришки, довжиною та типом ніпеля (автомобільний - Schrader та велосипедний - Presta)
Сідло
Жіночі або чоловічі, вузькі для спорту або широкі для катання в парку, м'які або жорсткі – вибір приголомшливий. Кожен може знайти собі зручне сідло.
Підсідельний хомут
Надійно фіксує положення (висоту) сідла. Існують з ексцентриками і під болт hex. Як і в випадку зі штирями, існує декілька стандартів діаметру.
Підсідельний штир
Виготовляється з алюмінію або карбону. Існує багато стандартів діаметру - 25.4. 27.2, 30.9, 31.6 та ін. Довжину потрібно підбирати таким чином, щоб при оптимальній висоті сідла штир заходив нижче верхньої труби рами та відмітки на ньому.
Гріпси
Гріпси (ручки керма) бувають з різних матеріалів, анатомічні або циліндричні, можуть мати замки для швидкого та надійного монтажа.
Манетки
Манетки перемикають передачі на вашому велосипеді і підбираються під їхню кількість. 3, 6, 7, 8, 9, 10, 11 і навіть 12 швидкостей – це як коробка в автомобілі.
Винос керма
З'єднує шток вилки з кермом. За рахунок підбору довжини та кута нахилу виноса можливо суттєво змінити посадку на велосипеді.
Кермо
Широке кермо надає кращі можливості керування, вузьке - більш компактну аеродинамічну посадку. На шосейних велосипедах використовується кермо-баран, що має багато варіантів хвату.
Трос перемикання
Завдяки цій дрібній деталі можливе перемикання передач. Тросики роблять із сталі, полірують і іноді покривають тефлоном для більш чіткої роботи.
Рубашка перемикання
Використовується для проведення тросів та їх захисту від впливу бруду та вологи.
Колесо
Дитячі велосипеди мають діаметр 12, 16, 20 та 24 дюйми; гірські – 26, 27,5 (650b) та 29 (700с) дюймів; гібридні і шосейні – 28 (700с). Хай вас не лякають математичні розбіжності. Посадковий діаметр 28 та 29 - дюймових коліс однаковий - 622 мм.
Ексцентрик
Фіксує втулку між ногами вилки та пір’ями рами.
Задній перемикач
Змінює положення ланцюга на касеті. Довжина лапки перемикача залежить від розрахунку зірочок трансмісії
Гальмівний ротор
Найчастіше зустрічаються ротори зі стандартом кріплення 6 болтів. На більшості втулок Shimano - шліцеве з'єднання з локрингом (Centerlock)
Касета
В гірських велосипедах використовуються касети з широким діапазоном передач (від 11-28 до 11-50), в шосейних - навпаки, щільні (12-23, 11-25 та ін.)
Ланцюг
Ланцюг підбирається відповідно кількості передач. Від покриття ланцюга залежить його стійкість до розтягування, впливу вологи та забруднень.
Система шатунів
Це набір зірок, встановлений на шатуни. Кількість зірок та зубців на них залежить від призначення велосипеда та визначає діапазон передач, доступний користувачу.
Каретка
Каретки розрізняються за стандартом встановлення (різьбові або press-fit) та типом кріплення шатунів (квадрат, Octalink, або з віссю, інтегрованою в шатуни).
Педалі
Є два види: "топталки" і "контакти". Топталки - це звичайні педалі, з якими ви можете кататись на велосипеді в будь-якому взутті. Контактні педалі жорстко фіксують ваші ноги для ефективнішої передачі моменту. Вимагають спеціального взуття.
Рульова колонка
Це набір підшипників та кілець, що забезпечує обертання вилки в рульовому стакані рами.
Передній перемикач
Перекидає ланцюг на зірки системи. Велика зірка – для швидкого пересування по рівній місцевості, маленька зірка – для долання перешкод і їзди вгору.
Вилка
Амортизована вилка забезпечує постійне зчеплення переднього колеса з поверхнею та поглинає удари, що робить пересування комфортнішим. Може мати сталеву або повітряну пружину.